تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۷۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

حقوق بشر حقیقت و حقوق شهروندی واقعیت لازم‌الاجراست

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: اگر حقوق بشر، حق تمتع و بهره برداری است، حقوق شهروندی حق استیفا و اجراست و اگر حقوق بشر حقیقت است، حقوق شهروندی واقعیت لازم الاجراست.
تدبیر24 »الهام امین زاده در همایش بین المللی حقوق بشر اسلامی با موضوع حقوق بشر اسلامی و منشور حقوق شهروندی، گفت: حقوق بشر و حقوق شهروندی هر دو براساس عدالت، آزادی، برابری و احترام به کرامت انسانی است که در اسناد بین المللی و داخلی این مفاهیم دستمایه قواعد هستند.

وی ادامه داد: حقوق بشر و حقوق شهروندی چندین قرن است که در نظام حقوق اسلامی با مفاهیمی چون حق الناس، حقوق امت و حق ملت مطرح است و در واقع همان حقوق سیاسی، مدنی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه است.

امین زاده تصریح کرد: در نظام حقوقی اسلام، جان و مال و حیثیت هیچ فردی نباید مورد تعرض قرار گیرد.

وی درباره منشور حقوق شهروندی گفت: منشور حقوق شهروندی سند ایرانی اسلامی برگرفته از قرآن، نهج البلاغه، رساله حقوقی امام سجاد(ع) و تعهدات بین المللی جمهوری اسلامی ایران است و در این منشور بر حقوق مختلف بشر از جنبه های مختلف تاکید شده است.

امین زاده با تاکید بر رابطه دوسویه میان حق و تکلیف گفت: حقوق و تکالیف متقابل است و در اسلام نه حق محوری خالص و نه تکلیف محوری مطلق پذیرفته نیست بلکه رویکرد اعتدالی در حقوق شهروندی نظام اسلامی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در نظام حقوقی اسلامی، حقوق فردی و جمعی، حقوق معنوی و فرامادی انسان ها نیز مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: