بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
سعید لیلاز کارشناس برجسته اقتصادی

بازگشت ساختمان شیشه‌ای

دولت باید هرچه زودتر سرمایه‌گذاری‌های غیر مولد خود و سایت‌هایی که در کشورهایی چون بلاروس، سوریه، سنگال، ونزوئلا و... ایجاد کرده را تعطیل کند و این امر در حالی است که برخی سایت‌ها نیز در شهرستان‌ها وجود دارند که . . .

تدبیر24 : صنعت خودروی کشور در حال حاضر در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات عدیده‌ای است. مشکلاتی چون فائق آمدن بر تحریم‌ها، غلبه بر مشکلات قیمتی، غلبه بر کاهش تولید و تنظیم بازار خودرو پس از تحریم و غيره. در حال حاضر چنانچه فضایی را متصور شویم که در آن هیچ محدودیت تحریمی وجود ندارد؛ چگونه باید با افزایش قیمت‌ها و قدرت خرید مردم که نصف شده است، کنار آمد و شرایط را به درستی پیش برد و آیا فضا برای آن موقعیت آماده است؟

نمایشگاه خودرویی که در حال حاضر در کشور برپا شده از جهت پاسخگوی به این مشکلات دارای اهمیت و اصالت نیست چرا که خودروسازان محصول نهایی خود را در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد. در شرایط فعلی باید بر این مورد متمرکز شویم که در دوران گذار تحریم‌ها هستیم. تحریم‌هایی که در حدود یک سال و نیم فضای کشور را متاثر کرده بود و حال باید خود را برای شرایط پس از تحریم و در واقع دوران گذار از تحریم‌ها آماده‌سازیم. آماده شدن برای این فضا هرچند به راحتی به دست نخواهد آمد اما شاید بتوان گفت که می‌توان ظرف مدت 2 سال برای حل این مساله کوشید و به نتایجی دست یافت و در حال حاضر در ایران خودرو برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا صورت پذیرفته است. شرکت‌های خودروساز باید دو مساله را در شرایط کنونی مورد بررسی قرار دهند و براین اساس برای آینده تصمیم‌گیری کنند.

 نخستین مورد این است که چطور می‌توانند چرخ‌های تولید خود را به شکلی موثر فعال سازند و قدم بعدی نیز باید این امر باشد که افزایش تولید خود را چگونه به تقاضای موثر تبدیل كنند و بتوانند بازار را در دست گیرند. در چنین فضایی طرح مسائلی چون ساخت پلت‌فرم‌های مشترک با کشورهای گوناگون؛ عاقلانه نیست و ساخت این پلت‌فرم‌ها بدون‌شک توسط خود شرکت‌های خودروساز و به تنهایی می‌تواند صورت پذیرد و باید به این نکته نیز توجه داشت که چنانچه ساخت این پلت‌فر‌م‌ها به دستور دولت باشد، این طرح آینده خوبی نخواهد داشت و تنها در صورتی موفقیت‌آمیز است که با علاقه خود شرکت‌های خودروساز صورت پذیرد.

 از طرفی دولت باید هرچه زودتر سرمایه‌گذاری‌های غیر مولد خود و سایت‌هایی که در کشورهایی چون بلاروس، سوریه، سنگال، ونزوئلا و... ایجاد کرده را تعطیل کند و این امر در حالی است که برخی سایت‌ها نیز در شهرستان‌ها وجود دارند که با صرف سرمایه‌های بسیار بدون بازدهی هستند. در نهایت باید گفت تا زمانی که دولت سایه خود را از صنعت خودروی کشور برندارد و اجازه ظهور و بروز واقعی به این صنعت داده نشود؛ امکان حل مشکلات نیز وجود نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: