تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۱۸۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
گفتگو تدبیر24 با علیخانی تهیه کننده و مالک سینما عصرجدید

احتمال تعطیلی سینما عصرجدید در سال93/کناره گیری عصرجدید از سرگروهی

ما تعهدی نداریم تا زمانی که چرخ دنیا میچرخد سرگروه باشیم ! بروند یک سینمای دیگه را سرگروه کنند/بودجه بگذارند برای بازسازی و نوسازی سینماها فرسوده کشور/پول دولتی سینما را از بین میبرد
تدبیر24:  سهیل صحرانورد - سینما عصر جدید یکی از سینماهای قدیمی و مهم تهران است. در حال حاضر این سینما دارای درجه کیفی "ممتاز" می باشد. سینما عصر جدید دارای معماری جالب و ۳ سالن نمایش فیلم است و از دیرباز به عنوان سینمایی هنری مطرح بوده است. سالن شماره۱ این سینما دارای ۶۰۰ صندلی مجهز به سیستم دالبی، سالن شماره۲ دارای ۱۶۰ صندلی و سالن شماره۳ دارای ۷۵ صندلی است. امسال پس از سال ها سینما عصرجدید میزبان جشنواره فیلم فجر یا به تعبیر آقای علیخانی جُنگ فیلم بود. به همین دلیل برآن شدیم تا با مالک آن یعنی آقای عبدالله علیخانی و آقای پارسی نژاد که به عنوان مدیر سینما عصر جدید مشغول فعالیت هستند گفتگویی در ارتباط با جشنواره فجر، سینماداری بخش خصوصی و .. انجام دهیم.

جشنواره امسال را به عنوان تهیه کننده چطور دیدید؟

این جشنواره نیست و میتوان گفت یک جُنگ است،چون اصلا به این معنا جشنواره، در هیچ جا کجای دنیا نیست . این یک جشنواره ابداعی ماست! که فقط تو ایران برگزار میشود! هیچ جای دنیا جشنواره ای نمیگذارد که تمام محصولات یک سالش را به معرض نمایش بگذارد یعنی اگر بازار فیلم هم بگذاری ، تا یه خریدار نرود، یه فیلم برایش نشان نمیدهند. یعنی این از بازار فیلم هم آن طرف تر است چه رسد به جشنواره. جشنواره تا آنجایی که ما یادمان میاید، 20 تا 30 فیلم از کشور مورد نظر ،فیلم هایی که از نظر کیفی در سطح بالاتری هستند را انتخاب میکنند و همچنین تعدادی هم از کشورهای دیگر که جمعا به 30 فیلم برسد به این میگویند جشنواره. اینکه ما بیایم 60 تولید خوب و بد ، با کیفیت و بی کیفیت را بگذاریم، این میشود جُنگ که برایش اسم های متفاوت هم درست میکنیم تا فیلم تهیه کننده های مختلف در آن باشد تا کسی ناراحت نشود. ما که ابداع کننده جشنواره نبودیم ، کسه دیگه ای آن را ابداع کرده است و ما الگوبرداری کردیم . جُنگ یعنی جَمعی، جَمعی این فیلم ها رو نشان میدهند. حالا ما یک جشنی داریم و جُنگ فیلم. جشن انقلاب هست ، جُنگ فیلم هم میگذارند !

حالا چه اتفاقی افتاد جشنواره فجر بعد از چند سال، دوباره در سینما عصر جدید برگزار شد؟

هر سال به تهیه کننده ها سینما آفریقا را میدادند ، امسال مسئولین که جابجا شدند و جناح بندی ها متفاوت شد ، آقایان برای جامعه صنفی تهیه کننده ها، سینما پیش بینی نکرده بودند . ما موافقت کردیم ، تهیه کننده ها هم با آن ها به نتیجه رسیدند که اینجا متعلق به تهیه کننده های جامعه صنفی تهیه کننده ها باشد.

قرار بود سینما در سال 88 تخریب شود و یک مجتمع سینمایی مدرن با پنج سالن ساخته شود.

بله درست میفرمایید. سینما یک شرایطی پیدا کرده است . پول دولتی فیلمسازی بخش خصوصی را تعطیل میکند و سینمای دولتی هم سینمای بخش خصوصی را تعطیل میکند به این معنا که سینما جایی است که به لحاظ سمعی و بصری تماشاچی باید در آن لذت ببرد .خوب سینمای بخش خصوصی بناهای 40 سال قبل را دارند که باید بازسازی شوند ، سینما هم که درآمد ندارد ولی در کنارش سینماهای دولتی با بودجه دولتی بازسازی میشوند و به این دلیل روز به روز از تماشاچی ما کم میشود ، حالا اینکه به آنها اضافه میشود یا نه دقیقش را نمیتوانم بگویم. آن ها با بودجه دولتی سینما را به روز رسانی میکنند ما که نمیتوانیم بکنیم. تو این چندسال هم همینطور بوده ما چیزی از این سینما درآمدی نداریم که بخواهیم بازسازیش کنیم. اگر دولت بیاد کمک کند، بازسازی میکنیم اگر هم نکند این سینمای بخش خصوصی آرام آرام تا چند سال آینده به تعطیلی کشیده خواهد شد مثل همین سینما قدس که ممکنه تو سال 93 هم این شامل ما شود. بنظر من اگر این روال پیش برود سینمای بخش خصوصی تا 5 سال آینده تعطیل خواهد شد.

برای بازسازی درخواستی به دولت داده اید ؟

به سینما شهر گفتیم وضع سینما اینطوری هست آنها هم میگویند ما بودجه ای نداریم برای بازسازی سینما.

شنیده شده است که از سرگروهی سینما استعفا داده اید!

بله استعفا دادیم

مورد تایید واقع شد؟

نمیتواند نشود! ما تعهدی نداریم تا زمانی که چرخ دنیا میچرخد سرگروه باشیم ! بروند یک سینمای دیگه را سرگروه کنند.

دلیلش چیست؟

علتش اینه که ما 5 تا سرگروه هستیم. آزادی، آفریقا، استقلال بود این سه تا دولتی بودند، سینماهاشون به روز بود. قدس بود و ما. هر کی بهترین فیلم رو داشت میرفت سراغ آزادی بعدش میرود سراغ آفریقا، بعدش میرود سراغ استقلال.ضعیف هایش را میاورد برای ما که آنها اکران نمیکردند. ما اجبار داشتیم در سالن شماره یک مان همیشه فیلم های ضعیف بزاریم به این علت گفتیم نمیخواهیم سرگروه باشیم. طبق آمار ما باید همیشه ضعیف ترین فیلم هایی که آن چهار گروه نمیگذاشتند را اکران میکردیم. گفتیم آقا این تاجی که بر سر ماست را بردارید بگذارید بر سر کس دیگه!

تا چه زمانی شما سرگروه هستید؟

پارسی نژاد: تا پایان سال 92

راهی برای برون رفت سینمای خصوصی از وضعیت فعلی پیشنهاد میکنید؟

علیخانی: 2 تا راهکار داریم یک اینکه بودجه بگذارند برای بازسازی و نوسازی سینماها فرسوده کشور و دوم اینکه یک مقدار با دید بازتری اجازه بدهند فیلم های بهتری ساخته شود، با بودجه بخش خصوصی هم ساخته شود. پول دولتی را از سینما ببرند ، پول دولتی سینما را از بین میبرد. پول هایی که به فیلم های دولتی تزریق میشود را به به سازی سالن های سینما اختصاص دهند ، حالا سالی دو ، سه فیلم فاخر میخواهند بسازند مقوله اش فرق میکند.

پارسی نژاد: به نظر من اگر مالکان فیلم ها، سینما را از صاحبان سینما در طول مدت اکران فیلم، اجاره کنند ، هم مشکل سینماداران برطرف میشود و هم اینکه فیلمساز ، فیلمی میسازد که بتواند مخاطب را جذب سالن های سینما کند. این کار در اکثر کشورهای اروپایی انجام میشود . موفق هم بوده اند.

به عنوان تهیه کننده فیلمی در دستور کار خود دارید ؟

آخرین فیلمی که مشغول ساختن آن هستیم به نام «مستانه» که کارگردانی آن را محمدحسین فرحبخش بر عهده دارند که تهیه کنندگی آن را من و آقای فرحبخش به صورت مشترک بر عهده داریم. بازیگرانش هم هنوز قطعی نشده، اما با آقای میلاد کی مرام و خانم سحر دولتشاهی صحبت هایی کرده ایم.

جناب آقایان علیجانی و پارسی نژاد با تشکر از مصاحبه شما.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
0
1
واقعا ناراحت شدم. خدا کنه تعطیل نشه
نظر شما: