تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۸۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
امیر حاتمی:

امروز نه تنها ایران هراسی حاکم نیست بلکه ایران دوستی وجود دارد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد که امروز نه تنها ایران هراسی حاکم نیست بلکه ایران دوستی وجود دارد و ما فرصتهای بزرگی داریم که به تهدیدات و تحریمها فائق شویم.
تدبیر24»امیر حاتمی صبح امروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در همایش حقوق دفاعی گفت: ما در دوره اخیر با تهدید و تحریم توان دفاعی و موشکی مواجه هستیم که با هدف سیاسی برای بازدارندگی قدرت کشور تلاش می‌کنیم و می خواهند از ابزار حقوقی برای ایجاد اقناع و اجماع در این خصوص استفاده کنند.

وی ادامه داد: اینکه تفسیرها و تعبیرهای سلیقه‌ای انجام شود و با اتکا به آن تفاسیر قدرت بازدارندگی کشور را مورد تهدید قرار بگیرد از موضوعاتی است که همکاران ما در موضع حقوقی نیروهای مسلح باید به آن حساس باشند و اجازه ندهند این اتفاق بیفتد و حتما هم این اجازه داده نخواهد شد.

وزیر دفاع تاکید کرد: کسانی می‌خواهند با استفاده از مبانی حقوقی قدرت کشورها را تهدید کنند؛ به خصوص کشوری همچون جمهوری اسلامی ایران.  اما تحریم توان دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی تنها اقدام دشمنان علیه ما نیست و تلاش‌هایی در عرصه‌های دیگر هم داشته‌اند که همیشه با ناکامی مواجه شدند.

حاتمی تاکید کرد: خواست دشمنان این بوده که همسایه‌های ما به جای کشورهایی با ثبات، تروریست‌ها باشند اما امروز در عراق و سوریه شرایط خوبی از نظر امنیت حاکم شده و آنچه آنها پیش‌بینی کرده و بافته بودند، پنبه شد.

وی گفت: در حوزه داخلی نیز در همه امور تلاش داشتند بگویند وحدت مردم و مسئولین مخدوش شده است اما این اتفاق نیفتاد و در حال حاضر انسجام خوبی در کشور وجود دارد و انتخابات اخیر و اتفاق‌های بعدی آن نشان داد این حرکت حرکت موفقی نبوده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه ضریب امنیت کشور همیشه افزایش پیدا کرده است، افزود: امروز نه تنها ایران هراسی حاکم نیست بلکه ایران دوستی وجود دارد و ما فرصت‌های مغتنم و بزرگی داریم که می‌توانیم بر تهدیدات و تحریم‌ها فائق بیاییم و نیروهای مسلح باید قدرت خود را حفظ کرده و ارتقا دهند.

امیر حاتمی تاکید کرد: در حوزه تعامل با مجلس نیز فضای خوبی وجود دارد و باید این تعامل را تقویت کرد. به ویژه در ارائه نظرات کارشناسی در مورد طرح‌ها و لوایح مرتبط با نیروهای مسلح باید ارتباط بیشتری داشته باشیم؛ به خصوص در حوزه‌ای مانند حوزه ایثارگران و متخصصین حقوقی باید حضوری نهادینه داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: