تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۵۰۷۵۴
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

مجلس آينده، مجلس متوسط ها

مجلسي نه درجه يك و قوي و نه داراي نمايندگاني از بزرگان عالم سياست و كارشناسي
 تدبیر24: مهدی آیتی - به احتمال زياد مجلس دهم، مجلس متوسط ها خواهد بود. مجلسي نه درجه يك و قوي و نه داراي نمايندگاني از بزرگان عالم سياست و كارشناسي.
دليل اين امر هم آن است كه زماني كه قانون تعيين صلاحيت ها(انتخابات مجلس چهارم) بصورت وسيع و گسترده اجرا گرديد در هر دوره شاهد هرچه تنگ تر شدن حلقه نظارت استصوابي بوده ايم و كار به جايي رسيد كه حتي اصلاح قانون انتخابات بعد از چند مرتبه رفت و برگشت بين مجلس و شوراي نگهبان و سرانجام با تصويب مجمع تشخيص مصلحت هم نتوانست كاري از پيش ببرد و شوراي نگهبان كماكان با قدرت منحصربفرد خود مي تواند هركسي را در هر زماني تاييد يا ردصلاحيت كند.
حاصل اين ردصلاحيت هاي گسترده چيزي نيست جز حذف شدن چهره هاي بزرگ سياسي و كارشناسي كشور و در نهايت باقي ماندن چهره هاي ضعيف و متوسط براي ورود به مجلس.
داشتن يك مجلس متوسط در جمهوري اسلامي نه چندان براي دولت مفيد است و نه براي مردم، زيرا يك مجلس ضعيف يا متوسط در نقاط زماني حساس و بحراني توان و قدرت لازم براي ارزيابي، كارشناسي، تدبير، تصميم سازي و تصميم گيري را ندارد.
آنچه براي مجلس آينده اميدواركننده مي باشد اين است كه به احتمال قوي مجلس دهم مجلس ميانه روها خواهد بود و اين موضوع خود نكته مهم و مثبتي مي باشد.
امروز مردم از تندروي، خشونت و افراط گرايي بسيار خسته شده اند و ديگر پس از گذشت سالها از انقلاب، هم دولتمردان نظام و هم ملت دريافته اند كه راه تعالي و ترقي ملت با تندروي هاي احساسي و غيرعاقلانه عملي نيست بلكه تنها راه رشد و تعالي، داشتن ابزار نيرومندي همچون علم و عقل است.
امروز ملت بزرگ ايران با داشتن فرهنگ و تمدن شكوهمند ايراني – اسلامي مي تواند يكبار ديگر از گردنه ها و پيچ هاي خطرناك تاريخي عبور كرده و كشور عزيز ايران را در عرصه جهاني و بين المللي در جايگاهي رفيع و بلندمرتبه بنشاند.
نمايندگان مجلس آينده چه اصولگرا و چه اصلاح طلب اگرچه ممكن است به لحاظ كارآمدي و كارشناسي از چهره هاي متوسط جامعه باشند اما اكثريت آنها از جناح ميانه رو و اعتدال خواهند بود و اين خبر خوش و اميدواركننده اي براي تعيين سرنوشت سالهاي آينده ايران است.
تركيب و آرايش جناح و احزاب سياسي در كشور از هم اكنون نشان مي دهد كه چند طيف اصلي در حال آماده سازي و برنامه ريزي براي مبارزات انتخاباتي مجلس دهم هستند.
از يكطرف در جناح اطلاح طلبان تركيبي از عناصر طرفدار دولت، افرادي از حاميان دكتر عارف، گروهي از طرفداران هاشمي و بالاخره جمعي از جبهه اصلاحات به صحنه خواهند آمد و از طرف ديگر اصولگرايان از طيف ها و طبقات مختلف از جمله جناح وابسته به تفكر لاريجاني و باهنر و عده اي با تمايلات به تفكر احمدي نژاد و جمعي به طرفداري از تفكر مصباح(جبهه پايداري) و گروهي با گرايشات حوزه هاي علميه و حوزه هاي سياسي – نظامي وارد عرصه كارزار انتخاباتي خواهند شد.
شكي نيست كه زيبايي انتخابات آينده در گرو برگزاري يك انتخابات و مبارزه آزاد و سالم سياسي است و تضمين برگزاري چنين انتخاباتي در دستان وزارت كشور و شوراي نگهبان است.
اگر در انتخابات آينده، دولت، قوه قضاييه و نيروهاي انتظامي و امنيتي همدلي و همكاري لازم را داشته باشند و به واقع در اجراي صحيح قانون اصرار بورزند و اگر شوراي نگهبان خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خود بداند و رعايت عدالت و انصاف را بنمايد بطور حتم و مسلم انتخابات زيبا و باشكوه خواهيم داشت كه حاصل آن مجلسي معتدل و ميانه رو خواهد بود و اين همان چيزي است كه اكثريت ملت آن را مي پسندند و براي ترقي و تعالي كشور هم يك ضرورت اساسي است.
برچسب ها: تدبیر24 مهدی آیتی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرمهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
1
2
ملت خواستار نظارت اسلامیست نه نظارت سلیقه ای.آیا تایید صلاحیت کسانی که اکنون در مجلسند و دست در ...؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
0
1
یعنی وقتی که خودتون توی مجلس ششم تشریف داشتید قوی بودید؟!!!!
بیرجندی ها که نظر دیگه ای دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
احسنت
گل گفتی
جواب به ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
2
ناشناس جان تو نماينده کدوم مردمى؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
اشتباهی مثبت دادم
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
0
0
ناشناس جان چرا به کامنت هاى خودت پاسخ مى دى؟ امثال توى ناشناس اقليتى بيش نيستند.
نظر شما: