تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۷۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴

صداوسیما «فکری» به‌حال خود‌کند

حسن روحانی در مدتی که به عنوان رئیس دولت انتخاب شده است، تخریب‌ها و اتهامات گوناگونی را به خود دیده است. او اخیرا دراظهارات خود به نقش این تخریب‌ها در عقب‌راندن کشوراشاره کرده و گلایه‌هایی را نسبت به صداوسیما، مطرح کرده است.
 تدبیر24 »دولت آقای روحانی دولت مظلومی است. دولت تدبیر و امید خدمات بسیاری دارد، اما خدمات آن به اطلاع عموم نمی‌رسد. بخشی از این قصور، متوجه صداوسیما و رسانه ملی است که در اطلاع‌رسانی، تعامل لازم را ندارد. بخش عمده‌ای از این مظلومیت نیز به سازوکاری بر می‌گردد که خود دولت طراحی کرده است. تیم اطلاع‌ رسانی دولت بسیار ناکارآمد شده است و دستاوردهای دولت را به خوبی به افکار عمومی انعکاس نمی‌دهد. در طول این مدت، نزدیکان و دوستداران دولت به آقای روحانی دراین خصوص تذکر داده‌اندکه این تیم ظرفیت کافی برای اطلاع‌رسانی و پوشش مناسب از خدمات دولت نداشته و مردم را از اقدامات و تلاش‌های دولت، آگاه نمی‌کند. با گذشت این زمان، هنوز همان ساختار و با همان سازوکار، وجود دارد و باعث شده که دولت از این نظر ضربه‌ پذیر شود. دولت تدبیر و امید، خدمات ارزشمندی انجام داده، اما عدم پاسخگویی و پوشش مناسب این خدمات، به دولت آسیب رسانده است. وقتی تیم اطلاع‌رسانی دولت ضعیف باشد، دست رقیبان ومخالفان برای تخریب، باز است و موج تخریب‌های این گروه، تاثیر بیشتری دارد. آقای روحانی باید در آستانه انتخابات در این بخش از دولت تغییراتی انجام دهد و سازوکار جدیدی را برای ارتباط با مردم تعریف کند که اطلاع‌رسانی‌ها دقیق انجام شود. جامعه، به ارائه درست از خدمات انجام گرفته از سوی دولت، نیاز دارد به گونه‌ای که مردم در جریان خدمات و فعالیت‌های دولت قرار بگیرند. اینکه جناح رقیب، دست به تخریب دولت و دستاوردهای آن بزند طبیعی است، هرچند موج این فشارها بسیار پررنگ‌تر شده است و دولت، با فشارهای بی‌سابقه‌ای روبه‌رو بوده است، اما اینکه دولت، توان دفاع کافی از خود نداشته باشد و نتواند با این هجمه‌ها مقابله کند، بحث دیگری است. تیم رسانه‌ای دولت می‌تواند به عنوان مدافع دولت باشد و موج این هجمه‌ها و تخریب‌ها را کم کند و از سوی دیگر این دستگاه اطلاع‌رسانی‌، به مردم درباره اقداماتی که دولت انجام داده، خبر بدهد که متاسفانه شاهد این موضوع نبوده‌ایم. صداوسیما نیز هرچه پیش می‌رویم، نباید مخاطبان خود را از دست ‌دهد. پوشش جانبدارانه از اخبار و اطلاعات کشور موجب ریزش مخاطب می‌شود. با نادیده گرفتن حقایق مربوط به عملکرد دولت، رغبتی به تماشای برنامه‌های سازمان باقی نمی‌ماند، چرا که ادامه این روند باعث می‌شود که هر زمان از مخاطبان کاسته شود و برای کشور عایدی در برابر حجم انبوهی که از منابع دولت صرف می‌شود، نداشته باشد. اگر سازمان صداوسیما این مساله را اصلاح نکند بیشتر از همه آسیب می‌بیند و ‌اعتماد مردم را ازدست می‌دهد.

یدالله طاهرنژاد ، فعال سیاسی اصلاح‌طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: