تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۱۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۰
نخست وزیر لیبی:

اعزام نیروهای نظامی به جنوب لیبی

نخست وزیر لیبی روز شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور در حال اعزام نیروهایی به جنوب این کشور به دنبال حمله افراد مسلح به یک پایگاه نیروی هوایی در این منطقه است.
تدبیر24: ˈعلی زیدانˈ نخست وزیر لیبی گفت که به دنبال درگیری در این پایگاه نیروهای نظامی در حال اعزام به جنوب لیبی هستند.

نخست وزیر لیبی یادآورشد: یک گروه کوچک از افراد مسلح وارد این پایگاه هوایی که در 770 کیلومتری جنوب طرابلس قرار دارد، شدند اما دولت کنترل شهر ˈ سبها ˈ میزبان این پایگاه و همچنین فرودگاه غیرنظامی آن را در اختیار داشته است.

این مقام ارشد لیبی در یک سخنرانی تلویزیونی تاکید کرد: درگیری ها در این پایگاه ادامه دارد اما ظرف چند ساعت پایان خواهد یافت.

نخست وزیر لیبی یادآورشد که وزیر دفاع لیبی را به شهر مصراته اعزام کرده تا به نیروهای مستقر در این شهر برای اعزام به این پایگاه هوایی دستورات لازم را بدهد.

وی افزود: نیروهایی از شهر مصراته دستور گرفته اند تا به وظیفه ملی شان عمل کنند و در جهت ایجاد امنیت و ثبات در جنوب لیبی عمل کنند.

پس از سرنگونی رژیم معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی، گروههای مختلفی از شبه نظامیان در این کشور به مشکل جدی برای دولت مرکزی تبدیل شد به طوریکه شماری از این گروه درخواست دولت برای پس دادن سلاح ها و پیوستن به ارتش را رد کردند.

ارتش لیبی که همچنان در آموزش به سر می برد، با مشکل مهار این گروههای شبه نظامی دست و پنجه نرم می کند.

کنترل ضعیف مرزها و فقدان تجهیزات لازم برای ارتش باعث شده تا لیبی به مسیری برای القاعده برای قاچاق تسلیحات تبدیل شده است.

خبرگزاری یونایتدپرس پیشتر گزارش داده بود که رییس ستاد مشترک ارتش لیبی امروز شنبه به دنبال وخامت اوضاع امنیتی در مناطق جنوب این کشور و بطور مشخص شهر ˈ سبها ˈ حالت آماده باش اعلام کرد و از نظامیان خواست تا به پایگاههای خود ملحق شوند.

سرهنگ علی شیخی سخنگوی ستاد افزود: نیروهای ارتش و زرهی به حالت آماده باش درآمدند.

وی افزود: ستاد، نیروهای نظامی و امنیتی را در مناطق مختلف کشور گردآورده و آنها را راهی شهر سبها خواهد کرد تا به درگیری های نظامی در آنجا خاتمه داده و امنیت مرزهای جنوبی کشور را تامین کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: