تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۱۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰

آسیب به 90درصد باغات زیتون رودبار

فرماندار شهرستان رودبار گفت: آفت مگس زیتون امسال به 90 درصد باغات زیتون رودبار آسیب زد.
به گزارش تدبیر24 غلامحسین رجبی در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه گیلان، با بیان اینکه شهرستان رودبار 8 هزار و 200 هکتار باغات زیتون دارد، گفت: 90 درصد باغات زیتون در این شهرستان امسال آسیب دید.

وی با بیان اینکه با مکاتباتی که انجام شده قرار است 100 میلیون تومان از حوزه حوادث غیرمترقبه و 400 میلیون تومان از اعتبارات استانی بخش کشاورزی برای پیشگیری از آفت زیتون به باغات رودبار اختصاص پیدا کند، اضافه کرد: تاکنون هیچ اعتباری به ما داده نشده است.

رجبی ادامه داد: تلاش برای پیشگیری از خسارت‌های محصول زیتون در سال آینده شتاب گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: 117 هزار کارت زرد و 2 هزار لیتر سم برای از بین بردن آفت امسال بین زیتونکاران توزیع شده است.

وی افزود: البته متقاضیان بیشتری برای دریافت کارت زرد داشتیم اما به دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم نیاز زیتونکاران را تامین کنیم.

فرماندار رودبار تصریح کرد: با تلاش زیتونکاران همه زیتون‌هایی که دچار آفت شده بودند از زیر درختان زیتون جمع‌آوری و دفن شدند.

وی گفت: آموزش به کشاورزان که در جلسه عمومی و در جلسه‌های مختلف انجام شده موجب خواهد شد تا مشاهده مجدد این آفت در سال آینده به حداقل برسد.

رجبی یکی دیگر از مشکلات زیتونکاران را علاوه بر خسارات باغ‌هایشان، بیمه نبودن باغات عنوان کرد و گفت: خسارت امسال موجب شد تا زیتونکاران امسال انگیزه بیشتری برای بیمه شدن باغات زیتون انجام دهند.

وی گفت: بعد از دیداری که استاندار از باغات زیتون رودبار داشت 17 ایستگاه پیش‌آگاهی آفت زیتون در شهرستان تشکیل شد و در این ایستگاه‌ها افراد مجرب به آموزش زیتونکاران برای مبارزه با آفت این محصول پرداختند.

وی اضافه کرد: نصب بنر و توزیع بروشور در خصوص راه‌های مقابله با آفت مگس زیتون از دیگر برنامه‌هایی است که توسط فرمانداری شهرستان و جهاد کشاورزی رودبار به انجام رسید.

وی گفت: زمان گل‌دهی درختان زیتون از 25 فروردین آغاز خواهد شد و امید می‌رود سال آینده سالی پربار و عاری از آفت برای زیتونکاران این شهرستان باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: