ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 04
کد خبر: ۹۹۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲

تبلیغ جنجالی آمریکایی+عکس

در روزهای گذشته نصب بیلبوردی تبلیغی متعلق به یک شرکت تولید محصولات دارویی در کالیفرنیای آمریکا جنجال برانگیز شده است.
به گزارش تدبیر24 ،عصر ایران به نقل از شبکه خبری "CBS" آمریکا نصب این بیلبورد که حاوی تصویر یک سرباز آمریکایی و یک زن مسلمان نقاب دار در کنار یکدیگر است، توجه عابران را در بلواری مهم در هالیوود شهر لس آنجلس به خود جلب کرد.
بلافاصله پس از نصب این بیلبورد تصویر آن در شبکه‌های اجتماعی آمریکا منتشر شد و برخی منتقدان با توجه به استفاده از دو عنصر سرباز آمریکایی و زن مسلمان این بیلبورد را برای جامعه تحریک‌آمیز دانستند.
در این بیلبورد نوشته شده: اگر می‌توانیم این دو زوج را در کنار هم نگه داریم پس می‌توانیم هر زوجی را در کنار هم نگه داریم."
اشاره این تبلیغ به جلوگیری از "خروپف"‌های شبانه است که پدیده‌ای شایع در بین زوج‌ها و یکی از دلایلی است که آنها را وا می‌دارد تا جدا از هم بخوابند. این شرکت محصولات جلوگیری از خروپف از جمله قرص و اسپری تولید می‌کند.
"ملودی دو مارک" سخنگوی شرکت داروسازی تولید کننده محصول ضد خروپف "snore stop" در کالیفرنیا است که با رد تحریک‌آمیز بودن این بیلبورد به شبکه سی بی اس گفته است:" این محصول برای زوج‌ها تولید شده است و ما با استفاده از دو عنصر سرباز آمریکایی و زن مسلمان می‌خواستیم تصویر یک زوج را نشان دهیم که شما نمی‌توانید بودن آنها در کنار یکدیگر را تصور کنید، اما وجود دارند."
این شرکت آمریکایی می‌گوید ایده اصلی این تبلیغ را از یک زوج مشابه آمریکایی یعنی یک معلول جنگی آمریکا "جانی ساتن" و همسر مسلمان او "عالیه" الهام گرفته‌اند.
این شرکت هر گونه شائبه سوء استفاده از تصویر سرباز آمریکایی به منظور افزایش فروش محصولات این شرکت را رد کرده است.
با این حال بنا به گزارش‌ها نصب این بیلبورد سبب افزایش قابل توجه فروش این محصول در طی روزهای گذشته شده است و خبرها حاکی است علاوه بر نصب این بیلبورد در شهر لس آنجلس، این شرکت قرار است بیلبوردهای بیشتر تبلیغی را در شهرهای عمده دیگر آمریکا از جمله میدان معروف تایمز نیویورک و شهرهای هوستون، سالت لیک سیتی، سان دیه گو و شیکاگو آغاز کند.
" پاول ایوانس" سرباز آمریکایی که از تصویر او در این تبلیغ استفاده شده با دفاع از حضور خود در این تبلیغ می‌گوید:" من در این تبلیغ شرکت کردم چون آنها می‌توانستند از هر فرد دیگری به جای من استفاده کنند و من فکر نمی‌کنم باید از این امکان مستثنی می‌شدم."



بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
مهربان توسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
0
1
خوب به هم میان هر دو زیبا و جوان و بامحبت بنظر میرسند کاش ...
نظر شما: