نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 02
کد خبر: ۹۶۰۴
تعداد نظرات: ۷۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
حمله همه جانبه به تدبیر24 از رحیم مشایی تا تیم سعید جلیلی

پرده دری مدعیان به بهانه سوال از یک پدر شهید

آیا ماه ها برنامه ریزی سران جریان رسانه ای نزدیک به دولت سابق و یک جریان رسانه ای خاص برای شخصیت سازی سیاسی از پدر شهید احمدی روشن یک شبه بر باد رفته است که این چنین عنان ادب از کف داده اند . . .

تدبیر24 : در حالی که تنها 3 روز از انتشار مطلبی با عنوان "خون احمدی روشن فدای سیاست بازی های پدر" می گذرد حامیان افراطی یک جریان خاص که حق انتقاد را تنها برای خود محفوظ می دانند در حرکتی بی سابقه و سازماندهی شده موج شدید حمله به نویسنده این مطلب را با انواع توهین ها آغاز کردند .

به گزارش خبرنگار ما، پایگاه خبری تحلیلی تدبیر24 به عنوان یک پایگاه خبری مستقل که از ابتدای روی کار آمدنش بنای صداقت با مردم را در سرلوحه خروجی های خود قرار داده است در حالی طی چند روز گذشته آماج حمله های افراد و رسانه های منتسب به جریان دولت سابق قرار گرفته است که در مطلب خود چند سوال مشخص را از پدر یک شهید هسته ای پرسیده است و در پایان مطلب نیز اعلام کرده است آمادگی دریافت پاسخ های رحیم احمدی روشن را دارد اما برخی افراد که خود را کاسه داغ تر از آش می دانند طی چند روز گذشته تلاش کردند به بهانه حمله به تدبیر24 عقده های خود را نسبت به دولت تدبیر و امید را نیز پیاده کنند .

بنا بر این گزارش در بخشی از این مطلب آمده بود : "با وجود صراحت رهبر معظم انقلاب در حمایت از مسیر مذاکره اما خانواده شهید احمدی روشن که بنا به گفته پدر به دلیل عدم صدور اجازه وی به مراسم نیامدند باب جدیدی از تهمت زنی ها به روند مذاکرات و تضعیف این موضوع را به وسیله در حاشیه بردن توافقات و متن کردن عدم حضور این خانواده توسط رسانه های تندرو و حامیان آن ها رقم زدند . البته شاید پدر احمدی روشن که در ماه های انتخابات ریاست جمهوری خون فرزند خویش را به نفع تبلیغ سعید جلیلی در بسیاری از میتینگ ها و تجمعات هزینه کرده و از محبوبیت و احترام به دست آمده به سبب شهادت فرزندش برای تبلیغ و رای آوری یک نامزد خاص بهره برداری کرده بود امروز دیگر روی حضور در نهاد ریاست جمهوری که دوست داشت جلیلی را در آن ببیند نداشته باشد اما آیا به راستی دعوت رئیس جمهور یک کشور باید اینگونه به دلیل اغراض سیاسی مورد بی اعتنایی قرار گیرد ؟ خانواده احمدی روشن که بارها در تجمعات انتخاباتی جلیلی به سخنرانی برای وی پرداخته بودند و حتی عنوان می کردند که اگر شهید زنده بود به جلیلی رای می داد حتی تا آن جا پیش رفتند که در روز رای گیری به همراه جلیلی در سر صندوق حضور یافتند تابرای تبلیغات این نامزد انتخاباتی سنگ تمام بگذارند و بتوانند حمایت قشرهای مذهبی جامعه را جلب کنند."

حمله به تدبیر24 از حامیان جلیلی تا شخص مشایی

اگرچه موج تخریب و توهین های بر علیه این پایگاه خبری از صبح پنج شنبه توسط رجا نیوز که در عرصه انتخابات به سایت شخصی سعید جلیلی تبدیل شده بود کلید خورد اما خیلی زود دامنه آن به دیگر سایت های حامی دولت سابق رسید . در این میان نکته جالب توجه همسویی اعضای تیم جلیلی و همفکران وی با اسفندیار رحیم مشایی لیدر جریان انحرافی و مرد شماره 2 دولت قبل در حمله به تدبیر24 بود . همسویی که پس از مدت ها تکذیب و تخریب بالاخره پشت پرده یکی بون این دوجریان را به خوبی عیان کرد .همچنین هتاکی شدید  اللحن صادق شهبازی یکی از مسئولان ارشد ستاد سعید جلیلی که چندی قبل تصاویر وی در میان حمله کنندگان به رئیس جمهور روحانی در فرودگاه مهرآباد منتشر شده بود هم در نوع خود جالب توجه است .

اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور سابق که برخی وی را رئیس جمهور اصلی دولت دهم هم می دانستند با انتشار مطلبی در سایت شخصی خود نوشت :" سایت تدبیر 24 که مشخصآ حامی دولت تدبیر و امید است در مطلبی جالب با توهین به پدر شهید احمدی روشن ، به دلیل عدم حضور ایشان در مراسمی ، ضمن پیوند زدن این عمل پدر شهید احمدی روشن با سیاست و انواع توهین ها و تهمت ها به ایشان ، از هیچ مطلب توهین آمیزی دریغ نکردند و جالب اینجاست که پس از همه توهین ها با وقاحت تمام اعلام می دارند که قصد توهین به ایشان را نداریم!اما سوال مهم اینجاست که نهادهای مسول در برابر این توهین ها خوابند یا خود را به خواب می زنند؟!آنها که در منحرف خواندن دولت دکتر احمدی نژاد از هم سبقت می گرفتند امروز چرا در دفاع از این پدر گرانقدر قلمی نمی زنند؟!سایت های فردا و الف و ب و ج که همه تلاش خود را در کوبیدن دولت قبل به کار می برند چرا سکوتی مرگبار در قبال این توهین ها می کنند؟!خداوند به پدر این شهید گرانقدر صبر بدهد که علاوه بر از دست دادن گوهری ناب باید امروز این سخنان را بشنود و هیچ احدی در دفاع از ایشان گام برندارد."

از سوی دیگر محمد صادق شهبازی مرد شماره یک حمله به رئیس جمهور قانونی دولت یازدهم در فرودگاه مهرآباد تهران در بازگشت از سفر نیویورک که بعد از توهین و هتاکی به دکتر روحانی در مصونیت کامل نیروهای امنیتی قرار داشته است هم در سایتی با نام تریبون نوشت: " این اقدام بی‌سابقه در توهین به خانواده شهدا، آن هم تنها به جرم انتقاد از روند مذاکرات و اخراج همکاران فرزند شهیدشان از انرژی اتمی، و حاضر نشدن در کنفرانس خبری و استقبال از وزیرخارجه به دلیل انتقاد به مذاکرات و انتقاد از اخراج تیم فرزند شهیدشان روشن نه تنها یک حرکت زشت و بی‌سابقه که در تضاد با اعتدال و شعارهای رییس جمهور است. فارغ از این‌که این نوع برخورد با منتقدین و زدن لکه ننگ و ایجاد مارپیچ سکوت و زندان سراسربین ناپذیرفته است. برخورد این‌گونه با خانواده‌های شهدا آن‌هم به جرم انتقاد در چارچوب نظام و عدم رأی دادن به رییس جمهور منتخب در طول انتخابات، اقدام زشت بی‌سابقه‌ای است که اگر برخورد جدی با آن صورت نپذیرد در دراز مدت، نه تنها زمینه انزوای فرزندان انقلاب که زمینهٔ عقب‌نشینی جدی از ارزش‌ها را فراهم می‌کند

آیا قوه قضائیه نسبت به این توهین به حریم خانواده شهدا اقدامی از خود نشان نخواهد داد؟"

همچنین روح الله فاضل نیز در وبلاگ اندیشه های عاشورایی نوشت : "اینکه یک سایت بنفش فکسنی با این پشتوانه که حامی دولت فعلی است به خود اجازه دهد پدر یکی از شهدای گرانقدر هسته ای را به این دلیل که رأی خود را به سبد رقیب آقای روحانی ریخته و از روند مذاکرات هسته ای انتقاداتی نموده است، مورد توهین و تهمت و تخریب قرار دهد و هر چرندیاتی را به نام نقد به خورد مخاطب دهد، شایستگی سکوت و لبخند زدن را ندارد. هر کس ولو پدر شهید برای بیان نظرش نیز باید از این جماعت کسب مجوز کند، کارشناسی بودن یا نبودن اظهارات ایشان به شما هیچ ارتباطی ندارد؛ کارشناسی بودن یا نبودن نظر هیچکس به شما ارتباطی ندارد. نکند می خواهید همه به خیال این که همه چیز آرام است مانند کبک سر در برف جهالت فرو برند و تنها شما هرزه نویسانِ هرزه اندیشِ به خیال خود کارشناس، در این میدان عرض اندام و اظهار فضل کنید. متأسفانه باید به شما بگویم در این مملکت برخی غیر از سخنان گل و بلبلِ آقای روحانی و ظریف و سایت های بنفشی همچون سایت شما منابع خبری دیگری نیز دارند."

گفتنی است سایت هایی مانند جهان نیوز ، نیمروز، 598 ، بی باک ، خبرگزاری دانشجو و . . . هم در یک سناریوی از پیش تعیین شده فاز این حمله ها را برای زیر سوال بردن اصل موضوع که پاسخ گویی پدر احمدی روشن است آغاز کردند . برخی افراد هم با انواع اقسام کلمات مانند هرزه نویسان، افراطیون حامی اعتدال، سایت بنفش فکسنی و غیره سایت را مورد لطف خود قرار دادند .

پاسخی به سناریوی فرافکنی و توهین

اگرچه شان خوانندگان سایت بالاتر از آن است که پاسخ فرافکنی ها و زواید ذهنی منحرف امسال مشایی و شهبازی و . . . را بخوانند اما برای خنثی کردن نقشه جدید رسانه های این جریان برای دستاویز قرار دادن حمله به دولت نکاتی قابل ذکر است .

1-      پاسخ به چند سوال ساده یک سایت خبری از یک پدر شهید به مانند همه مردم جامعه تنها نیازمند پاسخگویی از طرف سوال شونده است نه موج تخریب و توهین و بی شرمی عده ای که تنها خود را بر حق می دانند و این موضوع ارتباط و انتصابی به دولت یا هیچ نهاد دیگری ندارد .

2-      قطعا خانواده معظم شهدا و به ویژه شهدای هسته ای که عمر عزیزانشان در راه پیشرفت ایران عزیز از دست رفت برای همه مردم و به ویژه فعالین رسانه ای محترم هستند اما نباید انتقاد به رفتار یک نفر توهین به خانواده شهدا تلقی شود . اگر آقای احمدی روشن دوست دارد در دنیای سیاست راه باز کند باید پاسخگوی عملکردش هم باشد.

3-      عده ای که حق انتقاد را برای همه مردم از جمله پدر شهید احمدی روشن محفوظ می دانند چرا از انتقاد تحریریه یک سایت نسبت به برخورد سیاسی با یک دستاورد دیپلماتیک کشور آن هم توسط یک پدر شهید این چنین آشفته شده اند ؟ اگر هر کس حق انتقاد دارد این حق برای انتقاد از یک پدر شهید هم باز است و وی باید به انتقاد ها به راحتی جواب دهد .

4-      آیا ماه ها برنامه ریزی سران جریان رسانه ای نزدیک به دولت سابق و یک جریان رسانه ای خاص برای شخصیت سازی سیاسی از پدر شهید احمدی روشن یک شبه بر باد رفته است که این چنین عنان ادب از کف داده اند؟

5-      هیچ کس پدر این شهید بزرگوار را به دلیل عدم رای به رئیس جمهور منتخب زیر سوال نبرده است اما سوال اصلی که چشم هوچی گران رسانه ای حاضر به دیدن آن نیست اینجاست که تبلیغ سیاسی همه جانبه در میتینگ ها و برنامه های انتخاباتی با هزینه کردن از خون یک شهید چه نسبتی دارد ؟ در کدام سیره انقلاب آمده است که یک پدر شهید همه آبروی به دست آمده ناشی از شهادت فرزندش را به پای یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری بریزد؟ اگر این کاسه های داغ تر از آش از نام و راه شهید هسته ای کشور برای رای آوری سعید جلیلی با سو استفاده از پدر وی هزینه کرده اند که باید پاسخگو باشند و اگر پدر وی هم شهادت فرزندش را دستمایه تبلیغات انتخابات کرده است خود باید جوابگو باشد .

6-      این خود برتر بینان که راه هیچ کس را جز خود درست نمی پندارند آیا فکر می کنند که فقط خانواده شهید احمدی روشن انقلابی اند و خانواده های دیگر شهدای هسته ای که در جشن پیروزی ملت شریک شدند از نیروهای ضد انقلاب هستند؟ پاسخ خیر است . منتها خانواده های محترم شهید علیمحمدی، شهریاری، رضایی نژاد و قشقایی با درک شرایط حساس فعلی و لزوم پشتیبانی از بچه های انقلاب و مسیر مذاکره ای که تحت نظر رهبر انقلاب است نه در کنفرانس خبری رئیس جمهور که در کنفرانس خبری نظام شرکت می کنند .

7-      ادب مرد به ز دولت اوست . این افراد که تنها 4 ماه است دستشان از قدرت کوتاه شده است اینقدر از دولت یازدهم کینه به دل دارند که عصبانیتشان را با الفاظ رکیک به یک سایت به قول آنان فکسنی بنفش تخلیه می کنند اما بدانند آغوش جریان رسانه ای اعتدال حتی برای فحش های آنان گرم است .

8-      پدر شهید احمدی روشن به مفاد توافق نامه تخصصی ژنو اعتراض می کند اما در پاسخ یک انتقاد ساده کارشناسی کردن هرگونه نظر در این زمینه، پاسخ خودعمارپنداران این است که کارشناسی بودن یا نبودن به شما ربطی ندارد . پس به چه کسی ربط دارد ؟ نصف مشکلات مملکت در این است که در 8 سال گذشته هیچ کس در حوزه تخصص مربوطه اش اظهار نظر نکرده است و امروز این فلاکت برای مملکت به وجود آمده است .

9-      آقای مشایی که تدبیر24 را به وقاحت متهم کرده اند بهتر است پاسخ دهند آن روزی که برای تبلیغات انتخاباتی شان به دنبال عکس حضور در مراسم احمدی روشن بودند آیا معنی وقاحت را می دانستند؟

10-   همه حرف در این است که خون یک شهید به هیچ جریان و دسته سیاسی تعلق ندارد که بخواهد مورد بازی های جناحی عده ای برای نیل به اهدافشان قرار بگیرد . در این راه هم پدر یک شهید باید حساسیت بیشتری نسبت به حفظ ثمره خون شهیدش داشته باشد نه اینکه آن را در هر مسیری هزینه کند .

11-   البته انتظار بیشتری از این آقایان که حتی نامه رهبر معظم انقلاب را با افکار مسموم خود تفسیر به رای می کنند نیست اما آیا به راستی این همه تاکید ایشان مبنی برای حمایت از راهی که تیم مذاکره کننده فعلی در پیش گرفته است حجت را بر کسانی که خود را به خواب زده اند تمام نکره است ؟

12-   دوران خفقان و برخوردهای خشن برای خاموش کردن صدای اعتدال و در امان ماندن نیروهایی که خود را از هرگونه انتقاد بری می دانند به پایان رسیده است . حواریون دولت سابق باید بدانند هرکس مسئول عمل خویش است و فضای باز تدبیر و امید این اجازه را به هر فرد و رسانه ای می دهد که در چارچوب قانون به نقد سخنان و عملکرد افراد بپردازد و دوران سپرهای آهنین عده ای که اشتباهاتشان را پشت برخوردهای قهرآمیز با روزنامه نگاران و منتقدین مخفی کرده بودند به پایان رسیده است .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
علی
|
Finland
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
41
34
داری میسوزی تدبیر؟!
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of)
فعلا که بوی سوزش از برخی اعضای افراطی ها ی شکست خورده می اید!
*پیشنهاد ما به شما: "آب رو بریز اونجا که می سوزه!!"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
فعلا که سوزش شما بیشتره!! اگه دوست داری برا تو بریزم!! میخوای؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آره بوی سوزش میاد...
دلمون می سوزه که یه عده تمام زحمات دولت قبل خصوصا در زمینه هسته ای که چند تا شهید خون بهاش بود رو بر باد دادن...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
27
24
شعار شعار شعار 8 سال سوئ استفاده از اخساسات ديني مردم 8 سال نكبت 8 سال دروغ 8 سال ادعاي بي پايه 8 سال اختلاس 8 سال سركوب ياران امام خميني 8 سال بستن روزنامه ها و مطبوعات 8 سال منولوگ و تنها به قاضي رفتن هيچكدام از اينها نه اسلامي است و نه اخلاقي و نه عقلي است اصولگرايان 8 سال ايران را ... حالا ادعا ميكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
روتون رو برم بابا!! سنگ پای قزوینه
ناشناس
| United States of America
با عقده به مسائل نگاه نکن احساسی هم نباش با عقل و منطق به مسائل بنگر همونطور که هم رهبر مدبر فرمودند هم رئیس جمهور با تدبیر
بهتر بود دوست من نویسنده این مطلب به جای شتاب زدگی در مورد این مسئله و خالی کردن عقده های شخصی که ریشه در تفکرات ایشون داره و به جای اینکه شعار عقلانیت رئیسجمهور محترممون را ببرد زیر سوال با عقل و منطق و قلم خود ذهنیت این پدر شهید و سوالهایی که برای ایشون پیش اومده در فضایی کاملا دوستانه جواب میدادند چیزی که اقای روحانی به ان اشاره کرد و ار این پدر شهید دلجویی میکردند نه اینکه کینه های شخصیش را بخاد تو این سایت حامی دولت تسویه کنه بگذارید دوستی جای دشمنیها بنشیند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
16
22
تفرقه و تفرقه افكنى چه از سايت شما چه از هر دهان ديگرى زشت است احمدينژاد رييس جمهور همه بود همانطور كه روحانى . احترام رييس جمهور احترام كشور اسلامى است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
احسنت
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
9
23
بهتر است در این برهه از زمان که دشمنان ملت و کشور بدنبال کوچکترین بهانه هستند این جریانات به قولی خاله زنکی را تموم کنیم.رییس جمهور هرکس که باشد رییس جمهور ایران است. همانگونه که رییس جمهورای قبلی بودن.ملاک رهبریست و بس.
پاسخ ها
کارمند
| Iran (Islamic Republic of)
خوشم میاد از اینایی که منفی می زنن. یعنی ما هم هستیم.
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
16
17
خیلی عجیب است ، جرات تخریب پدر شهید را دارید و هر کسی هم که اعتراض کند با جنگ روانی از میدان بدر می کنید .
بنده به آقای احمدی نژاد به خاطر رودررویی با ولایت هیچ میانه ای ندارم ، چرا هر انتقادی را به ایشان نسبت می دهید؟
سبک شما شبیه سازمان منافقین است ، اگر آقای روحانی شما را تایید کند که کار بسی نگران کننده می شود .
از تندرو های زمان آقای خاتمی درس بگیرید.
البته امید تاثیر را بسیار کم می دانم و ظاهرا توهم زده اید.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of)
...ا مانند ...و ... د دچار توهم شدن وگرنه این سایت فقط واقعیاتو منتشر میکنه حالا ممکنه برای عده ای باورش سخت باشه
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
7
12
چرا یک طرفه نظرات را درج میکنید؟
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of)
باور کن من دو بار پیام گذاشتم راجع به همون مطلب ولی جرات چاپ کردنش رو هم نداشت فقط یک بار توش بهشون گفتم "اف بر شما " که میتونست به جاش سه نقطه بذاره
حتی در پیام های در انتظار و یا غیر قابل انتشار هم آمار 0 داده!
حمید
| Iran (Islamic Republic of)
البته همین رو هم خیلی بعیده چاپ کنه
کاظم
| Iran (Islamic Republic of)
حمیدجان منهم پیام مستدلی دادم که منتشر نکردند.روزبروزمیزان تدبیروصداقت واعتدالشان ظهورمیکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
جناب موسی عزیز شما با سنگ پا قزوین نسبتی داری؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
1
6
این آقای ناشناس که راست میگفت گور بابای دروغگو
اسپادان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
3
9
من کاری با آدمایی که دوره شون سپری شده و میخوان به هر بهانه ای دیده بشن ندارم.اما تدبیر جان قبول گن تند رفتی.نیومد که نیومد لازم نبود این دعوای غیر ضروری رودرست کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
14
13
به جریان افراطی توصیه می کنم پا را از گلیم خود دراز تر نکنند. چند روز پیش آیت الله مکارم شیرازی به صراحت نظر رهبری را در مورد این توافقنامه اعلام کردند. پس از انتشار این نظر و همچنین برخورد گرم و صمیمانه مراجع قم با آقای ظریف دیگر جای شک و شبهه ای باقی نمی ماند. آین اقایان باید دست از تفسیر به رای و ایجاد تفرقه در بین مردم بردارند و از رهبری جلوتر نروند و گرنه به سرنوشت خوارج نهروان دچار خواهند شد و لشگر غیرتمند ملت انقلابی و اسلامی ایران آنان را تار و مار خواهد کرد

و من الله التوفیق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برادرم؛ این شمایید که از کوچکترین انتقادی هم مغلطه گرانه، تعبیر به افراط می کنید.. با این حساب، خود شماها در دوره ی قبل، بسیار افراطی تر از ما بودید..
این شمایید که هر کجا به نفع شماست، از رهبر انقلاب مایه می گذارید.. و الا صراحت نظر رهبری درباره ی خیلی از مسائل، مثل فتنه ی 88 برای شمایان از روز هم روشن تر است..

ما نیز به پیروی از رهبرمان از تیم مذاکره کننده تشکر می کنیم و به آنها خسته نباشید می گوییم. اما این دلیل بر نقد نکردن نیست..
رهبری در همان نامه، فرموده اند: "ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌ها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حركت مسئولان این بخش باشد." آیا ما نمی توانیم بر اساس این معیار، که خود رهبری فرموده اند، حرکت های دیپلماسی مسئولان را نقد کنیم و یا از آنها سوال داشته باشیم؟؟

حال قضاوت باشما... ما افراطی هستیم یا...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برادر عزیز،
هیچ کس با انتقاد و نقد مخالف نیست اما قطعا قبوول دارید که انتقاد با سیاه نمایی و هوچی گری از زمین تا آسمان تفاوت دارد. انتقاد با دروغ گویی و وارونه جلوه دادن مسائل تفاوت دارد. توافقی زیر نظر رهبری انجام شده است. این توافق نه فتح الفتوح است نه جام زهر. یک توافق متعادل که برنامه هسته ای ما را حفظ خواهد کرد ولی این که یک نفر بیاید و همه چیز را وارونه جلوه دهد و به دروغ بگوید وا مصیبتا مملکت را فروختند و احساسات مردم و بچه های حزب اللهی را الکلی مشوش نماید آیا این کار اسمش نقد و انتقاد است.

بلی، صراحت نظر رهبری در مورد فتنه 88 برای ما بسیار روشن است و از ایشان بسیار سپاسگزاریم چون ایشان چندین مرتبه فرمودند که برایشان ثابت نشده که عوامل آن واقعه از عمد و با برنامه قبلی چنین کاری کرده باشند ولی شما و همفکرانتان که دم از ولایت می زنید آنها را محارب و مفسد فی الارض می خوانید، حالا قضاوت فرمائید که چه کسی و چه جریانی به دنبال تشویش اذهان عمومی و ایجاد تفرقه در میان ملت است.

پدر شهید احمدی روشن روی سر ما جا دارد، احترامشان واجب است ولی این نمیشود که چون ایشان پدر شهید است هر عمل ناصواب و نادرستی را انجام دهد و کسی جرات انتقاد و تذکر و برخورد نداشته باشد. ایشان رفتارهایی را از خود نشان می دهند که شدیدا سیساسی است. دوست عزیز، یعنی مراجع قم و خطبای نماز جمعه که از کلیات این توافق تشکر کردند و از تیم مذاکره کننده قدر دانی کردند به اندازه پدر شهید احمدی روشن از سیاست چیزی نمی فهمند؟ این توهین به ایشان نیست؟ انتقاد یعنی این که شما بیائید بگوئید عیب کار اینجاست و راه حلش هم این است یا راه حل بهتری دارد ولی این که شما بیائد جزع و فزع راه بیاندازید و هیچ راهکاری هم ندهید اسمش هوچی گری و سیاه نمایی سیاسی است
سینا
| Iran (Islamic Republic of)
بعضیا خودشونو از رهبری و مراجع بالاتر می دونن و حتی وقتی رهبری میگه اینا بچه های انقلاب هستن و تخریبشون نکنین ول کن قضیه نیستن.راهشون همون راه خوارج هست که حتی کلام امام علی را قبول نداشتن. خدا این اقلیت کج فهم را به راه راست هدایت کنه
حاجی حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
3
11
زمانی که کشورنیاز به ارامش دارد پدرشهید مصطفای عزیردستمایه قرارداده اید کم حافظه نیستم به یادداریم مادر مصطفا بالای سر شهید ایستادوازکل نظام دفاع کرد فردای ان روز بیش 300دانشجوی دکتربرای پرکردن جای شهیداعلان امادگی کردند بیایید وحدت راحفظ کنیم ومادر شهید که ام الوهب زمان مانام گرفت نرنجانیم
ناشناس
|
Japan
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
11
5
سگ صفت حرامخوار حرام ... تو اول دهانت را آب بكش بعد نام پدر بزرگوار شهيد احمدي روشن را بياور
خبييييييييييث
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ادب از که آموختی از بی ادبان

شما ظاهرا وقتی کم می آوری عصاره وجودیت شروع به ترشح می کند و داتت را نشان می دهد. به راستی خود را مسلمان و شیعه می دانی؟ بدان که لا اقل شیعه نیستی چون شیعه پیرو آن امامی است که به لشگریانش دستور داد تا به معاویه و سربازان او به هیچ عنوان توهین نکنند. نیمدانم، شاید مسلمان هم نباشی، چون مسلمان پیرو قرآنی است که دستور می دهد حتی به مشرکین و مقدسات آنها توهین نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ادب مرد به ز دولت اوست ! اخوی زدی تو فاز مداحان جنجالی !!مواظب باش جاده خاکی خودی و غیر خودی نداره پنچر میشی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
سلام
هرچند بی ادبی ولی من هم با تو موافقم.
یا علی ع
من
| Iran (Islamic Republic of)
همه تون لنگه همید. احمدی نژاد= اصولگرایان= مداحان= بسیجی نماها=بی ادبها= بی دینها
احمد
| Iran (Islamic Republic of)
طرز فکرشون از ادب و کلماتشون معلومه. چه طرفدارایی داره این جلیلی
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
7
10
آخه بی تدبیر به تو چ ک آقای احمدی روشن دعوت روحانی رو قبول نکرد؟
حالا مثلا با بردن نام مشایی میخای بگی ک کارت درسته؟؟؟؟؟
مردمو چی فرض کردین؟
واقعا فک میکنی مقام کدوم بالاتره؟آقای رحیم احمدی روشن یا روحانی؟ی تار موی آقای احمدی روشن می ارزه ب همه این مقامهای پست دنیوی!!!!!!!
وقتی مشایی ب این خبر واکنش نشون داده ببین خودت دیگه کجایی؟
واقعا از نویسنده و باعث و بانی این نوشته متنفرم و مطمئنم این اصلا ربطی نداره ک طرفداره کی بوده باشی چون مردم ما برا شهدا و خونوادش ارزش خاصی قائلند.
بی تدبیر همین پدری ک داری میگی روش نشد بیاد بنظرت خودت روی رو در رو شدن با شهید رو تو اون دنیا داری؟
این بزرگوار تنها فرزندشو در راه کشورمون داد اصلا خودتون حاضرید در راه کشور و پیشرفت کشورمون ی بند انگشتتون رو بدین؟؟؟؟؟؟؟
ب خودتون بیاین و مردمو سیاه نکنید.
لعنت بر عوام فریب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ایرانی عزیز،

کسی نمیگوید اقای احمدی روشن چرا نیامد، خوب اصلا دلش نمیخواسته به کسی ربط ندارد. ولی اینکه ایشان هی چپ راست علیه دولت و تیم مذاکره کننده جو سازی نماید دیگر اسمش انتقاد نیست. تدبیر24 هم به این موضوع واکنش نشان داده. حالا چرا شما عصبانی می شوید. تدبیر گفته که ایشان طرفدار آقای جلیلی است و دارد سیاسی عمل می کند. خوب، این مگر توهین است؟ مگر طرفدار آقای جلیلی بودن توین به خانواده شهداست؟ مگر سیاسی عمل کردن توهین به شهداست؟ دوستان عزیز، چرا موضوع را الکی بزرگ می کنید. من نمیدانم از کی تا حالا طرفدار یک گروه سیاسی بودن یا طرفدار آقای جلیلی بودن نوعی توهین محسوب می شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اخوی مطالب سایت ناراحتت می کنه برو کیهان بخون خنک شی یا بقول ...آبو بریز همونجا
fffff
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
2
8
واقعا اون سوال بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟نحوه پرسیدن سوال هم بلد نیستید؟؟؟؟؟
اسپادان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
6
2
من کاری با آدمایی که دوره شون سپری شده و میخوان به هر بهانه ای دیده بشن ندارم.اما تدبیر جان قبول گن تند رفتی.نیومد که نیومد لازم نبود این دعوای غیر ضروری رودرست کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
6
7
فقط نظرهای مخالفی رو منتشر می کنید که بویی از بی اخلاقی دارند.. اگر انصاف دارید نظرات دقیق را هم منتشر کنید
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
5
5
تدبیر24فرض کنیم همه آنجه که دراین نوشته گفته ای صحیح باشد.چرانظرمراکه نه اینطرفی هستم نه آنطرفی منتشرنکردی.حتی درارتباط باسایت هم علت راجویا شدم جوابی ندادید.ازچه میترسید؟آن مطلبتان به پدر شهیدهمه اهانت وتحقیروالبته عقده گشایی بود.درنظربگیریدبامعیارهای شما به همراهان شکست خوردگان انتخابات 84و88همچون آقایان نجفی وربیعی ونیلی منفردوفرچی داناوغیره چه هابایدگفت؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ساحت آقایان میلی منفرد و فرجی دانا که در حوزه کاری اینجانب هستند بسیار مقدس تر از آن است که بتوان نامشان را بر زبان هر کسی جاری یافت لطفا"بروید تحصیلاتتان را بیشتر کنید بعد وارد این حوزه شوید.
کاظم
| Iran (Islamic Republic of)
ناشناس عزیزمعلومه تحصیلات شماخیلی زیاده که توهین به همراهان کاندیدای انتخابات 92 راعین انصاف میدانیدامادرشگفتم که چرا یک تمثیل مقایسه ای رادرک نمیکنید؟!وساحت همراهان سران فتنه رامقدس ولی اعتراض کننده به توهین بخانواده شهید راهرکسی میدانید؟!راستی شمادرآن حوزه کاری چه شغلی داریدونظرتان درمورد ضرب المثل کارددسته خودش رانمیبره چیه؟!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
12
8
عشق است جلیلی
بقیه حرفها چرته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
هه هه خوب شد دیدیم عشقت چقدر رای آورد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
3
7
سلام به همه ایرانیان .همگی باید حول رهبری وحدتتتتتتتت داشته باشیم. در اخر از رهبری و ریاست جمهور و تیم مذاکره کننده مچکریمممممم
پاسخ ها
میثم
| Iran (Islamic Republic of)
ایول
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
7
5
منتظر خرداد96 هستیم
پاسخ ها
خسته از افراط
| Iran (Islamic Republic of)
شاید 1496 !!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
6
5
کمی فکر کنیم...!
.
یاد این حرفت افتادم دکتر جان: "دور در برابر آب نبات"...
.
این بخش از صحبتهای "جان کری" خیلی جالبه:
.
"در سال 2003 ایران 164 سانتریفیوژ داشت، اما امروز 19 هزار سانتریفیوژ در ایران وجود دارد و اگر همان سال دولت سابق آمریکا طرح ایران را پذیرفته بود، اکنون با 19 هزار سانتریفیوژ مواجه نبودیم و من اعتقاد دارم اکنون ما تصمیم درستی را گرفتیم و اینکه ما تحریمها را اعمال کنیم اتحاد ما با جامعه بین المللی را بیشتر خواهد کرد"
.
سال 2003 بحث روی 3 درصد بود که روحانی به راحتی تسلیم شد و تعلیق رو پذیرفت...اما با سختگیری دولت قبل، ما یه پله بالاتر رفتیم و الان بحث روی 20 درصد بود... قبلا برداشتن 3 درصد، یعنی خلع کامل ایران از امکان داشتن فناوری هسته ای! الان ما 5 درصد رو مدیون پایداری امثال جلیلی و احمدی نژاد هستیم...
.
امــــــــــا .... اگر همین روحیه دردهی!! رو ادامه بدیم همین 5 درصد رو در مراحل بعد -در ازای برداشتن تحریم های بیشتر - ازمون می گیرن...
بی شک مذاکرات بعدی حول 5 درصد خواهد بود...اشتباه می گم؟؟؟؟
.
لازم به ذکره که "جان کری" در مصاحبه آخرش گفته:
.
"در این توافق حق غنی سازی برای ایران به رسمیت شناخته نشده است.."
.
حالا پیروز واقعی کیه؟ ما یا اونا؟ الان توپ تو زمین ماست یا اونا؟
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
7
10
فقط ميتونم به اين تندروهاي طرفدار جليلي و سرهنگ قاليباف بگم/ آب رو بريزيد اونجاتون كه ميسوزه!!!!!!!!!!
پاسخ ها
کاظم
| Iran (Islamic Republic of)
اگراحمدی نژادفقط همین یک کار راهم کرده بودکه این جمله آب ریختن رادردهان شماها بگذاردموضف بودیدازش تشکر کنیدوگرنه دربحث های منطقی واستدلالی هیچ حرفی برای گفتن نداشتید.پس تشکرکنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
در جواب کاظم باید بگم احمدی نژاد عصاره ادب و فرهنگ بود و تا دلتون بخواد از این حرفای باحال زده.داداش من حالا حالا ها از احمدی نژاد سوژه داریم
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
7
7
میشه اسن سایت تدبیر را گذاشت
سایت توهین و فحش
فقط توهین به همدیگر را در این سایت می بینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شما اگه دقت کنی میبینی این همه فحش از ادب و نزاکت آقایون مثلا ...میاد
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
8
7
شما و سايت شما حق توهين ندارد. اصلا ايشان مخالف توافق نامه شما بي خود مي كنيد فحاشي مي كنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
نظراتو بخون ببین کیا دارن فحش می دن
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
3
3
اشکال کار میدونین کجاست؟
اینکه یک عده بخاطر زیادی احساسی شدن و یک عده دیگه هم بخاطر ایجادتفرقه و متشنج کردن جو(از آب گل آلود ماهی گرفتن) یک سری حرفای کاملا زشت و نامربوط می زنن(مثل بعضی فحش ها وناسزاهایی که تو کامنتای بالا هست) ، و دوستان اصلاح طلب که انگار شناخت درستی از طرف مقابلشون ندارن همه این افراد رو هم جز جبهه ما میدونن و بددهنی هاشونو به حساب ما می نویسن.
درحالیکه این ها یک عده محدودن که با اهداف سو ،در فضاهای مختلف نت وارد میشن و نظر و کامنت میذارن.
البته همشونو نمیشه با این دید نگاه کرد،بعضی ها هم با شنیدن تهمت هاو حرفای نامربوط که به ما میزنن ممکنه در لحظه احساساتشون تحریک شده باشه و کمی احساسی رفتار کرده باشن،که ما موافق اینگونه رفتارها هم نیستیم.
ولی اینها هیچکدوم دلیل بر نادیده گرفتن حرف های نامناسبی که این سایت به ما میزنه،نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
6
9
منم از خانواده ی شهدا هستم و به شدت از عملکرد تیم مذاکره کننده به خاطر فروختن اعتبار و عزت کشور و ملت بزرگ ایران عصبانیم!
جوانان ما خون ندادند که کشور را دودستی تقدیم آمریکای جنایتکار کنیم!
متاسفانه تیم مذاکره کننده با مردم روراست نیستند اگه راست می گن بیان و درمورد ضمائم توافقنامه برای ملت شفاف سازی کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دوست محترم،

ما ملاکمان رفتار رهبری و علماست که همگی از تیم مذاکره کننده قبل از مذاکرات حمایت کردند و بعد از مذاکرات هم حمایت های ایاشن نتنها کم نشد بلکه تکشر ات و استقبال گرم هم به آن اضافه شد، پس مملکت فروشی در کار نبوده است.

در ثانی، جوانان ما خون ندادند که به علت سیاست های غلط یک سری افراد خاص مردم ما برن تو فقر و فحشا.
شناس
| Iran (Islamic Republic of)
شما یک نفر از خانواده ی یک شهد محترم هستید. احترام شما واجب است وقتی که از طرف خودتان صحبت می کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
5
5
سلام
توی دوره ی قبل هم خانواده های برخی شهدای سرشناس از دولت انتقاد کردند و توی برنامه های تبلیغاتی برخی نامزده شرکت کردند.
(خواستی بگو نشونی دقیق تر بدم)
خداییش برای اون ها هم شما تدبیری ها همین مطالب رو می گفتید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
4
6
در صورت به موفقیت رسیدن مذاکرات آقای احمدی نژاد و دار و دستش دیگه تا قیام قیامت خواب نزدیک شدن به قدرت را هم نخواهند دید.

پس طرقداران احمدی نژاد و جلیلی و مشایی، بشتابید، فحش نامه منتشر کنید، هوچی گری کنید، به دروغ اذهان مردم را مشوش کنید، بشتابید که قطار قدرت در حال رفتن از ایستگاه ماست و اگر برود دیگر برنمیگردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
این شما جماعت خودفروخته هستید که باید خواب به موفقیت رسیدن مذاکرات رو ببینید! مشکل اینجاست که هنوز درک درستی از این شیاطین بزرگ ندارید. اونها تا شما رو برده خودشون نکنند و تموم هستی شما رو نگیرند ول کن نیستند. مگه اینکه تصمیم بگیرید این کار رو هم براشون بکنید.
شتر درخواب بیند پنبه دانه / گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه !!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خطاب به فردی که نوشته "این شما جماعت ..."

آها، شما که راست میگی ولی هنوز یادمون نرفته که اقای احمدی نژاد که مراد شماست تو سفر آخرش به نیویورک همه کار کرد تا این شیاطین گوشه چشمی بهش نشون بدن ولی... . ما که آخر نفهمیدیم شما ها با خودتون چند چندین!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
3
6
آقایان و برادران عزیز،

مردم در انتخابات 24 خرداد نظرشون رو در مورد انرژی هسته ای اعلام کردند. یک طرف قضیه اقای جلیلی بود که نماد به اصطلاح مقاومت بود و طرف دیگر اقای روحانی که به ایشان انگ سازشکاری می زدند. به هر حال مردم به نماد مقاومت فقط 15 درصد رای دادند و نماد سازش را با 50 درصد انتخاب کردند. از طرفی صاحبان اصلی این کشور مردم هستند پس بهتر است به جای هوچی گری به عنوان یک اقلیت محض 15 درصدی به حیات مسالمت آمیز خود در کنار سایرین ادامه دهید و به رای و نظر مردم تمکین کنید. نظر و اراده مردم در رفراندوم هسته ای که 24 خرداد رقم خورد کاملا مشخص است

و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of)
برادر عزیز

اولا نمی شود گفت 15 درصد به مقاومت رای دادند چه بسیار افرادی که همین نظر را داشتند و به دیگر کاندیداها مثل آقای قالیباف رای دادند
به علاوه لزوما نمی شود همان نصف رای دهندگان به آقای روحانی به خاطر رویکرد سازشکارانه ایشان در قبال مسئله هسته ای رای دادند، از جناح مقابل خسته شده بودند، مخصوصا بعد از بحران اقتصادی و تورم که در آخر آن دولت واقع شد و به این جناح رای دادند

همین مردم بودند که در دو دوره رای قاطع به آقای احمدی نژاد که نماد مقاومت بود دادند، پس این تحلیل ونتیجه گیری اینقدر راحت و ساده نیست و معادلات پیچیده تر از این حرفهاست... استقلال و استکبار ستیزی از ویژگی های ملت ماست. خیلی از مردم الآن نمی دانند که بر سر چه چیزهایی توافق شده
صداوسیما هم که کلا دارد حال می دهد به دولت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
2
4
به نام خدا
با عرض سلام ادب و احترام خدمت سایت تدبیر24
یک سوال از شما داشتم ایا بهتر نبود شما به عدم حضور رحیم احمدی روشن دامن نمیزدید؟ شما که حامی دولت هستید باید به فکر ارامش دولت باشید. نه مثل رسانه های مخالف که به فکر برهم زدن آرامش دولت اند. به قول شما خانواده همه شهدای هسته ای آمدند خب خیلی راحت میتوانستید در مورد غیبت خانواده شهید احمدی روشن سکوت کنید یا مختصر تر و مودبانه تر از به موضوع رسیدگی کنید. احترام پدر شهید واجب است همانطور که احترام رئیس جمهور قانونی کشور واجب است.
در پایان باید بگم این رسانه ها اعم از مخالف و موافق هستند که مردم را تحریک میکنند که این تحریک ها میتواند باعث نزاع بین دو مسلمان شود. همیشه بهترین وجود دارد پس همه باید تغییر کنیم حتی اگر بهترین باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
این سایت موشک جواب موشک فرستاده است.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
2
3
تدبیر24 خیلی بی تدبیری خیلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
تدبیرجون دوست داریم
ناشناس
|
Germany
|
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
2
3
واقعا سایت فکسنیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ناراحتی مطالبشو نخون زودکی که نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
2
3
تدبیر بی چاره! با این سیاه نمایی ها نمی تونی تو دهنی محکمی رو که برای توهین به پدر شهید خوردی توجیه کنی! درضمن ما همون قدر با امثال مشایی مشکل داریم که با امثال شما!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
2
2
تقصیر خودتان نیست از هول حلیم پاچ خواری رئیس جمهور جدید دارید می افتید تو دیگ (!) حرف دهنتون رو نمی فهمید
مردم رو چی فرض کردید واقعا !!!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of)
لازم نیست مردم را چیزی فرض کرد ولی میشه به انخابات ریاست جمهوری نگاه کرد و نتیجه گرفت که طرز فکر جلیلی چقدر میان مردم طرفدار داره
همسر شهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
0
1
اگر قبول دارید ساکن یک کشور هستید به رای همدیگر احترام بگذارید چه اجمدی نزاد چه روخانی قبول کنید که ریس جمهور یک ملت هستند دست از این حرفها بردارید که فقظ حرف است بی احترامی به همدیگر جای چیزی عوض نمی شود
سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
0
0
واقعا متاسفم شما که بلد نیستید مذاکره کنید چرا تهمت می زنید افراطی شمائید از بچه هم بدترید به آدم یه بار میگن آمریکا دشمن ماست و مذاکره باهاش فایده ای نداره. اما به .... چند بار میگن....عجب تدبیری دولت سبد و تعلیق
immortal
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
0
1
احســــــــنت به بصیرت و ایستادگی این پدر شهید.
احســــــــــــــــــــــــــــــنت
نظر شما: