تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۶۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

همراهی من با رئیس‌جمهور طبیعی بود

تدبیر24:محمدرضا عارف دیروز در جمع برخی از اصحاب رسانه درباره همراهی‌اش با رئیس‌جمهور در سفر به یزد گفت: همراهی من با آقای رئیس‌جمهور طبیعی بود و یزدی‌ها باید دولت را میزبانی می‌کردند. البته آقای روحانی لطف کردند و از من اسم آوردند و من هم به ابراز احساسات مردم پاسخ دادم. رسانه‌ها آزادند تحلیل‌ها و تفسیرهای خودشان را ارائه دهند، ولی به نظرم بهتر است با نگاه ملی به این سفر نگریسته شود. عارف تصریح کرد: خیلی‌ها تلاش دارند اختلاف‌نظرهای بین جریان‌های سیاسی را به دو قطبی‌های کاذب در کشور تبدیل کنند به طوری که بگویند، یک جریان اسلام ناب است و جریان دیگر روبه‌روی نظام. آنهایی که پایبند به منافع ملی نیستند اختلاف نظرها را به مخالفت با نظام تعبیر می‌کنند و این کار بسیار خطرناک است در صورتی که سیاست نظام، امام(ره) و مقام معظم رهبری اینگونه نبوده و نیست. نماینده تهران در دوره دهم مجلس خاطرنشان کرد: اختلاف نظر طبیعی است و اختلاف نظرها محترم است. وظیفه رسانه‌هاست که رودررو قرار دادن افراد وفادار به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب با نظام را از بین ببرند و در بیان نظرات افراد امانتدار خوبی باشند. رویکرد و راهبرد نظام هم هیچ وقت این نبوده که در ارتباط با جریانات سیاسی داخل نظام یک جریان سیاسی را حق و جریان دیگری را باطل قلمداد کنند. نگاه رهبر فقید انقلاب هم همین‌گونه بوده است. خیلی‌ها در اوایل انقلاب اختلاف‌نظر داشتند اما امام آنها را به رسمیت شناختند چون روی ارزش‌ها و نظام اختلافی نبود. وی با بیان اینکه خوشبختانه در دو انتخابات اخیر بحث برد و باخت مطرح نبود، گفت: وقتی کسانی‌که رای نیاوردند می‌گویند نتیجه انتخابات را پذیرفتند، بسیار با ارزش است. سال۷۶ آقای ناطق نوری بلافاصله تبریک گفت، اگر رسانه‌ها روی اینگونه مسائل اخلاقی مانور می‌دادند خیلی از مسائل تلخ و گزنده اتفاق نمی افتاد.

قطع صدا شاید تکلیف صداوسیماست

عارف درباره قطع شعارها و صدای مردم هنگام پاسخ وی به ابراز احساسات مردم یزد هم گفت: احتمالا صدا و سیما تکلیف خود می‌داند که بعضا صدای مردم را قطع کند. ما گفتیم مجلسی بابرنامه می‌خواهیم. این حرف‌ها نباید در حد شعار باقی بماند. گفتیم که وضعیت معیشت و اقتصاد مردم اولویت است نباید از روز اول در مجلس درگیر مسائل سیاسی و جناحی شویم. قطعا به شعارها و برنامه‌های ارائه شده پایبندیم. رئیس شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان بر ضرورت نقدپذیری مسئولان تاکید کرد و افزود: برخی مسئولان برای اینکه ضعف‌هایشان بروز نکند، جلوی نقد منصفانه را گرفته‌اند. مردم خوب درک می‌کنند چون اگر رفتار مردم را تحلیل کنید، می‌بینید که مردم باهوشند و پیچیده عمل می‌کنند. الان هم در این پیروزی اگر اشتباه کنیم و پاسخگوی مطالبات مردم نباشیم معلوم نیست که چهار سال بعد چه اتفاقی می‌افتد. وی تاکید کرد: مهمترین مسأله ما در مجلس آینده تقویت همدلی و همبستگی ملی است و برای اینکه بتوانیم این شعار را عملیاتی کنیم باید روی برنامه‌های مشترک فعالیت کنیم و روی برنامه اقتصادی اختلاف‌نظری نداریم؛ یعنی هم ما و هم دوستانمان در جناح رقیب شعار رونق اقتصادی و معیشت را مطرح کرده‌ایم. می‌خواهیم بگوییم که مجلس می‌تواند رفتاری متمایز داشته باشد. عارف درباره مساله حصر نیز گفت: در این باره بارها گفته‌ام که این موضوع باید در فضای آرام و فضایی که کسی احساس برد و باخت نکند، حل شود. حضور مردم در انتخابات و نشاط جامعه هم به این موضوع کمک می‌کند. البته اینگونه مسائل نباید رسانه‌ای شود؛ چرا که ممکن است گره‌ها با این کار کور و کورتر شود. درباره ممنوع‌التصویری رئیس دولت اصلاحات هم رئیس‌جمهور محترم با صراحت موضع‌گیری کردند و بهتر است شورای عالی امنیت ملی نیز سریع‌تر موضع گیری کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: