واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
r_khv
پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم
رهبر انقلاب:
پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی شهادت‌ رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان
l_khv
پیام تسلیت دکتر روحانی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه
ینجانب این ضایعه بزرگ و شهادت مسئولان خدمتگزار مردم را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، هیأت دولت، خانواده محترم شهدا و مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده ...
تکلیف ریاست جمهوری بعد از شهادت رئیسی چه می‌شود؟
اصل یكصد و سی‏ و یكم قانون اساسی می گوید که در صورت‏ فوت‏، عزل‏، استعفاء، غیبت‏ یا بیماری‏ بیش‏ از دو ماه‏ رئیس‏ جمهور و یا در موردی‏ که‏ مدت‏ ریاست‏ جمهوری‏ پایان‏ یافته‏ و رئیس‏ جمهور جدید...
بررسی ابعاد نامه روحانی به شورای نگهبان
گرایش به سوی نادیده گرفتن ابعاد جمهوریت
گرایش به سوی نادیده گرفتن ابعاد جمهوریت در ایران از سوی حاکمیت جدی شده‌تر است. این روند پس از انتخابات ٩٨ بدتر شده و خالص‌گرایان در انتخابات ١۴٠٠ و ١۴٠٢ نشان دادند حتی افراد با سابقه‌ای مثل علی‌لاریجانی و حسن روحانی تحمل نمی‌شوند. در چنین بستری است که خالص‌گرایان خشنود می‌شوند و وزیر کشاورزی سابق و معاون او می‌توانند باعث رسوایی چای دبش شوند.
رشیدی‌کوچی نماینده مرودشت :
پشت افشاگری‌های انتخابات چیزی جز جنگ قدرت نیست
قطعا پشت این اتفاقات (افشاگری‌ها) جنگ قدرت است چیزی غیر از این نیست، کسی برای خدا نمی‌آید آبروی یک مومن یا یک بنده خدا را ببرد؛ اما مشاهده کردیم خیلی از این افراد هیچ ابایی از بیان این موارد و ورود به زندگی افراد دیگر ندارند.
سیاست جدید خاتمی؛
چگونه جریان اصلاحات بر سر انتخابات به دو دسته مشارکت‌جو و جامعه محور تقسیم شد؟
فایل صوتی خاتمی یک بار دیگر شکاف بین دو جریان مشارکت‌خواه و جامعه‌محور اصلاح‌طلب را نمایان کرده است. اما مختصات این جریان‌ها چیست؟ هر کدام از این‌ها چه مسیری در پیش رو دارند و نقد و تحلیل آن‌ها از رویکرد خاتمی در قبال انتخابات چیست؟
علي مطهری:
نامه آقاي روحانی يك سند تاريخی
جالب است كه همان انتقاداتي را كه آقاي روحاني مثلا به قوه قضاييه داشتند امروز از زبان جناب اژه‌اي براي اصلاح امور مي‌شنويم و يا شبيه انتقادات رييس‌جمهور سابق به شوراي نگهبان را از زبان رهبر انقلاب
جوزف یوجین‌استیگلیتز معاون ارشد سابق رئیس‌جمهور آمریکا :
بازنگری در معماری اقتصاد جهان
بخش بزرگی از معماری اقتصاد جهانی طراحی شده در دهه‌های اخیر مبتنی بر نئولیبرالیسم بوده؛ یعنی همان ایده‌هایی که هایک و فریدمن مطرح کردند. به گفته جوزف یوجین استیگلیتز، نظام قواعدی که از آنجا شکل گرفته، باید اساساً بازنگری شود. تلاش برای ایجاد توافق‌های جهانی که برای فقرا منصفانه و سخاوتمندانه باشد، با در نظر گرفتن ژئواکونومیک و ژئوپلیتیک جدید دنیا در راستای منافع خود ایالات متحده، در راستای منافع «روشنگرانه» این کشور، هرگز به نفع ایالات متحده نبود. حتی زمانی که هژمون بود یک برنامه جهانی شرکتی را دنبال نکرد، امروز هم این برنامه به نفعش نیست.
هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور
دو رئیس‌جمهوری پیشین ایران در اظهارات جداگانه‌ای نسبت به شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کنونی کشور هشدار دادند و بر ضرورت تغییر سیاست‌ها و اصلاح رویکرد جریان حاکم در مواجهه با مردم تاکید کردند.
آماده‌باش برای حضور ترامپ
مسئولین خودمان می‌دانند که پیش از برجام، آمریکایی‌ها به شیوه‌های گوناگون راه‌های دورزدن تحریم را به طرف‌های تجاری ایران می‌گفتند تا راه‌ها همه بسته نشود. ولی در دوره ترامپ از این خبرها نبود.