تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۱۰۳۹۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
سید کمیل باقرزاده در رجا نیوز نوشت:

توافق ژنو، آغاز دومینوی تسلیم؟

اینک که ایران در آستانه ی انجام اقدامات اعتمادساز جدی برای برطرف کردن بهانه ای به نام «سلاح اتمی» است، پیشاپیش یادآوری می کنند که . . .

تدبیر24 : سوزان رایس مشاور امنیت ملی امریکا روز چهارشنبه در یک گردهمایی حقوق بشری در واشنگتن اظهار داشت: «تحریم‌های ایالات متحده علیه ناقضان حقوق بشر در ایران ادامه خواهد یافت و آمریکا همچنان از حقوق اساسی تمامی ایرانیان دفاع خواهد کرد».

این سخنان و جملات مشابهی که خصوصا پس از توافق ژنو برخلاف افزایش امیدواری داخلی برای از بین رفتن نظام تحریمهای ظالمانه، از سوی مقامات غربی بیان می شود یادآور یک اصل اساسی قرآنی است، و آن اینکه: «وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم». هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل تسلیم خواسته‌های آنها شوی و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. این بیان شفاف قرآنی پاسخی است به کسانی که گمان کرده یا توهم دارند مشکل غرب و به تعبیر دقیق تر «استکبار جهانی» و «نظام سلطه» با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تنها در مسأله ی هسته ای خلاصه شده و با اعطای امتیازاتی به آنها و تعطیل سازی فعالیتهای هسته ای و انجام اقدامات به اصطلاح اعتماد ساز می توان مشکلات را حل کرد.

در خوشبینانه ترین حالت می توان گفت کسانی که گرفتار این توهم کودکانه اند از معضلی به نام نگاه کوته بینانه ی سطحی و غیر استراتژیک رنج می برند. چنین قضاوتی از سوی افرادی که هنوز نه با ماهیت حقیقی آمریکا و استکبار آشنا هستند و نه درک عمیقی از واقعیت انقلاب اسلامی و نقش آن در به چالش کشیدن ماهیت نظام سلطه دارند البته چندان دور از انتظار نبوده و نیست. اینها کسانی هستند که حتی تاریخ را هم فراموش کرده اند یا خود را به فراموشی زده اند و گمان می کنند تا پیش از طرح مسأله ی هسته ای، ما هیچ مشکلی با نظام سلطه نداشتیم و هیچ تحریم و تهدیدی علیه نظام اسلامی وجود نداشت!

اما سخنان مقامات زیاده خواه غربی در این چند روز نشان داد که دشمنان این ملت علی رغم دوستان داخلی ما، هرگز تاریخ را فراموش نکرده اند! لذا اینک که ایران در آستانه ی انجام اقدامات اعتمادساز جدی برای برطرف کردن بهانه ای به نام «سلاح اتمی» است، پیشاپیش یادآوری می کنند که مشکل ما با ایران در پرونده ی هسته ای خاتمه نمی یابد و بر فرض که این پرونده ختم شود، پرونده های دیگری نظیر مسأله ی «نقض حقوق بشر»، «فقدان دموکراسی»، «حمایت از تروریسم» همچنان مفتوح است و تحریم ها و اعمال فشارها بر ایران تا تسلیم کامل جمهوری اسلامی در برابر همه ی خواسته های ما ادامه پیدا خواهد کرد. به تعبیر مقام معظم رهبری: «تا وقتى كمند آنها را به گردن نيندازيد، دنباله‌رو آنها نشويد، همين آش است و همين كاسه».

کیست که نداند پرونده ی «حقوق بشر» مدنظر غربی ها جز با دست برداشتن ما از نظام قضایی اسلام و احکام الهی نظیر مسأله ی قصاص و حدود مختومه نخواهد شد؟! کیست که نداند سروصدای غربی ها مبنی بر «فقدان دموکراسی» در ایران جز با کوتاه آمدن ما از اصل ولایت فقیه و نظام حکومتی مدنظر اسلام خاتمه نخواهد یافت؟! کیست که نداند تهمت «حمایت از تروریسم» تا تسلیم کامل و ابراز پشیمانی عملی ما نسبت به دفاع از آزادگان جهان و جنبش های مقاومت اسلامی در غرب و شرق عالم و نادیده گرفتن دستور خدا مبنی بر حمایت از مظلوم در برابر ظالم همچنان ادامه خواهد داشت؟!

آنچه استکبار را راضی می کند این است که ما دست از «اسلام» برداریم، ولا غیر! اما کدام اسلام؟! اسلام انقلابی، اسلام شهادت طلبِ مقاوم، اسلام سازش ناپذیرِ ظلم ستیز، و در یک کلام: اسلام ناب محمدی(ص). غرب با اسم اسلام مشکلی ندارد. از نظر غرب تو حق داری اسم خودت را مسلمان بگذاری و نظام حاکم بر جامعه ات را هم اسلامی بخوانی، تا اینجای قصه با تو مشکلی ندارند! ولی اگر بخواهی به نظامات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و قضایی اسلام ملتزم باشی یا نگاه ظلم ستیز ضد استکباری اسلام را ترویج و حمایت کنی، مشکلات شروع می شود. پایان این مشکلات هم از نگاه غربی فقط یک راه حل دارد: «تسلیم»!

به تعبیر آقا: «تا جامعه مسلمانان از اسلام دست برندارند، اينها راضى نمى‌شوند. مقصود اين است كه دشمن مى‌خواهد آن روح اسلامى، آن احكام زنده اسلام و آن نيروى حياتى اسلام در ميان مسلمانان نباشد. البته آنها با يك عدّه مسلمانِ مرده بى‌اطّلاع از مبانى عاليه اسلام، ولو عامل به ظواهر مختصرى از اسلام هم باشند، چندان كارى ندارند؛ دشمنى هم با آن ندارند. اما اين‌كه اسلام نيست! اسلامى اسلام است كه پيغمبر آورد و قرآن فرمود كه «كُنْتُم خَيْرَ اُمَّةٍ اُخْرِجَت للنّاس.» آن اسلام نيست كه عدّه‌اى بنشينند و تماشاگر حوادث عالم، يا تماشاگر مسائل درون جامعه خودشان باشند».

نباید فراموش کرد که کینه ی نظام سلطه نسبت به نظام اسلامی عمیق تر و شتری تر از چیزی است که بعضی خوش خیالان داخلی می پندارند. «استكبار جهانى نسبت به اسلام و انقلاب، از اعماق وجود كينه دارد، و تا ملتى از اصول و دين خودش دست برندارد و تسليم نشود، آنها راضى نخواهند شد. خداوند متعال به مسلمانها فرمود: «ولن ترضى عنك اليهود ولا النّصارى حتّى تتّبع ملّتهم». بنابر اين، كينه‌ى استكبار به خاطر اعتقادات و استقلال‌خواهى و شعار«نه شرقى و نه غربى» و پايبندى عميق مردم ما به اسلام است. كينه‌ى استكبار تمام‌شدنى نيست».

پس نگاه کلان و استراتژیک به تحولات جهانی درک این مسأله را ساده می کند که مسأله هسته ای پایان راه نیست، بلکه آغازی است بر زیاده طلبی های بیشتر نظام سلطه، و اگر در اینجا امتیاز دادی و خواسته ی باطل او را پذیرفتی گمان مبر که او را راضی کرده و از دشمنی اش با خود کاسته ای؛ او را چیزی جز بالا بردن دستان تسلیم تو راضی نخواهد کرد و این طبیعت استکبار و سلطه است. اما در مقابل نیز طبیعت «اسلام ناب محمدی» چیزی جز استقامت در برابر فشارها و پایداری و پای فشاری بیشتر بر دین حق و احکام الهی نیست، و خدا چنین وعده داده است که پیروزی نهایی در این نبرد از آنِ مؤمنان است.

«مسلمين و بالاخص علما و روشنفكران و پيشگامان آنان، بايد مراقب باشند كه براى راضى كردن دشمنان خبيث و حسابگر، از اصل اسلامى خود، از احكام نورانى اسلام، از تصريح به هدفهاى جامعه‌ى دينى و نظام توحيدى، تبرى نجويند و به سخن خدا گوش فرا دهند كه: ولن ترضى عنك اليهود و لاالنّصارى حتّى تتّبع ملّتهم». «تا از اسلام دست برنداريد، دشمنان اسلام با شما مخالفند. منتها نكته‌يى كه در اين‌جاست، اين است كه دشمن مى‌خواهد بگويد اگر من با كسى مخالف بودم، او بايد از بين برود! اين را به ملتهاى ضعيف باورانده بودند. حالا عكسش ثابت مى‌شود و معلوم مى‌گردد كه هر كس با اسلام مخالف است، بايد برود. اسلام جاى خود را در عالم باز كرده است و بازتر هم خواهد كرد».

                                           

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
4
10
سلام
براشون دیشب کامنت گذاشتم که این ادبیات درست نیست که مردم را دارای نگاه کوته بینانه ی سطحی و غیر استراتژیک بدانید. اما از آنجا که این افراطیها خیلی منزوی و طرد شده هستند جرات ندارند نظر مخالف را منتشر کنند. مردم تا وقتی اینها را انتخاب میکنند "بصیرت" دارند. وقتی به خاطر خرابکاریهایشان طرد میشوند نگاههای مردم سطحی و کوتاه بینانه اند. پخش نکنید این تحلیلهای مزخرف را! وقت مردم را با این پرت و پلاها نگیرید!
سیما سعادتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
2
8
آقایون اصولی گرا، جازه هست آقا سید رو نقد کنیم؟
یا این هم اهانت حساب میشه؟؟
دارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
4
7
آقای باقرزاده، شما اکثر مردم ایران را که نظری مخالف شما دارند، کودک می دانید . کودک کسی است که با سخنان خود به نقض حقوق بشر ، اعتراف می کند . « آن را که پاک است از محاسبه چه باک است »
راستی آقای باقرزاده می خواستم نظر مبارکتان را در باره ی از دست رفتن بخشی بزرگ از دریای مازندران در دوران حاکمیت دوستانتان بدانم ، تا بفهمیم ، کوته بین و کودک کیست ؟!!!
این را هم بدانید غیرتمند از همین کوته بینان ( به زعم جنابعالی ) در ایران سراغ نخواهید داشت .
محمد سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
5
5
نمیدونم چرا دوستان به خودشون گرفتن! مگه سید چی گفته؟ گفته مشکل غرب با ایران با حل شدن مسئله هسته ای حل نخواهد شد. مگه شماها شک دارین توی این؟
بعدشم، کجای این نوشته نقد دولت یا جریان تدبیر و امیده؟؟؟ اتفاقا داره میگه دولت که از نگاه استراتژیک برخورداره، برای اینکه با متوهمان داخلی اتمام حجت کنه وارد توافق ژنو شده، و دولت ما وارد دومینوی تسلیم نشده و نخواهد شد.
پاسخ ها
ناهید
| Iran (Islamic Republic of)
سلام، برادر عزیزم بجای حرف مفت زدن بهتر است بفکر این باشید که دیگه مردم جنگ نمیخوان و نخواستن جنگ نشانه رو به بالغ شدن مردم است
اونهائیکه جنگ میخوان لطف کنند برن دریا خودشون غرق کنن تا ملتی از دستشان خلاص شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
ناهید خانوم هرقدر به سمت خلع سلاح شدن پیش بریم احتمال جنگ بیشتر میشه. تا به حال قدرت بازدارنگی ما جلوی آنها را گرفته.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
3
5
یکی اینو از برق بکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
چرا میخواهی نظر مخالف را خفه کنی. گوش کن شاید بعدها متوجه بشی که حرف این که فعلا قبولش نداری درست بوده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
3
6
پیامبر هیچ وقت به امتش توهین نمیکرد. تو چه حقی داری به مردم میگی کوتاه بین؟!! نکنه فرزند نوح شدی؟ به احترام پیامبر جوابت رو نمیدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
چرا اینقدر تند میروید. به کسایی که تفکرشان این است که اگر کاملا تسلیم شویم میتوانیم راحت زندگی کنیم گفته کوته بین. ما که اینگونه نیستیم. میگیم الکی دشمن نتراشیم مذاکره میکنیم اگر حل شد چه بهتر اما اگر زیاده خواهی کردند و زر مفت زدند ما هم مثل خودشان رفتار میکنیم.
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
2
2
اولاچه عجب که تدبیر 24 یک تحلیل واقعگرایانه از رفتارغرب راپوشش دادشایدکسانی که در خوابندبیدارشوند(البته آنهایی که خودرابخواب زده اندحسابشان جداست)لذابایدهم ازنویسنده هم ازتدبیرتشکرکرد.ثانیاچرابعضی دوستان توجه ندارندوالفاظ کودکانه وکوته بینانه رابمردم میچسبانند.کجای آن جملات میگویدمنظورمردم هستند.قطعااین عزیزان قبول دارندکه درجامعه عده ای شیفته ارزشهای غربی هستندوهمانهاموردخطاب هستند.حال اگرآنها دعوایی دارندبروندباخالق خودشان مشاجره کنندنه بازگوکننده سخنان خالق.درفتنه 88هم دیدیم وقتی کلمه خس وخاشاک مطرح شدعده ای آگاهانه والبته عده بیشتری هم ناآگاهانه آنرا خطاب به 11میلیون مردم وفاداربه اسلام وانقلاب وکشورتبلیغ کردنددرحالیکه خطاب آن متجاوزین به جان ومال ایرانیان شرافتمندبود.کمی درقضاوت عجله نکنیم که روزی درپیشگاه الهی بایدجوابگو باشیم.
نظر شما: