آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۹۹۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

اتصال ریلی یزد به اقلید در گام‌های پایانی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اعلام کرده که گام‌های مهمی در راستای اتصال ریلی یزد به اقلید برداشته شده است. مسیری که با افتتاح آن هم زیرساخت‌های راه‌آهن برای جابه‌جایی کالا توسعه می‌یابد و هم امکان دسترسی شهرهای جنوبی به مشهد با مسافتی کوتاه‌تر فراهم می‌شود.
تدبیر24»راه‌آهن یزد – اقلید که در مسافتی ۲۷۴ کیلومتری ساخته خواهد شد با هدف تکمیل کریدور شمال شرق و جنوب غرب کشور در دستور کار قرار دارد و هدف ابتدایی آن کاهش ۳۰۰ کیلومتری فاصله بین استان‌های بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهد بود.

این خط آهن که بناست از شهرهای یزد، مهریز، ابرکوه و اقلید عبور کند برای قطارهای مسافرتی فضایی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و برای قطارهای باری سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم خواهد کرد.

اطلاعات جدید ارائه شده از سوی مدیرعامل شرکت ساخت نشان می‌دهد که عملیات زیرسازی این پروژه به مرز پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده و عملیات روسازی آن نیز در مرز ۴۵ درصد قرار دارد و به طور کلی نیمی از راه افتتاح این مسیر مهم برداشته شده است.

طبق برآوردهای صورت گرفته در حال حاضر عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر از این خط ریلی به پایان رسیده و می‌توان انتظار داشت حدفاصل یزد تا مهریز در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد. همچنین شرکت ساخت برنامه‌ریزی کرده تا پایان سال عملیات روسازی ۵۰ کیلومتر از این محور از مهریز تا چاه ترش را نهایی کند.

در کنار دیگر پروژه‌ها این محور مهم نیز نیاز به تامین منابع مالی مورد دارد و براساس گفته‌های مدیرعامل شرکت ساخت در صورت رسیدن منابع مالی لازم ۱۳۰ کیلومتر ریل‌گذاری این پروژه تا سال آینده نهایی خواهد شد.

با افتتاح این مسیر اتفاق مهم دیگری در عرصه ریلی ایران نهایی خواهد شد و به این ترتیب پس از رسیدن راه‌آهن به همدان و کرمانشاه و برنامه‌ریزی‌هایی که برای اتصال رشد و ارومیه به شبکه ریلی وجود دارد، این مسیر مهم در مرکز ایران نیز به راه‌آهن اضافه می‌شود. با توجه به قرارگرفتن تعداد زیادی از معادن مهم ایران در این منطقه پیش بینی می‌شود که با افتتاح این مسیر در کنار رشد جابه‌جایی مسافران از نظر باری نیز راه‌آهن جایگاه خود را بیش از گذشته ارتقاء دهد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: