بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 27
کد خبر: ۱۲۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷

نبشی چیست؟ آشنایی با انواع نبشی و کاربردهای آن

 

 

نبشی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ انواع نبشی کدام است؟ نبشی ها چه کاربردی در صنایع و ساختمان سازی دارند؟ در این مقاله با ما همراه باشید، چون قصد داریم در مورد نبشی توضیح دهیم و ببینیم که این پروفیل صنعتی، چه کاربردهایی دارد و انواع آن کدامند؟

نبشی چیست؟ آشنایی با انواع نبشی و کاربردهای آن

امروزه زندگی ما و محصولاتی که از آنها استفاده می‌کنیم، به شدت به فرآورده های آهنی و فولادی وابسته شده است. هر چیزی که اطرافمان می‌بینیم، ممکن است با آهن و پروفیل های صنعتی ساخته شده باشد. مثلا همین خودرو، که در تولید آن از ورق های گالوانیزه استفاده می‌کنند. نبشی هم بخشی از همین محصولات است. کاربردهای فراوانی دارد که حتما به آنها در اینجا اشاره خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که قیمت نبشی، به خاطر کاربردهای فراوانی که دارد، همواره مورد توجه فعالان صنایع به خصوص صنعت ساخت و ساز است. به همین دلیل، سایت های زیادی پایشگر قیمت روز نبشی هستند. برای مشاهده قیمت نبشی امروز، می‌توانید به سایت آهن رویال مراجعه فرمایید که یکی از معتبرترین سایت های نمایشگر قیمت آهن آلات و فولاد در کشور است که به صورت لحظه ای قیمت ها را به روز رسانی می‌کند و به کاربران نمایش می‌دهد.

اما نبشی چیست؟ بیایید قبل از هر توضیحی، با نبشی این پروفیل صنعتی و ساختمانی پرکاربرد، بیشتر آشنا شویم.

نبشی چیست؟ آشنایی با تعریف دقیق آن

نبشی را باید یکی از پروفیل های صنعتی با کاربردهای فراوان دانست. نبشی در واقع یک پروفیل است که از دو ضلع آهنی عمود بر هم تشکیل شده است. به هر کدام از این ضلع ها، بال گفته می‌شود و از این به بعد آن را با نام بالا خواهیم شناخت. نبشی از نظر اندازه بال ها به دو نوع بال برابر و بال نابرابر ( نامساوی) دسته بندی می‌شود. معمولا نبشی را با توجه به ابعاد بال، با نماد L یا V نمایش می‌دهند.

نبشی چیست؟ آشنایی با انواع نبشی و کاربردهای آن

این تعریف مختصری بود از نبشی. اما توصیه می‌کنیم اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتری هستید، حتما مقاله نبشی چیست را بخوانید. در این مقاله، به بررسی دقیق تر و فنی تر نبشی پرداخته شده است و شما می‌توانید برای آگاهی بیشتر و تخصصی تر از این پروفیل، به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید.

انواع نبشی چیست؟ ویژگی های آنها کدام است؟

حالا که به این سوال نبشی چیست پاسخ دادیم، بهتر است با انواع نبشی آشنا شویم و ببینیم که این پروفیل صنعتی چه تقسیم بندی هایی دارد؟ با ما تا انتهای این بند همراه باشید.

نبشی ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند. انواع نبشی را باید از نظر ساختار، وزن، نحوه تولید و غیره به دسته های گوناگونی تقسیم بندی کرد. در اینجا آنها را بررسی خواهیم کرد.

انواع نبشی از نظر نحوه تولید کدامند؟

اولین چیزی که باعث تنوع نبشی ها می‌شود، روش تولید آنها است. روش هایی که برای تولید نبشی به کار گرفته می‌شود فابریک و پرسی هستند. هر کدام، به شیوه گوناگونی می‌توانند به تولید نبشی ختم شوند. اما چگونه؟ در ادامه توضیحات بیشتری راجع به اینکه روش تولید نبشی چیست خواهیم داد.

روش تولید فابریک نبشی

همانگونه که از نام آن بر می‌آید، باید متوجه شوید که در این روش، از همان ابتدا، نبشی به همین شکل و فرم فعلی تبدیل می‌شود. یعنی در کارخانه، شمش آهن را برای ذوب در کوره های مخصوص می‌ریزند و سپس با استفاده از قالب های آماده، نبشی به شکل فعلی خود در می‌آید.

روش تولید پرسی نبشی

روش دیگر تولید نبشی، روش پرسی است. در این روش، از همان ابتدا نبشی به همین شکل نیست. یعنی با اعمال پرس روی فرآورده، نبشی به شکل فعلی خود در می‌آید و فرم می‌گیرد. در روش تولید پرسی، شمش آهن در کوره ریخته می‌شود و محصول به صورت صاف بیرون می‌آید. بعد وارد یک دستگاه رول شده و در آنجا، بخشی از آن خم می‌شود و بدین ترتیب، نبشی تولید می‌گردد.

این نوع متفاوت، باعث تنوع در کاربرد نبشی ها نخواهد شد.

نبشی چیست؟ آشنایی با انواع نبشی و کاربردهای آن

انواع نبشی از نظر ساختار

نبشی ها از نظر ساختار هم ممکن است با هم متفاوت باشند. همانطور که در بالا هم به آن گریزی داشتیم، نبشی ها از نظر بال ممکن است برابر یا نابرابر باشند. بنابراین از نظر اندازه بال، آنها را باید از یکدیگر متمایز بدانیم.

نبشی با بال مساوی

یکی از رایج ترین تولیدات، نبشی با بال مساوی است و کاربردهای فراوانی از خود نشان می‌دهد. این نوع نبشی را می‌توان با نماد V نمایش داد و در نقشه های ساختمانی از آن استفاده کرد.

نبشی با بال نامساوی

نبشی با بال نامساوی، نبشی هایی هستند که از دو ضلع عمود بر هم، یکی نسبت به دیگری دارای اندازه بزرگ تری است. این نوع نبشی هم کاربردهای خاص خودش را دارد و آن را با نماد L نمایش می‌دهند.

بدین ترتیب تا اینجا با دو نوع متفاوت نبشی از نظر ساختار آشنا شدیم. اما نبشی انواع دیگری هم دارد!

انواع نبشی از نظر جنس و مواد اولیه

نبشی می‌تواند از نظر جنس هم متفاوت باشد. انواع متداول جنس نبشی عبارتند از نبشی آهن، نبشی گالوانیزه، نبشی استیل. هر‌کدام به خاطر ویژگی‌های متفاوتی که دارند، باید انتظار کاربرد متفاوتی هم از آنها داشته باشیم.

انواع نبشی آهن

نبشی ها به صورت معمول، از آهن یا فولاد ساخته می‌شوند و بدون هیچ پوشش یا ناخالصی روانه بازار می‌شوند. اما به این خاطر که در برابر رطوبت استحکام و مقاومت کافی ندارند، باید به آنها پوشش محافظتی اضافه کرد. با این حال، نبشی آهن کاربردهای زیادی از خود دارد و در صنایع گوناگون از جمله خودروسازی ( سبک و سنگین) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع نبشی گالوانیزه

یکی دیگر از انواع نبشی، نبشی گالوانیزه است. این نبشی با پوششی از روی روانه بازار می‌شود و محافظت بسیار خوبی در برابر رطوبت خواهد داشت. بنابراین نبشی گالوانیزه با خطر زنگ زدگی روبرو نیست و احتمال خوردگی آنهم به مراتب کمتر است. استفاده از نبشی گالوانیزه برای محیط ها و مناطق مرطوب و شرجی بهتر است.

انواع نبشی استیل

نوع دیگری از نبشی ها است که به فولاد زنگ نزن نیز معروف است. نبشی استیل یا استنلس استیل، در برابر رطوبت از آهن مقاومت می‌کند و باعث می‌شود که هیچ وقت زنگ نزند. از انواع نبشی استیل، کاربردهای متفاوتی انتظار داریم.

تا اینجا سعی کردیم شما را با همه انواع نبشی آشنا کنیم تا آنها را بهتر بشناسید. امیدواریم از این مطلب به اندازه کافی لذت برده باشید.

نبشی چیست؟ آشنایی با انواع نبشی و کاربردهای آن

قیمت نبشی در آهن رویال

شما می‌توانید قیمت آهن به خصوص انواع نبشی را در سایت آهن رویال مشاهده نمایید. آهن رویال، یکی از معتبرترین سایت های ارائه دهنده خدمات تسهیل تامین فولاد و آهن مورد نیاز کسب و کارها و صنایع است.

سایت آهن رویال، مرجعی معتبر برای مشاهده قیمت آهن آلات به صورت لحظه‌ای و آنلاین است. ضمن اینکه خدمات ارائه محصولات و فرآورده های فولادی و آهنی را هم در نظر دارد.

آهن رویال، یکی از سریعترین شرکت ها در صدور فاکتور رسمی است. مشکل ارائه فاکتور رسمی در بسیاری از شرکت‌ها به وضوح دیده می‌شود و به خاطر مسائل مالیاتی، از ارائه فاکتور به صورت رسمی، سر باز می‌زنند. اما آهن رویال، در سریعترین زمان ممکن برای شما فاکتور را صادر می‌کند که تاثیر زیادی در کاهش زمان خرید شما خواهد داشت.

برای خرید اعتباری و تهاتری آهن با شماره 02143000679 در تماس باشید یا به نشانی https://ahanroyal.com مراجعه کنید.

 

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: