واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۱۲۴۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳

چگونه و چه موقع به طبس برویم؟

سفر‌کردن همیشه یکی از بهترین تفریحاتی است که می‌توانید برای اوقات فراغت خود در نظر بگیرید. البته به‌جز شهرهای شمالی که آب‌وهوای مطلوبی دارند، کشور ما شهرهای بی‌نظیر دیگری نیز دارند که دنیایی از شگفتی‌ها را مقابل چشمان‌تان به‌نمایش درمی‌آورند. شهرهای کویری و تاریخی نیز به‌نوبه خود، مظهری از زیبایی طبیعت هستند و نباید از آن‌ها غافل شد. یکی از زیباترین شهرهای کویری که پیشنهاد می‌کنیم برای سفر انتخاب کنید، شهر طبس است. در این مقاله، نگاهی به این شهر خواهیم داشت و شما را با بهترین هتل طبس آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

طبس کجاست و از چه جهت حائز اهمیت است؟

استان خراسان جنوبی در نیمه شرقی کشور، یکی از استان‌های کویری ایران است که شهرهای دیدنی متعددی دارد. یکی از این شهرهای دیدنی، طبس است. این شهر که در گذشته با نام گلشن شناخته می‌شد، در ابتدا به‌عنوان شهری از استان یزد معرفی شد. تا قبل از سال ۱۳۸۰ این شهر در شرقی‌ترین نقطه یزد دیده می‌شد؛ تا این‌که در سال ۱۳۸۰، به استان خراسان بزرگ تعلق یافت و پس از آن در سال ۱۳۹۱، به‌طور رسمی به‌عنوان یکی از شهرهای خراسان جنوبی به مردم معرفی شد. طبس شهری کویری است و بیش از هر‌چیز، با کویرهای زیبا و پهناورش شناخته می‌شود؛ بااین‌حال، جذابیت طبس به همین یک مورد خلاصه نمی‌شود. این شهر از‌نظر طبیعت فوق‌العاده غنی است و قسمت شرقی آن با داشتن کوهستان و دشت، منظره‌ای کاملا متفاوت از کویرهای آن ایجاد می‌کند؛ از‌این‌رو، با سفر به خراسان جنوبی و اقامت در هتل طبس، این امکان را خواهید داشت که از طبیعتی غنی بهره‌مند شوید. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین پناهگاه حیات‌وحش ایران نیز در این شهر واقع شده است. در کنار تمام موارد گفته‌شده، شهر طبس از‌نظر تاریخی نیز حرف‌ها برای گفتن دارد و می‌تواند تا روزها شما را به خود مشغول کند.

نحوه سفر به طبس با وسایل نقلیه گوناگون

برای آن‌که سفری دل‌پذیر و به‌یادماندنی به طبس داشته باشید، بسیار مهم است که وسیله نقلیه مناسبی را انتخاب کنید. چنان‌چه مسیر مناسبی را پیش نگیرید، از کیفیت سفرتان کاسته خواهد شد. خوشبختانه امکان سفر به شهر زیبای طبس با انواع وسایل نقلیه وجود دارد. کافیست بهترین مورد را برحسب نیاز و شرایط خود انتخاب کنید. در ادامه، به روش‌های سفر به این شهر خواهیم پرداخت.

مسیر هوایی

سفر از‌طریق مسیر هوایی راحت‌ترین راه دسترسی به طبس است. فرودگاه طبس برای دسترسی مسافران راه‌اندازی شده و آن‌ها به‌آسانی می‌توانند از هر جای ایران در کمتر از یک ساعت خود را به طبس برسانند.

مسیر ریلی

از دیگر روش‌های سفر به طبس می‌توان به مسیر ریلی اشاره کرد. سفر با قطار همواره یکی از بهترین روش‌های سفر است که باعث می‌شود از مسیر نیز نهایت لذت را ببرید. در مسیر رسیدن به طبس، از کوه‌ها، کویرها و دشت‌های متعدد عبور خواهید کرد و می‌توانید شاهد زیبایی‌های ایران‌زمین باشید؛ از‌سوی‌دیگر، می‌توانید در طول مسیر با هم‌سفران خود هم‌صحبت شوید و در‌صورت سفر با خانواده یا دوستان، لحظات خوبی را در کنارشان سپری کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که سفر با قطار کمی طولانی است و از تهران تا طبس، ۱۲-۱۴ ساعت در راه خواهید بود؛ بااین‌حال، به نسبت امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌گیرد و هزینه اندکی که برای خرید بلیط قطار می‌پردازید، این نکته منفی قابل‌چشم‌پوشی است. پیش فروش بلیط قطار، فرصتی استثنایی برای تهیه بلیط طبس است.

مسیر جاده‌ای-خودروی شخصی

یکی دیگر از روش‌های دسترسی به شهر زیبای طبس، سفر از‌طریق مسیر جاده‌ای است. بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند با خودروی شخصی به طبس سفر کنند و در طول مسیر، در شهرهای مختلف توقف کوتاهی داشته باشند. برای آن‌که با خودروی شخصی به طبس برسید، تقریبا ۱۰-۱۱ ساعت در راه خواهید بود. برای این کار، دو مسیر مختلف پیش‌رو دارید. در مسیر اول، می‌توانید به سمنان و دامغان بروید و سپس خود را به جندق و خور برسانید. مسیر دوم از نائین و انارک می‌گذرد. در ادامه مسیر، باید به چوپانان بروید و از‌طریق آن، خود را به خور و طبس برسانید. این دو مسیر از‌نظر مسافت و مدت‌زمان سفر، تفاوت چندانی با هم ندارند.

مسیر جاده‌ای-اتوبوس

آخرین روش سفر به طبس، استفاده از اتوبوس است. معمولا برای هر مسیری در داخل کشور، اتوبوس‌هایی وجود دارند که مسافران را به مقصد می‌رسانند. در شهر تهران نیز می‌توانید به ترمینال شرق یا سایر ترمینال‌ها مراجعه کرده و سفر به طبس را آغاز کنید.

چه زمانی برای سفر به طبس مناسب است؟

همان‌طور‌که گفتیم، طبس منطقه‌ای گرم و خشک است و حالتی کویری دارد. به‌همین‌خاطر، نمی‌توان در فصل تابستان آن را برای سفر انتخاب کرد. اگر می‌خواهید در بهترین زمان ممکن به شهر طبس سفر کنید، خوب است بهار یا پاییز را در نظر داشته باشید. در این دو فصل، آب‌وهوای طبس خنک و مطلوب است و می‌توانید نهایت لذت را از سفر خود ببرید. حتی برای کویرنوردی یا گشت‌وگذار در دشت‌ها، بهار یا پاییز بهترین فصل‌ها هستند. یکی از بهترین زمان‌های سفر، عید نوروز است. در این زمان، معمولا جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شوند که فرصت مناسبی برای آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم این منطقه هستند.

فلای تودی؛ مرجعی مناسب برای رزرو هتل طبس

وب‌سایت فلای تودی علاوه‌بر فروش آنلاین بلیط هواپیما که سال‌هاست در این زمینه فعال است، مدتی هست که پیش فروش و خرید بلیط قطار فوری را نیز آغاز کرده است. این پلتفرم صفر تا صد آن‌چه که برای سفر نیاز داشته باشید را در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید به‌راحتی تمام اقدامات سفر را به کمک آن انجام دهید. به‌عنوان مثال، رزرو هتل یکی از کارهای مهمی است که پیش از سفر باید به آن توجه کنیم. وب‌سایت فلای تودی بیش از ۱.۵ میلیون هتل در سراسر دنیا را پوشش داده است تا بتوانید به‌راحتی آن‌ها را رزرو کنید. پیشنهاد می‌کنیم همین‌حالا برای پیش فروش قطار، به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: