ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۴ - 2025 August 23
کد خبر: ۱۲۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

تدوین سیاست‌های جدید طرح شهاب

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان گفت: قرار است سیاست‌های جدید طرح شهاب به منظور اجرای بهینه و با توجه به نحوه اجرای کنونی‌ تدوین شود تا به اهداف مدنظر نزدیک‌تر شویم و فاصله میان برنامه و اجرا کم شود.
تدبیر24»حمید رحمانی در ارزیابی میزان موفقیت طرح شهاب که با هدف شناسایی و هدایت هوش و استعدادهای برتر دانش آموزی از سال ۹۳ به اجرا درآمده است اظهار کرد: ما برنامه‌ریز و سیاست گذار طرح شهاب هستیم و مجری آن در دوره ابتدایی، معاونت آموزش ابتدایی و در دوره متوسطه اداره کل مشاوره و معاونت آموزش متوسطه است. آنها موظف هستند برنامه‌ شهاب را که در مرکز سمپاد و شورای راهبردی بنیاد ملی نخبگان مصوب شده اجرا کنند.

وی افزود: به عنوان مرکز سمپاد، نظارت بر اجرا داریم اما اجرا دست ما نیست. در واقع نه مشاور و نه معلم ابتدایی و دبیرستان دست ما نیست.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با اشاره به موانع اجرای طرح شهاب گفت: فاصله زیادی میان برنامه‌های تدوین شده و آنچه در کلاس اجرا می‌شود وجود دارد و بخشی از آن هم طبیعی است. محدودیت منابع مالی، آموزش معلمان، تراکم و تعداد بالای دانش آموزان ابتدایی از جمله موانع اجرای بهینه طرح شهاب هستند.

رحمانی ادامه داد: اخیرا این موضوع را در شورای راهبردی بنیاد ملی نخبگان مطرح کردیم و قرار بر این شده است که سیاست‌های جدید طرح شهاب به منظور اجرای بهینه و با توجه به نحوه اجرای کنونی‌ تدوین شود تا به اهداف مدنظر نزدیک‌تر شویم و فاصله میان برنامه و اجرا کم شود.

وی با بیان اینکه شمار مدارس تحت پوشش طرح شهاب رو به گسترش است اظهار کرد: امسال ۸۸ هزار مدرسه درگیر طرح شهاب هستند و امیدواریم ثمره اولین خروجی‌های طرح شهاب که از سال ۹۳ به آن وارد شده و امسال به پایه نهم می‌رسند را ببینیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: