تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۳۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳

شتاب جمعیت به سمت سالمندی

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت تاکید کرد: مسئله مهم این است که ایران با شتاب تندتری نسبت به سایر کشورها در ‏حال سالمند شدن است و به همین دلیل ارائه خدمات سالمندی برای افراد سالمند نیاز به یک عزم ملی دارد.
تدبیر24: رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران به سرعت درحال سالمند شدن است بر همین اساس اداره سلامت سالمندان ‏وزارت بهداشت سند ملی تحول نظام سلامت سالمندان را مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی طراحی کرده و به تأیید شورای عالی سلامت ‏امنیت غذایی رسانده است.

«پریسا طاهری» کمبود ‏نیروی پزشک و کارشناس در مراکز بهداشتی را یکی از مشکلات این اداره در اجرای برنامه های سالمندان عنوان کرد و افزود: عدم ‏همکاری سالمندان نیز از دیگر مشکلات اجرای این برنامه ها است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه مراکز بهداشتی تعریف شده و فراخوان داده ایم که ‏سالمندان به این مراکز مراجعه کنند ولی بسیاری از سالمندان به دلیل مشکلات حرکتی، مفصلی و آرتروزهای شدید امکان مراجعه به ‏این مراکز را ندارند‎.‎

طاهری افزود: البته در روستاها، کارشناسان و بهیارها با حضور در خانه های سالمندان این مشکل را تا حدودی برطرف کرده اند ولی این امکان در ‏شهر فراهم نیست و به همین خاطر است که مراجعه سالمندان در شهر به مراکز بهداشتی و دریافت خدمت بسیار کمتر از روستاها بوده ‏و این موضوع باعث می شود که سالمندان شهری آسیب پذیرتر باشند.‎

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت در ادامه به سالمند شدن جمعیت و اقداماتی که سازمانها باید در این راستا انجام دهند اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مهمترین نکته این است ‏که یک محوریت واحد در ارائه خدمات توسط ارگانهای مختلف تعریف شود.

طاهری افزود: این محوریت به صورت واضح در برنامه های پنجم ‏توسعه به وزارت بهداشت سپرده شده و تاکید دارد که وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت همه گرو ههای سنی، سیاستگذار، ‏برنامه ریز و مسئول ارائه خدمات سلامت به همه گروهها از جمله سالمندان است و همه سازمانهای دولتی و غیردولتی موظفند از ‏خدمات وزارت بهداشت پیروی کنند.

وی ادامه داد: براساس این بند قانونی، وضعیت و جایگاه وزارت بهداشت با بقیه سازمانها و ارگانها به صورت ‏واضح مشخص است.‎

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت تاکید کرد: مسئله مهم این است که ایران با شتاب تندتری نسبت به سایر کشو رها در ‏حال سالمند شدن است و به همین دلیل ارائه خدمات سالمندی برای افراد سالمند نیاز به یک عزم ملی دارد.

طاهری افزود: بر همین اساس اداره سلامت ‏سالمندان وزارت بهداشت سند ملی تحول نظام سلامت سالمندان را مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی طراحی کرده و به تأیید شورای ‏عالی سلامت امنیت قضایی برساند.

وی گفت: این سند که در حال اجرا شدن است یکی از موفقیتهای بسیار بزرگ ما در خصوص ارتقای سلامت ‏سالمندان محسوب می شود که ابعاد بسیار وسیعی دارد، جنبه های مختلف جسمانی، روانی اجتماعی در این سند مورد توجه قرار ‏گرفته و وظایف همه ارگانها، سازمانها و نهادها تعریف شده است.‎

طاهری در خصوص شهر دوستدار سالمندان، گفت: تنها شهری که توسط سازمان جهانی بهداشت به تصویب رسیده که ‏شهر دوستدار همه سنین از جمله سالمندان شود، کلان شهر تهران است.

وی گفت: امیدواریم شهر دوستدار سالمندان در سایر شهرها نیز گسترش ‏یابد و سایر شهرداری ها این اصل را مبنا قرار دهند که بتوانند مجری برنامه شوند، البته در تهران هنوز تمام قسمتهای شهر دوستدار ‏سالمند نیست ولی با این حال مسئولیت را پذیرفته که در این راستا حرکت کند‎.

منبع:‎ پایگاه خبری وزارت بهداشت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: