بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۹۶۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹

احتمال کاهش خدمت ۳ ماهه سربازان

رئیس کمیسیون فرهنگی با اعلام احتمال کاهش ۳ ماه از خدمت سربازان متاهل ضمن اشاره به مخالفت ضمنی برخی از مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح با این پیشنهاد از استعلام نظر مقام معظم رهبری پیرامون این موضوع خبر داد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از تسنیم، احمد سالک در واکنش به خبر احتمال کاهش مدت زمان خدمت سربازی برای سربازان متاهل در قالب طرح پیشنهادی جامع جمعیت و تعالی خانواده از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این موضوع یک پیشنهاد از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است که در صورت تصویب و اجرایی شدن آن خدمت سربازان متاهل به مدت 3 ماه کسر می‌شود.

وی با اعلام مخالفت ضمنی برخی از مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح با این پیشنهاد افزود: این پیشنهاد در حضور برخی از مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح در کمیسیون فرهنگی مطرح شد که آقایان معتقد بودند اجرایی شدن این موضوع به جذب نیرو و برخی موارد دیگر ضربه می‌زند.

رئیس کمیسیون فرهنگی ادامه داد: لذا با توجه به نظر مسئولان ستادکل نیروهای مسلح قرار بر آن شد که پیرامون این مساله از مقام معظم رهبری استعلامی صورت گیرد.

سالک با تاکید بر آنکه تا امروز هنوز هیچ استعلامی از مقام معظم رهبری پیرامون این مساله صورت نگرفته است، گفت: نظر مقام معظم رهبری برای ما حجت است و به محض روشن شدن پاسخ مقام معظم رهبری، اطلاع رسانی پیرامون آن انجام می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
دکترحاتمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
0
0
سربازی دردنیای امروز
سربازی یکی از مقاطع اصلی زندگی است که فرد را از یک مرحله به مرحله دیگر می رساند و درکشورهای مختلف متفاوت است.

در یک کشور سه ماه است آن هم بر اساس قرعه کشی مثل مالزی و در یک کشور هم مانند مصر و ونزوئلا در حدود 30 ماه یا بیشتراست.

در بیشتر کشورهای اروپایی اگرچه خدمت قراردادی و حرفه ای وجود دارد اما خدمت اجباری نیز وجود دارد که برای گریز از آن فرد حتما" باید به مقدار بیشتری به خدمات اجتماعی بپردازد .

جدول زیر که بر اساس اطلاعات ارایه شده توسط سایت پلیس تنظیم شده است نشانگر وضعیت خدمت نظام دربعضی از کشورهاست.


برای نخستین باردرسال1930سه اندیشمنداروپایی یعنی آقایان فروید،برتراندراسل وانیشتین باصدوربیانیه ای خواستارلغوسربازی اجباری شدندوسربازی اجباری راباعث تلف شدن انرژی جوانان ومخالف باحقوق اولیه انسانی تلقی نمودند.امروزه درارتش های مدرن وقدرتمندجهان مثل آمریکا،انگلیس وفرانسه سربازی اختیاری وبصورت استخدام 5ساله باحقوق ومزایای کامل است بدین جهت سربازان باانگیزه وعلاقه بیشترآموزش تکنیکی می بینند.سربازی اجباری امروزه فاقدکارآیی است زیراسربازان انگیزه وفرصت کافی برای یادگیری تکنیکهاوتکنولوژیهای جنگی ندارند.
دربرخی کشورهانیزبمنظوررعایت عدالت اجتماعی واستفاده ازتوانمندیهای زنان ،دختران نیزخدمت سربازی دارندولی بیشتردرخدمات اجتماعی مثل مراکزبهداشتی وآموزشی بکارگرفته می شوند.
معایب سربازی اجباری
1-چون اجباراست بنابراین سربازان فاقدانگیزه لازم برای خدمت هستند.
2-سربازی اجباری نمی تواندطولانی باشدومدت آن کوتاه است ودراین مدت کوتاه سربازان قادربه فراگیری تکنیکهاوتکنولوژیهای پیچیده جنگی نیستنددرنتیجه درمیدان جنگ تنهاتلفات جنگی رابالامی برند.
3-معمولا"طبقات فرودست وفقیرجامعه که فاقدتحصیلات عالیه است درگردانهای رزمی حضورمی یابندوسربازان تحصیل کرده نیزدرپستهای غیرمرتبط بارشته تخصصی بکارگمارده می شوند که یکنوع اتلاف وقت برای جوانان است.
4-چون فاقدحقوق کافی هستندبسیاری ازسربازان مناطق محروم درفقربسرمی برندلذاکارآیی لازم را ندارند.
5-باتوجه به اینکه سربازان اجباری فاقدانگیزه هستنددچارافسردگی،ناامیدی وگاهی آسیب های اجتماعی مثل اعتیادمی شوند.
لازم است دولت ومجلس محترم قانون نظام وظیفه رااصلاح کنندوسربازی اجباری رالغووبجای آن سربازی اختیاری 5ساله باحقوق کافی برقرارنمایند.
20/7/92دکترعباس حاتمی09122865368
نظر شما: