تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰

صحبتی که در مجلس جنجال آفرید

صحبت های نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مخالفت با سید حسن هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت در صحن علنی مجلس جنجال آفرین شد.
اظهارات جنجالی نماینده مردم ارومیه علیه نمایندگان در نطق مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت باعث شد تا فضای مجلس برای دقایقی ملتهب شود.

در جریان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت و استماع اظهارات موافقان و مخالفان نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه به عنوان یکی از مخالفان وزیر پیشنهادی بهداشت در پشت تریبون مجلس قرار گرفت.

 

وی در ابتدای صحبتهایش و در واکنش به شلوغی مجلس و تحسین اظهارات یکی از موافقان وزیر بهداشت خطاب به نمایندگان گفت: این حمایت شما به خاطر وزیر بهداشت نیست، اگر وزیر مستعضف بود حمایت نمی کردید؛ شما بخاطر پولش از او حمایت می کنید! پس بنیشنید و گوش کنید.

 

این اظهارات جنجالی نماینده مردم ارومیه فریاد تذکر عده ای از نمایندگان را بلند کرد و عده ای از نمایندگان با اعتراض به سمت تریبون مجلس حرکت کرده و با صدای بلند علیه قاضی زاده فریاد می زدند.

 

برخی دیگر از نمایندگان و اعضای هیات رئیسه سعی در آرام کردن نمایندگان معترض را داشتند که در نهایت موفق نشدند و نمایندگان با بلند کردن کتاب آئین نامه فریاد تذکر سر می دادند.

 

به این ترتیب فضای مجلس برای دقایقی متشنج شد و نمایندگانی که خواستار بیان تذکر و عذر خواهی فاضی پور بودند اجازه ادامه نطق را به قاضی پور ندادند.

 

در همین حال محمد حسن ابوترابی فرد رئیس جلسه خطاب به قاضی پور گفت: شما در ابتدای صحبتهای خود کلمه ای را فرمودید، اگر برداشت بدی از جمله شما شده است عذر خواهید کنید. در این هنگام نمایندگان حاضر در کنار جایگاه هیات رئیسه و تریبون از قاضی پور خواستند تا از مجلس و نمایندگان عذر خواهی کند.

 

قاضی پور نیز که با توجه به حجم اعتراضات نمایندگان و متشنج شدن فضای مجلس امکان ادامه طبیعی سخنرانی خود را نداشت خطاب به نمایندگان گفت: من سالهاست که عضو فراکسیون کارگری و طرفدار مستضعفین هستم. من از کسانی که با رای مردم نماینده واقعی شده اند تقدیر می کنم و اگر جملاتم باعث ناراحتی نماینده های واقعی مجلس شد از آنها عذرخواهی می کنم. سپس قاضی پور با حرکت دست از نمایندگان خواست تا اطراف تریبون مجلس را ترک کنند.

 

بعد از عذرخواهی قاضی پور نمایندگان معترض اجازه ادامه نطق به قاضی پور را دادند.

 

پس از پایان سخنرانی قاضی پور وی از جایگاه نطق مجلس پائین آمده و به سمت صندلی خود رفت. جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بلافاصله خود را به وی رساند و به قاضی پور آب داده و پشت وی را ماساژ داد. به نظر می رسید حال قاضی پور بد باشد.

 

در ادامه سایر نمایندگان از جمله پژمان فر نماینده مشهد، بذرپاش نماینده تهران، شریف حسینی نماینده خوزستان، فتاحی نماینده دیگر ارومیه و دستغیب نماینده شیراز اطراف قاضی پور جمع شدند و با وی صحبت کردند. در این میان جهانگیر زاده در صندلی خود حاضر شده و با فریاد درخواست اعلام تذکر کرد. به نظر می رسید وی قصد دفاع از همشهری خود را دارد.

 

ابوترابی نائب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت به وی اجازه اعلام تذکر نداد که این امر باعث عصبانیت بیشتر جهانگیرزاده شد. تعداد زیادی از نمایندگان دورش جمع شدند و قصد منصرف کردن وی از اعلام تذکرش را داشتند اما قبول نکرد.

 

شریف حسینی عضو هیئت رئیسه که در کنار جهانگیرزاده حاضر شده بود با اشاره به هیئت رئیسه خواستار دادن وقت به جهانگیر زاده برای اعلام تذکرش شد اما باز هم این اتفاق نیفتاد. قاضی پور نیز برای آرام کردن فضا نزد جهانگیر زاده آمد و خواستار آرام شدن وی شد.

 

در این میان موافق وزیر بهداشت در حال سخنرانی بود که پس از پایان سخنرانی وی ابوترابی از جهانگیر زاده خواست در پایان جلسه علنی تذکرش را اعلام کند.

 

طبق اعلام ابوترابی اما در پایان جلسه نوبت به تذکرات نمایندگان رسید. تعدادی از نمایندگان در بیان تذکر شفاهی خود نسبت به عدم رعایت نظم و شان و اداره درست مجلس به هیات رئیسه تذکر دادند.

 

ابتدا این شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بود که در تذکر خود به اظهارات قاضی زاده و برخی از اظهارات نمایندگان به شدت انتقاد کرد.

 

نماینده مردم زاهدان با اشاره به درگیری های لفظی صورت گرفته در مجلس گفت: من متاسفم از اینکه چرا این گونه برنامه ها را به صورت زنده از تلویزیون پخش می کنید که حیثیت مجلس خدشه دار می شود.

 

سپس قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد خطاب به ابوترابی در بیان تذکر خود اظهار داشت: من از شما به عنوان رئیس جلسه خواهش می کنم که اجازه دهید همه مطالب خود را بیان کنیم و الا مدیون 75 میلیون نفر موکلین ما خواهید بود چرا که ما از صبح تذکرات مختلفی داشتیم اما به آنها توجه نشد.

 

ابوترابی در پاسخ به جعفری گفت: وقت ما محدود است و اگر می خواهید تذکرتان را فردا اعلام کنید که جعفری پاسخ داد من می خواهم از تمام وقت و ظرفیت خودم استفاده کنم و اگر این گونه نشود شما مدیون ما هستید.

 

در ادامه تذکرات نمایندگان زمانیان نماینده نماینده شهرکرد گفت: جای تاسف است چرا که هیات رئیسه باید در رعایت نظم جلسه اقدام کند و من از همین جا از ملت عزیز به خاطر مسائلی که هم دیروز و هم امروز بوجود آمد عذرخواهی می کنم و متاسفانه در خصوص نظم جلسه کنترل لازم از سوی هیات رئیسه و رئیس جلسه انجام نمی گیرد.

 

همچنین پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در بیان تذکر خود گفت: آقای ابوترابی اگر شما بین نطق آقای قاضی ور اجازه می دادید که ما تذکر بدهیم این فضا در مجلس ایجاد نمی شد و هم اینکه آقای جهانگیرزاده حق ندارد نظم جلسه را به هم بریزد چه کسی به ایشان اجازه این کار را داده است؟ ایشان چطور می خواهد از آقای قاضی پور دفاع کند؟ آقای قاضی پور رسما به نمایندگان اهانت کرده است. ما از مردم ایران عذرخواهی می کنیم البته آقای قاضی پور محبت کردند عذرخواهی کردند ولی اگر شما اجازه می دادید تذکرات به موقع اعلام شود چنین اتفاقاتی نمی افتاد.

 

سپس جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه در بیان تذکر خود مبتنی بر بند 11 ماده 24 خطاب به ابوترابی گفت: بنده ابتدا از آقای دکتر منظری توکلی عذرخواهی می کنم اگر درخواست تذکر من مانع از ادامه نطق وی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: درخواست من برای تذکر خارج از چارچوب آئین نامه نبود. من یک سئوالی از همکاران خودم دارم و اصلا با بحثی که آقای قاضی پور داشت نفیا و اثباتا صحبت نمی کنم.

 

نماینده مردم ارومیه افزود: این حق قانونی نمایندگان است من با آقای پورابراهیمی هم موافقم که اگر شما اجازه می دادید تذکر نمایندگان به موقع اعلام می شد شاهد چنین اتفاقاتی نمی بودیم.

 

جهانگیرزاده با انتقاد از یکی از اعضای هیات رئیسه و منشی مربوط به اعلام تذکرات گفت: اگر این تذکرات به روز شود و هر کس بتواند تذکر خود را اعلام کند دیگر مشکلی پیش نخواهد آمد. آقای قاضی پور تمام بدنش پر از ترکش است و در صداقت و تلاش و جدیت وی کسی در مجلس تردید ندارد و بنده نیز به خودشان گفتم که این حرف شما درست نبود و مجموع نمایندگان مجلس پاکدست هستند. اگر هم اعتراضی به نمایندگان داریم هیات نظارت بر نمایندگان وجود دارد و باید آنجا مطرح کنیم.

 

وی افزود: حرف من اینجاست وقتی من وارد مجلس شدم دیدم که برخی نمایندگان به دلیل اینکه نتوانستند تذکر بدهند از جای خود بلند شده و به آقای قاضی پور می گویند نمی خواهد صحبت کنید، پائین بیاید، این حق نمایندگان است که بتوانند حرف خود را بزنند و اگر کسی هم اشتباه می کند راهکار قانونی وجود دارد. این درست نیست که با اعمال فشار بخواهیم مانع از نطق کسی بشویم و البته آقای قاضی پور هم آنقدر شهامت داشت که در پشت تریبون از نمایندگان عذرخواهی کردند.

منبع:مهر

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: