تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۱۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴

میقاتی در فهرست ترور تکفیری ها

روزنامه لبنانی الاخبار نوشت، برای نخستین بار است که نام « نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان در فهرست ترور گروه های تکفیری تروریستی گنجانده شده است.
تدبیر24: الاخبار در شماره روز شنبه خود افزود: نیروهای امنیتی لبنانی براساس اطلاعاتی که بدست آورده اند خواستار تشدید اقدامات پیشگیرانه شده اند اما برخی از آنها این اطلاعات را چندان قابل اعتنا نخوانده اند.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد: برخی نیروهای امنیتی لبنانی با توجه به گسترش فعالیت و حضور گروه های تکفیری تروریستی در لبنان بویژه شمال و بقاع ، گفته اند که نمی توانند براحتی از کنار این تهدیدها بگذرند.

الاخبار با این پرسش « آیا نام میقاتی در فهرست ترور قرار گرفته است؟»، ادامه داد : در دو روز گذشته در برخی اسناد امنیتی ارسال شده از سوی فرمانده محافظان نخست وزیری لبنان به افسران تحت فرماندهی خود آمده است،« اطلاعات زیادی حاکی است که یک بسته بمب گذاری شده در خودروی جیپ کیا که یک سوری انتحاری به نام « ابوالعدنان» از گردان های خالد بن الولید وابسته به جبهه الاسلامیه رانندگی آن را برعهده دارد ، با هدف حمله به یک شخصیت سیاسی بلند مرتبه لبنانی وارد لبنان شده است».

در این اسناد امنیتی اضافه شده است: براساس اطلاعات بدست آمده این شخصیت سیاسی بلند مرتبه قرار است در طرابلس و یا بیروت هدف ترور قرار گیرد و همچنین قرار است که یک خودرو هوندای مشکی بمب گذاری شده بزودی نزدیک منزل این شخصیت در طرابلس منفجر شود.

الاخبار خاطرنشان کرد: در ابتدای انتشار این سند، گمان می رفت که یکی از دهها اسنادی است که بطورکلی دستگاه های امنیتی به واحد های تحت مسئولیت خود ارسال کرده اند که از مخبران یا مسئولان شنود تماس های تلفنی و پیگیری پیام های الکترونیکی بدست آمده است اما بررسی دقیق این سند نشان داد که از سوی مدیریت نیروهای امنیت داخلی صادر شده و اطلاعات در آن از شخصیتی سخن می گویند که نمی توان فردی بجز نجیب میقاتی باشد.

الاخبار نوشت : این در حالی است که محافظان نخست وزیری لبنان ، اقدامات امنیتی را در دو روز گذشته در اطراف منزل میقاتی در طرابلس ، دفاتر کار او و منازل خانواده او در بیروت و طرابلس تشدید کرده اند.

این روزنامه لبنانی افزود : برخی مسئولان امنیتی که اهمیت این اسناد و اطلاعات در آنها را ناچیز خوانده اند، می گویند: می دانیم که این اطلاعات ارزشی ندارند و برای چه آنها را تعمیم بدهیم؟، آیا باید در این بازی اطلاعاتی وارد شویم ؟ درهر صورت و دست کم برای رفع مسئولیت اقدامات پیشگیرانه را افزایش داده ایم.

الاخبار اضافه کرد : این اطلاعات نشان می دهد که گروه تکفیری تروریستی تهدید کننده ، جبهه الاسلامیه است که یک گروه مخالف سوری است و حدود دو ماه قبل از ادغام برخی گروه های کوچکتر مخالفان تشکیل شده است.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد : شماری از شیوخ و عناصر مسلح تکفیری تروریستی دارای گرایش های سیاسی مختلف در این جبهه حضور دارند که برخی از آنها به ترکیه و برخی با قطر در ارتباط هستند اما بیشتر آنها تحت تعلیمات و حمایت های مالی و تسلیحاتی دستگاه امنیتی عربستان سعودی قرار دارند.

میقاتی که اکنون برای شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ در آلمان بسر می برد، با وزیر امور خارجه قطر دیدار و گفت وگو کرد.

الاخبار تصریح کرد: این اطلاعات در حالی بدست آمده که همزمان با آن اقدامات تحریک آمیز توسط عربستان سعودی و برخی اعضای اصلی جریان المستقبل به رهبری سعد حریری در شمال لبنان که همپیمان اصلی ریاض هستند، علیه میقاتی شروع شده است.

این روزنامه لبنانی نوشت : این تهدید ها در صورتی است که میقاتی از نخست وزیری لبنان حدود 10 ماه قبل برای کمک به اجرای طرح سعودی با هدف خارج کردن حزب الله از دولت لبنان ، استعفا کرده است.

به نوشته الاخبار، اقدامات تحریک آمیز در شمال لبنان به میقاتی محدود نشده است و حتی برخی شخصیت های دینی شناخته شده در طرابلس پیام های تهدید به ترور را از سوی تکفیری ها بویژه وابسته به گروه تکفیری تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام (داعش ) دریافت کرده اند.

داعش و دیگر گروه های تکفیری ترویستی وابسته به القاعده مانند جبهه النصره چند روزی است که آزادانه در شمال و بقاع لبنان حضور دارند و حتی در برخی مناطق مانند طرابلس ، عکار و عرسال بطور شبانه روزی مسلحانه تردد و ایست و بازرسی دایر می کنند.

این مناطق تحت نفوذ جریان المستقبل به رهبری سعد حریری هستند که به میدان حضور گسترده گروه های تکفیری تروریستی تبدیل شده اند و این روزها برخی اعضای این جریان با ادبیات القاعده سخن می گویند.

الاخبار ادامه داد : اظهارات وشعارهای سخنرانان نشستی که دیروز(جمعه) در منزل «خالد ضاهر» عضو فراکسیون المستقبل در مجلس لبنان شرکت کردند و یا سخنان « علی الحجیری» شهردارعرسال یادآور شعارها و تهدیدهای گروه های تکفیری تروریستی بویژه داعش و جبهه النصره است.

منابع امنیتی گفته اند، داعش تصمیم گرفته است که دامنه فعالیت های خود را به لبنان بکشاند و این تصمیم زمانی قوت گرفته که اختلافات و درگیری های شدیدی میان گروه های تکفیری تروریستی رخ داده است.

این منابع گفته اند که اختلافات میان «ابوبکر البغدادی» که خود را امیر داعش می خواند ، « ایمن الظواهری» سرکرده القاعده و « ابومحمد الجولانی» که خود را امیر جبهه النصره می خواند ، تشدید شده است.

الاخبار نوشت : در همین حال یک حساب در تویتر به نام « ویکی بغدادی» که اسرار داعش را در هفته های گذشته فاش می کند، اعلام کرد که البغدادی تلاش دارد فعالیت خود را به دیگر کشورها بکشاند و بعداز عراق و سوریه نخستین هدف او لبنان است و به همین دلیل دامنه جنایات تروریستی و انتحاری آن در بقاع و بیروت حتی علیه شهروندان عادی افزایش یافته هرچند آن را گشودن جبهه نبرد علیه حزب الله لبنان خوانده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: