تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۵۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵

فردای قیامت نیز بر کلام خود افتخار می کنید؟

تدبیر24:یادداشت نسرین ابراهیمی فعال حوزه زنان خطاب به قاضی پور، نماینده متوهن به جامعه زنان :

هوالبصیر
تا مرد سخن نگفته باشد
عیب و هنرش نهفته باش

نماینده‌ی بخشی از مردم ارومیه در مجلس نهم و دهم شورای اسلامی
نادر قاضی پور

در آغاز سخن، خداوند حکیم را به‌خاطر دو چیز سپاس می‌گویم: نخست این که به حکم و اراده‌ی او، دهانتان گشوده شد و سطح فکر، فرهنگ و تدین شما را برای مردم ارومیه و آذربایجان، مردم ایران، همکاران‌تان در مجلس شورای اسلامی، و به‌ویژه بر اعضای موشکاف و معتمد مردم و رهبری در شورای نگهبان آشکار کرد؛ و دیگر این که به مردمانی از میان مخلوقان خود درجه‌ای از دانش، خلاقیت و توان بهره‌بردای از مغز –این معجزه‌ی بی‌بدیل آفرینش- را هدیه کرد تا ابزاری بسازند چون جام جهان‌نما که نه در افسانه و در دست پادشاهان، بلکه در واقعیت و در دست مردم قرار بگیرد و گستره‌ی محدود چشم و گوش آدمیان را در گوشه و کنار این کره‌ی خاکی به پرده‌دری‌های نیمه خصوصی بی‌تقوایان بکشاند؛ ابزاری که به تعبیری تعین چشم تیزبین خداوند است برای ما انسان‌ها: ابزار ثبت و ضبط صوت و تصویر و پدیده‌ای قدرتمند به نام شبکه‌های اجتماعی مجازی.

نادر قاضی پور! ابتدا –به رسم مسلمانی- شما را و کسانی را که در تایید منویات سخیفتان شادمانه سوت کشیدند و هلهله سر دادند دعوت می‌کنم به تقوای الهی (اوصیکم بتقوی الله!) و سپس می‌خواهم برای یک بار هم که شده نگاهی با تدبر بیندازید به آیات روشن و صریح قرآن در باب آداب سخن گفتن، رفتار با اسیران جنگی، معرفی پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه به عنوان اسوه‌ی حسنه‌ی اخلاق، و نیز آیاتی که توصیفگر صفات مؤمنین و متقین است. و پس از آن مروری داشته باشید بر سیره‌ی پیامبر و معصومین علیهم السلام در منبر و میدان جنگ و عرصه‌ی سیاست و اجتماع.
اگر از عقل سلیم و انصاف اندک بهره‌ای برده باشید، به یقین از نظر آداب سخن گفتن و منش سیاسی و به‌ویژه رفتار با اسیران جنگی مشابهتی میان خود و آن بزرگان نخواهید یافت.
نادر قاضی پور!
نمی‌دانم آنچه را باور کنم که تاکنون از خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و از اسناد منتشرشده‌ی رسمی در باب رفتار رزمندگان‌مان با اسیران جنگی خوانده و شنیده بودم، یا شرح سبوعیت شما را در نحوه‌ی «راحت شدن از دست ششصد-هفتصد اسیر جنگی»؟!
آیا توصیه‌ی مولا علی علیه السلام به رفتار انسانی با ضاربش و قصاص عادلانه‌ی او پس از شهادتش را معیار مسلمانی و مردانگی بگیرم یا آنچه را که شما در عملیات مسلم بن عقیل با اسیران عراقی کردید؟!
نمی‌دانم آنچه در مورد حضور زنان در مجلس و عواقب آن گفتید توهین به ساحت زن مسلمان و نجیب ایرانی بود یا توهین به همه‌ی مردان نماینده‌ی مردم در مجلس شورای اسلامی؟!
نمی‌دانم اگر امروز تنها با پشتگرمی دویست‌هزار رأی به آنچه گفتید افتخار می‌کنید و به قول خودتان از مواضع خود دست برنمی‌دارید، آیا فردای قیامت نیز جسارت خواهید داشت تا در پیشگاه عدل الهی و چشم در چشم پیامبر، علی، فاطمه، حسن، حسین و زینب علیهم السلام –به‌ویژه در محضر زینب علیهاالسلام- تمام‌قد بر کلام خود درباب زنان و جایگاهشان افتخار کنید؟!
اگر پاسخی برای این سوالها داشتید سرگشاده به پیشگاه امام زمان عجل الله تعالی فرجه، مردم ایران، مسئولین نظام اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عرضه کنید. باقی سوالهایی که ذهن من و بسیاری از مردم ادب‌دوست و بااخلاق این آب و خاک را –فارغ از دین و مذهب و قومیت و جنسیت‌شان- می‌آزارد و به سایر سخنان بازگونشدنی شما در باب مجلس و مردی و مردانگی مربوط است، بماند برای دادگاهی که انشاءالله به همت و غیرت مدعی العموم برپا خواهد شد. دادگاهی که شایسته است غیرعلنی برگزار شود تا طرح و بررسی واژه واژه‌ی سخنان شما –که متاسفانه گفتمان رایج میان شمار قابل توجهی از هم‌باوران و هم‌سویان خط فکری شماست-  بیش از این آبروی آذربایجان، ایران و مهم‌تر از همه اسلام را نزد افکار عمومی و نزد کژاندیشان نسبت به این سه نریزد.
راستش را بخواهید، تفاوت میان کنش گفتاری و رفتاری شما با نص صریح قران و سیره‌ی معصومین به‌قدری زیاد است که این شبهه را به ذهن می‌آورد که نکند شما و امثال شما خود نفوذی‌های صهیونیسم و بدخواهان پیشینه‌دار اسلام و ایران و جمهوری اسلامی باشید. چرا که ادبیات شما و هم‌اندیشان شما بیش از آن که موجب عزت و افتخار ایران و اسلام شود، موجب وهن این دو است و دشمن‌شادکن.
سوالی هم دارم از نمایندگان منتخب مردم در مجلس دهم و در همه‌ی ادوار گذشته‌ی مجلس شورای اسلامی، آنان که در قید حیات اند و مستقیم و غیرمستقیم مورد عنایت نادر قاضی‌پور قرار گرفته‌اند: آیا شما تا این حد خطرناک و بی‌تقوایید که نماینده‌ی ارومیه نگران است فرستادن نماینده‌ی زن به مجلس موجب برباد رفتن آبروی مردم شهرشان شود؟!

و نیز یک سوال دارم از اعضای محترم شورای نگهبان و هر مقام مسئولی که به‌نحوی در مسئله‌ی انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران دخیل و صاحب نفوذ است: چه می‌گویند این رسانه‌های رسمی و افراد صاحب‌نام و هواداران مردمی‌شان در باب نفوذ انگلیسی‌ها در مجلس؟ آیا به‌راستی چنین است؟ اگر هست، مسئول این سهل‌انگاری و خیانت به مردم کیست؟ و اگر نیست، چرا مدعیان این تهمت به جرم افترا و تشویش اذهان عمومی و نوهین به شورای نگهبان و نظام جمهوری اسلامی تحت پیگرد قانونی قرار نمی گیرند؟! 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: