تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۱۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴

برگزاری همایش بین‌المللی ابوعلی سینا

همایشی بین‌المللی «ابوعلی سینا؛ نابغه شرق» در آکادمی علوم بلاروس برگزار شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، صفری، رایزن فرهنگی ایران در بلاروس گفت: به مناسبت هزاره کتاب قانون بوعلی سینا که از طرف سازمان علمی و فرهنگی یونسکو در سال 2013 میلادی برای بزرگداشت آن انتخاب شده است، در بلاروس تلاش کردیم تا این کنفرانس برگزار شود.

وی افزود: بیش از یکصد و بیست مقاله تخصصی به دبیرخانه همایش رسیده است.

در این همایش اندیشمندان و صاحبنظرانی از کشورهای روسیه، ازبکستان، بلاروس، اوکراین، بلغارستان، قزاقستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و ایران مقالاتی را با موضوع نقش ابن سینا در توسعه فلسفه امروزی، حکمت و عرفان در آثار شیخ الرئیس، طب سنتی از دیدگاه ابوعلی سینا، تحلیل نموداری خداشناسی ابن سینا، تعلیم و تربیت از دیدگاه وی، نقش ابن سینا در تبیین فلسفی وحی و ... ارائه کردند.

سرگی چژیک، معاون آکادمی علوم بلاروس نیز گفت: نتایج تحقیقات و مطالعات ابوعلی سینا در عرصه پزشکی و فلسفی همچنان بر زندگی انسانها تاثیرگذار است و وظیفه مراکز علمی در سراسر جهان معرفی این آثار بدیع به نسل‌های آینده است.

همچنین آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌ محمدی، رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا نیز به خبرنگار ما گفت: آنچه که مهم است آن است که ابوعلی سینا در مکتب انسان ساز اسلام شیعی اهل بیتی شکل گرفته است و سروده‌های فارسی وی نشان می‌دهد بوعلی ایرانی الاصل است و زبان مادری وی فارسی است.

در پایان این مراسم، تندیس ابوعلی سینا ساخته یکی از هنرمندان کشورمان، به آکادمی علوم بلاروس اهدا شد.

این مراسم به همت رایزنی فرهنگی ایران در بلاروس و با مشارکت وزارت امور خارجه بلاروس، آکادمی علوم بلاروس، سازمان جهانی یونسکو و انستیتو فلسفه بلاروس برگزار شد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: