ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
يکشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 20
کد خبر: ۱۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴

افزایش قطعی نرخ بلیت هواپیما

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به طور قطع قیمت بلیت بالاتر از میزان فعلی خواهد شد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، احمد مجیدی اظهار کرد: اگر بخواهیم انتظار داشته باشیم که هواپیماهای مناسب‌تر و جدیدتری وارد ناوگان هوایی کشور شوند طبیعتا شرکت‌های هواپیمایی باید پول بیشتری بابت خرید بپردازند؛ بنابراین باید آمادگی داشته باشیم که نرخ متعادل شود.

وی با بیان این‌که در دنیا پروازهای داخلی همیشه گران‌تر از پروازهای خارجی هستند، یادآورشد: به دلیل اینکه هزینه بیشتری برای نشست و برخاست و تردد هواپیماها پرداخت می‌شود پروازهای داخلی گران‌تر از پروازهای خارجی هستند.

مجیدی درباره توافقات اخیر در ژنو و لغو تحریم واردات قطعات هواپیما به کشور گفت: با برداشته شدن تحریم‌ واردات قطعات هواپیما، طبیعی است که قطعات مورد نظر به سهولت در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: البته خیلی امیدوار به توافقات ژنو نیستیم چون از این نوع حرف‌ها زیاد زده شده اما اجرایی نشده است که البته امیدوارم این بار اجرا شود.

وی با بیان اینکه باید تعداد واگن‌ها در شبکه ریلی نیز به ۳۰۰۰ دستگاه افزایش یابد تا بتوانیم به هدف جابجایی ۳۰ درصد حمل و نقل مسافر در بخش ریل برسیم، گفت: سهم شبکه ریلی از حمل بار ۱۰.۵ درصد است که براساس برنامه پنجم توسعه این میزان باید به ۳۰ درصد افزایش یابد که با توجه به قیمت فعلی سوخت دستیابی به این هدف بعید به نظر می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: