تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹

کنسرت محمدرضا شجریان در آمریکا

دور دوم تور کنسرت محمدرضا شجریان با همراهی طهمورث و سهراب پورناظری با عنوان "Colors of Transcendence" (دلبر صنم) با همراهی ارکستر سازهای نوین از 23 بهمن ماه در آمریکا آغاز می‌شود.

دور نخست این تور از یازدهم آذر در شهرهای تورونتو آغاز شده و سپس در شهرهای مونترال، ونکوور و کل‌گری کانادا به پایان رسید.

قسمت اول این کنسرت شامل اجرای قطعه «نور» ساخته طهمورث پورناظری، شامل بداهه نوازی و بداهه‌خوانی محمدرضا شجریان در مایه نوا و بیات زند با اشعاری از فریدون مشیری و هوشنگ ابتهاج و همنوایی تار کمانچه تنبک و دف بود.

بخش دوم کنسرت با قطعه «سفر» شروع شد و در ادامه با بداهه‌نوازی سازهای «باربد» ، «دل ودل» ، «شهنواز» با همراهی «شه‌بانگ« و «واتر درام» موسیقی هایی از ایران ، ایرلند و بلوگرس أمریکا ادامه یافت.

بخش سوم اجرای قطعه «برسماع» ساخته ساخته سهراب پورناظری، اثری برای ارکستر زهی و تنبور و بخش چهارم این کنسرت با اجرای آهنگ‌های «دلبر صنم»، «زخم »، «از عشق و از عشق گفتن» ساخته و تدوین طهمورث و سهراب پورناظری با همکاری آهنگساز برجسته امریکایی دیوید گارنر براساس اشعار نظامی، مولانا، سعدی و باباطاهر همراه بود.

در کنسرت دلبر صنم که توسط کمپانی Mystic World Music برگزار شد، هنرمندانی از شش کشور به همنوازی سازهای ابداعی محمدرضا شجریان در کنارسازهای کوبه‌ای پرداختند. در این کنسرت استفنی بیبو، دیوید ریدر، فلیپ برازینا با سازهای (دل و دل)، ایون بوتمر (دل و دل آلتو) شین کاراسو، جوان دمارس (شهنواز)، آندره گورباتنکو (شهبانگ) در کنار نوازندگان گروه شمس؛ طهمورث پورناظری(تار، ساغر، باربد)، سهراب پورناظری (کمانچه، تنبور و شهرآشوب)، شهاب پارنچ، حسین ذهاوی روبین واسی با سازهای کوبه‌ای به نوازندگی پرداختند.

یکی از ویژگی‌های بارز این برنامه از دید مخاطبین روند موسیقی و گروه نوازی آن بود که هیجانی مضاعف برای بینندگان در برداشت.

این تور از 23 بهمن از شهر اورنج کانتی آغاز و تا سوم فروردین در شهر برکلی ادامه می‌یابد.
منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: