بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 21
کد خبر: ۱۲۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴

هزینه راه اندازی رستوران در 1403 چقدر افزایش یافته؟

 همانطور که می دانید هزینه راه اندازی هر کسب و کاری در سال جدید ممکن است دستخوش تغییراتی شود. راه اندازی رستوران نیز در باب هزینه تغییراتی داشته است. در این مقاله می خواهیم ان هزینه ها را بررسی کنیم.

 

اگر می خواهید یک رستوران باز کنید، احتمالاً سوالات زیادی دارید. یکی از مسائل هزینه است.  هزینه افتتاح یک رستوران چقدر است پاسخ به این سوال ساده نیست.  این هزینه بسته به عواملی مانند نوع رستورانی که می خواهید افتتاح کنید، موقعیت مکانی رستوران شما و اندازه رستوران شما متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه های راه اندازی رستوران، این مقاله را تا انتها بخوانید.

همانطور که می دانید هزینه راه اندازی هر کسب و کاری در سال جدید ممکن است دستخوش تغییراتی شود. راه اندازی رستوران نیز در باب هزینه تغییراتی داشته است. در این مقاله می خواهیم ان هزینه ها را بررسی کنیم.

8 چک لیست هزینه راه اندازی رستوران

در اینجا برخی از هزینه های افتتاح رستوران آورده شده است:

  1. هزینه خرید یا اجاره ملک

یکی از مهمترین تصمیماتی که باید هنگام افتتاح رستوران خود بگیرید، مکان آن است.  قیمت املاک و مستغلات بسته به منطقه شهری که می خواهید رستوران خود را در آن باز کنید بسیار متفاوت است. حتی در داخل شهر شما، قیمت ها می توانند در مناطق مختلف بسیار متفاوت باشند. بهتر است یک مکان شلوغ را انتخاب کنید. البته این عامل در هزینه های شما نیز تاثیر زیادی دارد. به طور کلی حداقل 500 میلیون تومان ودیعه و بین 25 تا 30 میلیون برای اجاره املاک تجاری نیاز دارید.

  1. هزینه های دکوراسیون یا نوسازی

حتی اگر یک فضای تجاری را اجاره کنید که زمانی رستوران بوده است، ممکن است هزینه های بازسازی داشته باشید. این هزینه ها بسته به اندازه و استاندارد بازسازی ملک شما بسیار متفاوت خواهد بود. بازسازی ها شامل نصب وسایل روشنایی جدید، رنگ آمیزی مجدد دیوارها، تعویض کفپوش ساختمان و موارد دیگر می باشد. با طراحی می توانید محیطی جذاب برای مشتریان ایجاد کنید تا از وعده های غذایی خود لذت ببرند.

  1. خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی 

بسته به نوع رستوران، ممکن است به لوازم و تجهیزات مختلفی نیاز داشته باشید:

تجهیزات پخت و پز: اینها شامل اجاق گاز، کباب پز، اجاق گاز و سرخ کن عمیق است. بسته به اندازه و کیفیت تجهیزات، هزینه کل از 50 میلیون شروع می شود.

تجهیزات برودتی: یخچال و فریزر صنعتی درب، استند و باکسی انواع مختلفی دارد.  حدود 63 تا 120 میلیون برای تجهیزات برودتی می بایست هزینه کنید.

تجهیزات آماده سازی غذا: این دسته شامل اقلامی مانند غذاساز، چرخ گوشت، سبزی خردکن، مخلوط کن، برش و غیره می شود. ، هزینه آن از 300000 تا 500000 متغیر است.

تجهیزات ماشین ظرفشویی: ماشین ظرفشویی و تجهیزات مربوطه از 50 میلیون تومان بسته به ظرفیت، برند و امکانات موجود است.

ظروف آشپزخانه: این دسته شامل قابلمه ها، تابه ها، بشقاب ها و سایر لوازم ضروری آشپزخانه است که هزینه تخمینی آنها بین 10 تا 20 میلیون است.

تجهیزات سرویس: شامل چرخ دستی، بشقاب، سفره، ظروف کریستالی و غیره.

سیستم‌های تهویه و هود: اطمینان از تهویه مناسب برای رستوران‌ها حیاتی است و می‌تواند بین ۲ تا ۵ میلیون دلار هزینه داشته باشد.

تجهیزات ایمنی: کل هزینه سیستم های اطفاء حریق، هشدارها، سیستم های نظارت و تجهیزات ایمنی تقریباً 92 میلیون است.

بسیاری از صاحبان رستوران ها تجهیزات آشپزخانه مستعمل را برای کاهش هزینه ها خریداری می کنند.  این به شدت بر هزینه کردها تأثیر می گذارد. توصیه می کنیم قبل از خرید دستگاه دست دوم از عملکرد صحیح و سالم دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

images_1716460843_664f1d2b73f13.jpg

  1. خرید تجهیزات سالن رستوران

این می تواند تأثیر زیادی بر هزینه های شما داشته باشد. یک رستوران گران قیمت برای ایجاد فضایی که مشتریان از آن لذت ببرند، پول زیادی خرج می کند. ممکن است به لوازم جانبی مانند مبلمان، میز و صندلی، گل و گیاهان تزئینی، تابلوها و غیره نیاز داشته باشید.

  1. تهیه تجهیزات فنی

در عصر دیجیتال، راه حل های سخت افزاری و نرم افزاری نقش مهمی در عملیات کارآمد رستوران ایفا می کنند.  برخی از این ابزارها عبارتند از:

صندوق فروش: یک صندوق دار مجهز به سخت افزاری مانند چاپگر پول نقد برای افزایش سرعت فروش رستوران شما ضروری است. خرید صندوقدار حداقل 21 میلیون تومان نیاز دارد. هزینه بر اساس اندازه صفحه نمایش و سخت افزار متصل به رجیستر مانند چاپگرهای رسید و کارتخوان افزایش می یابد. البته برای مدیریت بهتر حتما علاوه بر صندوق دار به نرم افزار فروشگاهی نیز نیاز خواهید داشت.

کیوسک های سفارشی: کیوسک های سفارشی تجربه مشتری را بهبود می بخشد و هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد. قیمت این کیوسک ها از 46 میلیون تومان در بازار شروع می شود.

مانیتورهای آشپزخانه: با این مانیتورها، سفارشات مشتری بلافاصله به مانیتورهای آشپزخانه ارسال می شود و کارکنان آشپزخانه می توانند به سرعت غذا را آماده کنند. قیمت مانیتور آشپزخانه از 850 هزار تومان در بازار شروع می شود.

نرم افزار حسابداری رستوران: بهترین نرم افزار رستوران برای ارائه یک تجربه یکپارچه به مشتری مهم است. علاوه بر این، 70 درصد از صاحبان رستوران گزارش می دهند که بینش به دست آمده از گزارش های این سیستم ها به رشد کسب و کار آنها کمک می کند. قیمت نرم افزار رستوران از 1.5 میلیون تومان در بازار شروع می شود.

  1. مجوزهای مورد نیاز را دریافت کنید

اطمینان از اینکه رستوران کوچک شما به طور قانونی کار می کند، گام مهمی در فرآیند راه اندازی است.  قبل از خرید تجهیزات و استخدام کارکنان، باید یک سری مجوزها را دریافت کنید:

  • مجوز بهداشتی
  • مجوز رستوران
  • مجوز بهداشت کارکنان
  • مجوز برند رستوران

برای اخذ پروانه رستوران باید به اتحادیه خود مراجعه کرده و با ارائه مدارک لازم و پرداخت مبالغ مربوطه پروانه رستوران خود را اخذ نمایید.  هزینه های لازم برای مجوز رستوران به شرح زیر است:

هزینه گرفتن کارت سلامت: 20 تا 30 هزار تومان

حق عضویت سالانه: 2.2 میلیون

هزینه ورودی سال اول: 2 میلیون تومان

هزینه مجوز: 300000 تومان

شهریه: 80000 تومان

هزینه صدور کارت صنفی: 20 هزار تومان

علاوه بر هزینه های فوق برای اخذ مجوز، اگر بخواهید برند رستوران خود را ثبت کنید، باید حدوداً دو میلیون تومان بپردازید.  ثبت برند رستوران حدود دو ماه طول می کشد.

  1. حقوق کار

نیروی کار بخش بزرگی از هزینه های عملیاتی شما از جمله دستمزد کارکنان، بیمه و مزایا را تشکیل می دهد. حقوق کارکنان آشپزخانه متفاوت است. در حال حاضر حقوق پایه قانون کار تقریباً 7 میلیون تومان و متوسط ​​حقوق آشپز بین 20 تا 25 میلیون تومان است.  لازم به ذکر است که سرآشپزهای مجرب هزینه بیشتری می پردازند.

  1. خرید مواد غذایی

خرید مواد غذایی معمولاً 28 تا 35 درصد از هزینه های مداوم یک رستوران را تشکیل می دهد. این هزینه بسته به انواع آیتم های منو که می خواهید ارائه دهید متفاوت است.

images_1716460843_664f1d2b74c7d.jpg

 

جمع بندی

همانطور که مطالعه فرمودید هزینه های راه اندازی یک رستوران درجه یک در سال 1403 دستخوش تغییراتی شده است و قیمت های آن به طور محسوس افزایش یافته است. یکی از بهترین روش ها برای کاهش قیمت های راه اندازی رستوران کمک گرفتن از شرکت های معتبری است که در زمینه راه اندازی رستوران و اشپزخانه صنعتی فعالیت می کنند. شما می توانید با دریافت مشاوره از این شرکت ها هزینه های جانبی خود را کاهش دهید.

منبع: سورن کیچن

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: