ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۴ - 2025 August 25
کد خبر: ۱۱۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

پاسخ شهردار تهران به حساسیت برخی به زیست شبانه

شهردار تهران گفت: در شهرهایی که زیست شبانه دارند اینگونه نیست که همه مراکز و مغازه‌ها در شب باز باشد.
تدبیر24»پیروز حناچی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره حساسیت برخی مسئولان نسبت به مسئله زیست شبانه در تهران اظهار کرد: زیست شبانه به این معناست که همانطور که شهر در روز زنده است در شب هم زنده باشد، نه به آن معنا که تمام مغازه‌ها باز باشد.

وی ادامه داد: در سایر کشورها که شهرهای آنها زیست شبانه دارند اینگونه نیست که همه مغازه‌ها یا مراکز باز باشد و مثلاً فروشگاه‌های زنجیره‌ای باز است یا در شب نورپردازی می‌شود برای اینکه زیبایی شهر دیده شود. با این نگاه به مسئله، حساسیت‌ها نسبت به زیست شبانه کم خواهد شد.

شهردار تهران در ادامه درباره تلاش‌های شهرداری برای تأمین واگن‌های مترو برای توسعه حمل و نقل عمومی بیان کرد: تمام تلاش ما در این زمینه این است که هم منابع تأمین کنیم و هم ظرفیت‌های داخل را فعال کنیم. در همین راستا هفته گذشته قراردادی با معاونت علمی ریاست جمهوری داشتیم که هدف آن داخلی سازی تولید واگن‌های متروست. همچنین درگیر هستیم تا منابع مالی نیز تأمین کنیم که البته این کار در شرایط تحریم کار سختی است.

حناچی همچنین گفت: قرارداد تأمین ۵۰۰ دستگاه مینی بوس فیات را بسته‌ایم که بخش خصوصی آن را تأمین می‌کند. در حال بازسازی اتوبوس‌های دو کابین نیز هستیم که در خطوط BRT استفاده می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: