واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۱۲۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۴

علت نشتی چای ساز گوسونیک چیست؟ نکته های جلوگیری از نشتی + روش آب بندی


در بین برند‌های تولیدکننده لوازم آشپزخانه گوسونیک توانسته گوی سبقت را از دیگر رقبا رقبا در زمینه تولید چای ساز برباید. این برند چایساز‌هایی با ظرفیت بالا، مقاوم و امکانات مختلف تولید می‌کند. با وجود کیفیت بالای محصولات این برند، گاهی شاهد بروز مشکلاتی از جمله نشتی هستیم. اگر این مشکل به وجود آمد، امکان حل آن را با استفاده از برخی از روش‌های خانگی یا مراجعه به مرکز تعمیر چای ساز گوسونیک دارید. البته پیشنهاد می‌دهیم قبل از مراجعه به مراکز تعمیراتی، حتماً درباره دلایل نشتی و روش آب‌بندی آنها اطلاعاتی به دست‌ آورید، چون شاید مشکل در خانه برطرف شده و نیازی به مراجعه به این مراکز نداشته باشید.

بررسی دلایل نشتی چای ساز گروسونیک

چرا چای ساز گوسونیک نشتی می‌کند؟

گوسونیک و برند‌های مشابه به مرور زمان با تولید محصولات با فناوری‌های به روز توانستند کتری‌ها و قوری‌ها را تبدیل به وسایلی منسوخ‌شده کنند. هم‌اکنون بسیاری از مردم از جمله ایرانیان تمایل زیادی به خرید چای ساز‌های برند‌هایی مانند گوسونیک دارند. چایساز‌های گوسونیک معمولاً با بهترین مواد اولیه تولید می‌شوند، اما برخی مواقع به دلایل مختلفی از جمله تمام‌شدن آب داخل کتری، جمع‌شدن املاح، خرابی سنسور‌ها یا از کار افتادگی ترموستات دچار مشکلاتی از جمله نشتی خواهند شد.

بررسی دلایل نشتی چای ساز گوسونیک

شما باید دلایل مختلف نشتی چای ساز‌های برند گوسونیک را بررسی کرده و بر اساس آنها از راهکار‌های مناسبی برای آب‌بندی استفاده کنید:

  • کم آب بودن کتری

کم‌آب‌بودن کتری چه ربطی به نشتی دارد؟ حتماً برای شما نیز پیش آمده که در طی روز به‌دلایل مختلفی مثل حواس‌پرتی از پر‌کردن آب کتری غافل شوید. این اتفاق هر چند در ابتدا مشکلی به وجود نمی‌آورد، اما به مرور به بدنه کتری آسیب می‌رساند. در واقع به‌دلیل خالی‌بودن ظرف، المنت‌ها حرارت خود را به بدنه وارد می‌کنند. انتقال حرارت نه‌تنها به دیواره‌های کتری آسیب می‌رساند، بلکه چسب کف دستگاه را نیز از بین می‌برد.

یکی از بهترین راهکار‌ها برای پیشگیری از این مشکل عوض‌کردن مداوم آب کتری است. شما باید هر بار فقط به اندازه مصرفتان داخل ظرف، آب بریزید و برای دفعه دیگر آب را عوض کنید. با انجام این کار از طعم‌گرفتن آب جلوگیری کرده و مانع از نشتی چای ساز گوسونیک می‌شوید.

  • جمع شدن املاح

جمع‌شدن املاح؛ یکی از دلایل نشتی چای ساز گروسونیک

جمع‌شدن املاح و مواد معدنی بر اثر جوش آمدن‌های پیاپی کتری از جمله دلایل نشتی چای سازی‌های گوسونیک هستند. در واقع وقتی به‌طور مداوم از دستگاه استفاده می‌کنید، روی دیواره‌های آن املاحی به وجود می‌آید که به مرور زمان باعث خوردگی دیواره‌ها می‌شوند. این خوردگی‌ها در نهایت حفره‌هایی کوچک به وجود آورده و موجب نشتی خواهند شد.

شما باید قبل از جمع‌شدن بیش از اندازه املاح در کتری، چاره‌ای برای این مشکل بیندیشید. برخی با اشیاء نوک تیز و سخت املاح را از بین می‌برند که این کار خود موجب نشتی می‌شود. برخی افراد نیز از جرمگیر‌های صنعتی یا سرکه‌ها استفاده می‌کنند که این کار نیز آسیب‌های جدی می‌رساند.

به‌منظور رفع مشکل توصیه می‌کنیم که از جوش شیرین استفاده کنید. ابتدا کمی از این مواد را داخل کتری‌های چای ساز گوسونیک بریزید، حالا دستگاه را روشن کرده و اجازه دهید آب جوش بیاید. بعد جوش‌آمدن آب را بیرون بریزید و سپس با برسی مناسب رسوب‌ها را از داخل ظرف از بین ببرید.

  • خرابی ترموستات و سنسور دما

چنانچه ترموستات و سنسور دما آسیبی ببیند، جریان الکتریسیته ورودی به المنت‌ها دیرتر قطع می‌شود. با بروز این اتفاق، آب زمان بیشتری داخل کتری می‌جوشد و حرارت به میزان قابل‌توجه‌ای افزایش پیدا می‌کند. با افزایش حرارت به مرور زمان به آب‌بندی کف ظرف آسیب می‌رسد و بدنه دستگاه نیز نشتی پیدا خواهد کرد؛ بنابراین شما باید در صورت وجود این مشکل هرچه سریعتر برای تعویض کلید ترموستات و سنسور‌ها اقدام کنید. پیشنهاد می‌دهیم در مدت خرابی این قطعه‌ها از دستگاه‌تان استفاده نکنید تا مبادا آسیب جدی ببیند.

  • بی‌کیفیت بودن دستگاه

گوسونیک همواره کیفیت را اولویت قرار می‌دهد، به‌همین دلیل محصولات را با آزمایش‌های کیفی مختلف روانه بازار می‌کند. اما گاهی بنا به‌دلایل مختلفی از جمله آسیب‌دیدگی در حین حمل‌و‌نقل، عدم توجه کارشناس‌ها و استفاده از چسب سیلیکون‌های بی‌کیفیت در ساخت محصول و ... چای ساز‌های این برند کیفیت خود را از دست می‌دهد.

شما می‌توانید برای رفع این مشکلات، محصولات گوسونیک را با ضمانت‌نامه معتبر از فروشگاه‌ها خریداری کنید. چنانچه ضمانت‌نامه دارای اعتبار داشته باشید، در صورت بروز کوچکترین مشکل نمایندگی‌های تعمیر فعال زیر نظر این برند بدون دریافت هزینه‌ای مشکلات را برایتان برطرف کرده و تعمیرات را انجام خواهند داد.

  • بی‌توجهی به تنظیمات دستگاه

اگر تنظیمات نادرستی بر روی دستگاه اعمال کنید، احتمال بروز مشکل در آن وجود دارد. مثلاً به‌دلیل عجله بالاترین میزان حرارت را در چای ساز فعال کرده‌اید، حالا به خارج از خانه می‌روید و فراموش می‌کنید که تنظیمات را به‌حالت اولیه برگردانید. با استفاده مداوم از دستگاه در بالاترین حرارت امکان آسیب‌دیدگی و نشتی آن بالا می‌رود.

برای رفع این مشکل کافیست هر بار قبل از دم‌کردن چای با دستگاه تنظیمات آن را بررسی کرده و در صورت اعمال تنظیمات اشتباه در گذشته مشکل را برطرف کنید.

  • آب شدن بدنه کتری

این مشکل خیلی به چشم نمی‌آید و به مرور زمان متوجه آن می‌شوید. در صورت استفاده مداوم به مرور زمان قسمت‌های پلاستیکی دستگاه آب می‌شوند که همین موضوع به مرور مشکلاتی مثل نشتی را به وجود می‌آورد. در صورت آب‌شدن برخی قطعات متاسفانه در اغلب موارد راهکار خانگی وجود ندارد و حتماً باید به‌سراغ مراکز تعمیر حرفه‌ای برای حل مشکل بروید.

  • قرار ندادن درپوش روی کتری

یکی دیگر از مشکلاتی که باعث نشتی چای ساز‌های گوسونیک می‌شود، قرار ندادن درپوش است. در واقع سیستم الکترونیکی این دستگاه‌ها به‌واسطه سنسور‌های روی درپوش‌ها متوجه جوش‌آمدن آب می‌شوند. اگر درپوش را سر جای خود نگذارید، دستگاه حتی چندین ساعت به کارکرد خود ادامه می‌دهد که این موضوع قطعاً روی کارایی آن در آینده تأثیرات منفی می‌گذارد.

  • اعمال ضربه شدید

علت نشتی چای سازی گوسونیک می‌تواند اعمال ضربه شدید باشد. چنانچه کتری در حین حمل از دستتان بیفتد، ناخودآگاه ضربه‌ای در حال آشپزی یا دم‌کردن چای به بدنه دستگاه بزنید و ...، مشکلاتی مانند نشتی به وجود می‌آید. برای جلوگیری از این مشکل کافیست دستگاه را در محل امنی قرار دهید که مطمئن هستید هیچگونه ضربه‌ای به آن وارد نمی‌شود.

روش آب بندی چای ساز گوسونیک

نحوه آب‌بندی‌کردن چای ساز گروسونیک، نکته‌ای مهم

در صورت خرید چای سازهای پلاستیکی و بروز نشتی می‌توانید از چسب‌های مخصوص برای رفع این مشکل استفاده کنید. در صورت استیل یا فلزی بودن دستگاه نیز توصیه می‌کنیم به‌سراغ مراکز حرفه‌ای تعمیرات بروید.

برای جلوگیری از بروز این مشکلات قوری را در حین شستشو با اسکاج مناسب بشویید تا خط‌وخشی روی ظرف ایجاد نشود، در صورت کم‌بودن آب کتری نیز به مقدار آن بیفزایید و در نهایت به‌صورت مداوم کتری را بشویید تا از ایجاد رسوب در آن جلوگیری کنید.

علت نشتی چای ساز گوسونیک، راهنمای رفع این مشکل

علت نشتی چای ساز گوسونیک کمکتان می‌کند تا راهکاری مناسب برای رفع این مشکل بیابید. مثلاً در صورت خرابی ترموستات‌ها کافیست این قطعه‌ها تعویض شوند تا مشکل رفع شود. توصیه می‌کنیم برای تعمیرات تخصصی و حرفه‌ای حتماً به‌سراغ نمایندگی‌های تعمیر محصولات این برند بروید. این نمایندگی‌ها با‌داشتن قطعات اصلی، تجهیزات کاربردی و مهارت زیاد می‌توانند مشکل را در سریعترین زمان برطرف کنند.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: