ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 14
کد خبر: ۱۱۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

صحبت های جدید وزیر آموزش‌وپرورش

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه با موضوع حذف آزمون‌ها سیاسی برخورد شد، گفت: اکنون راه را برای دلالان آموزشی باز کردیم و فرصت ارزشمند کودکی و نوجوان را در اختیار دلالان آموزشی قرار دادیم.
تدبیر24»سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد تشکیلاتی گسترش و ارتقای فعالیت های تربیت بدنی و ورزش دختران اظهار کرد: امروز موضوع جدی برای وزارت آموزش‌وپرورش ایجاد نشاط در مدارس و دانش‌آموزان و تاب‌آوری آنها در مشکلات است چرا که کاهش تاب‌‌آوری که نسل امروز را نسبت به نسل‌های گذشته آسیب پذیرتر کرده است.

وی افزود: نسل آینده با  روش آموزش و تربیتی فعلی در معرض خطر است و این موضوع از عهده یک وزارتخانه بر نمی‌آید که سلامت جامعه فردا را تضمین کند و تا زمانی که به ضرورت وجود نشاط در تک تک افراد جامعه باور نداشته باشیم مصوب و بخشنامه‌های مختلف تاثیرگذار نیست و در بحث نشاط و شادابی دختران با توجه به محدودیت‌ها باید در اولویت قرار بگیرند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت:  در آموزش‌وپرورش در یک حلقه اشتباه گرفتار شده‌ایم و تصور اینگونه است که هر چه دانش‌آموزان به علوم مسلط باشند شرایطشان بهتر خواهد بود و به همین دلیل حجم انبوهای از مطالب درسی را در ساعت محدود به آنها تحمیل می‌کنیم و در این شرایط فرصتی برای گفت‌وگو باقی نمی‌ماند.

بطحایی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موضوع حذف آزمون‌ها بیان کرد:‌ از این موضوع سواستفاده سیاسی شد در حالی که نباید با موضوعات این نهاد، سیاسی برخورد کرد چرا که هدف آموزش وپرورش، تعلیم و تربیت است و برخورد سیاسی با حذف آزمون اهداف پرورشی و تربیتی را تحت تاثیر قرار داد. درخواست می‌کنم که بدانیم آموزش و پرورش آینده جامعه است و سیاسی با آن برخورد نکنیم. حذف آزمون‌ها را در اولویت دوره ابتدایی قرار دادیم چون دانش آموزان امروز وقتی به متوسطه اول می‌رسند در مقابل نحله‌های تخریب کننده خود را می‌بازند و مقاومت در برابر نه گفتن را با آنها تمرین نکرده‌ایم. دانش‌آموز دبستانی  باید تحرک داشتن را تمرین کند تا برای آینده توان زندگی کردن را بیاموزد.

وی ادامه داد: اکنون راه را برای دلالان آموزشی باز کردیم و فرصت ارزشمند کودکی و نوجوان را در اختیار دلالان آموزشی قرار دادیم و در مدارس ابزار دست آنها شدیم. از خانواده‌ها می‌خواهم کمک کنند تا مسیر اصلاح شود و بچه‌ها زندگی کردن، مهارت نه گفتن و گفت‌وگو را بیاموزند.

وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه با اشاره به اینکه به ازای هر 30 کلاس یک معلم تربیت بدنی داریم، تصریح کرد: میانگین سن خدمت 23 سال است و یک سوم نیروی انسانی تا چهار سال آینده بازنشسته می‌شوند. در فضای ورزشی به خصوص در شهرها به شدت با مشکل مواجه هستیم همچنین در مدارسی که معلم مرد در مدرسه دخترانه و معلم زن در مدرسه پسرانه وجود دارد، مشکل فضای آموزشی بیشتر است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: