تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۷۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸

دادگاه کیفری بین‌المللی قبول کیفرخواست علیه نظام سوریه را تکذیب کرد

دادگاه کیفری بین‌المللی قبول کیفرخواست از سوی ائتلاف مخالفان سوریه علیه بشار اسد و تعدادی از اعضای دستگاه‌های امنیتی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی را تکذیب کرد.
تدبیر24 »دادگاه کیفری بین‌المللی اعلام کرد: اظهارات هیثم المالح، رئیس کمیته حقوقی ائتلاف مخالفان سوریه درباره قبول کیفرخواست هیچ گونه پایه و اساس قانونی ندارد. دادگاه کیفری بین‌المللی از نظر حقوقی صلاحیت تحقیق درباره جنایت در سوریه را ندارد چراکه سوریه طرف معاهده این دادگاه نیست.

دادگاه کیفری بین‌المللی در بیانیه خود تأکید کرد: شورای امنیت پرونده سوریه را به دلیل وتوی روسیه به دادگاه کیفری ارجاع نداده است.

المالح اعلام کرد که ائتلاف پایان مارس گذشته کیفرخواستی را به دفتر دادستان کل در دادگاه کیفری بین‌المللی علیه بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، برادرش ماهر و حدود ۱۲۶ افسر و نظامی دیگر ارائه کرد.

وی گفت: دادگاه کیفری این درخواست را به صورت "ظاهری" قبول کرده اما منتظر قبول آن به صورت کاربردی است تا احضار متهمان و تحقیقات درباره آن را آغاز کند.

بان کی‌مون، دبیرکل سابق سازمان ملل اکتبر گفته بود که شورای امنیت باید مجددا درخواست رسمی را به دادگاه کیفری برای آغاز تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی در سوریه ارائه کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: