بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 20
کد خبر: ۱۲۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴

مسعود پزشکیان؛ مروری بر بیوگرافی و عقاید

تایید صلاحیت مسعود پزشکیان به عنوان تنها نامزد اصلاح طلب، توجه زیادی را به وی معطوف کرده است. او کاندید چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

تدبیر24» مسعود پزشکیان (زادهٔ ۷ مهر ۱۳۳۳) سیاستمدار و پزشک ایرانی است.پزشکیان تحصیلات ابتدایی خود را در زادگاهش مهاباد آذربایجان غربی طی کرد و سپس به مرکز استان رفته و در هنرستان کشاورزی ارومیه، دیپلم صنایع غذایی گرفت. پس از اخذ دیپلم، در سال ۱۳۵۲ جهت انجام خدمت سربازی به شهر زابل در استان سیستان و بلوچستان منتقل شد و در همین دوره بود که به پزشکی علاقه پیدا کرد و در نتیجه در سال ۱۳۵۴ و پس از اتمام خدمت سربازی، دیپلم دوم خود را در رشته طبیعی (علوم تجربی) اخذ کرد و در سال ۱۳۵۵ در رشتهٔ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز پذیرفته شداو دورهٔ پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۶۴ به پایان رساند و در سمت مربی فیزیولوژی شروع به تدریس در دانشکدهٔ پزشکی نمود. در سال ۱۳۶۹ تخصص خود در رشته جراحی عمومی را از دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ کرد و سپس در سال ۱۳۷۲ فوق تخصص جراحی قلب را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت نمود و بلافاصله در بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز استخدام شد که بعد‌ها رئیس این بیمارستان شد

اصالت مسعود پزشکیان

زادگاه مسعود پزشکیان، مهاباد آذربایجان غربی است. پزشکیان با حضور در انتخابات مجلس هشتم به‌عنوان نماینده تبریز از سوی مردم این شهر انتخاب شد؛ در دوره‌های نهم، دهم و یازدهم نیز به عنوان نماینده تبریز و اسکو و عضو کمیسیون آموزش و بهداشت در مجلس حضور یافت. او در دوره دوزادهم هم در مجلس حضور دارد.پزشکیان در نشست علنی مجلس در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۴ گفت: از اینکه خدا او را ترک آفریده، شاکر است و هیچ‌کس حق ندارد «زبان و فرهنگ ترک‌ها» را مسخره کند؛ ترک‌ها و سایر اقوام ایران طبق اصل ۱۵ قانون اساسی باید بتوانند در مدارس به زبان خودشان بنویسند، حرف بزنند و یاد بگیرند.

فعالیت‌های دوران دانشجویی مسعود پزشکیان
بنا به گفته پایگاه اطلاع‌رسانی پزشکیان، پس از انقلاب دکتر پزشکیان با تأسیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده پزشکی و کلاس‌های قرآن و نهج البلاغه و جلسات بحث و مناظره، باعث تقویت نیرو‌های مذهبی و وحدت آن‌ها در مقابل گروه‌های ضدانقلاب و تفکرات الحادی و التقاطی آنان شد.»در آن زمان، انجمن اسلامی دانشکده پزشکی قوی‌ترین انجمن در کل دانشگاه تبریز بود. در سال ۱۳۵۸، پس از اینکه چپی‌ها مراسم سخنرانی هاشمی رفسنجانی را در دانشکده پزشکی به هم زدند، کار به درگیری فیزیکی بین دانشجویان مخالف نظام و طرفداران نظام کشید و به بسته شدن دانشگاه انجامید. با پیام امام خمینی (ره)، در نهایت انقلاب فرهنگی اتفاق افتاد.

همسر مسعود پزشکیان

پزشکیان در سال ۱۴۰۰ گفت همسرش ۱۷ سال است که درگذشته است.

فرزندان مسعود پزشکیانمسعود پزشکیان صاحب چهار فرزند است.

اظهارات صریح پزشکیان درباره مرگ مهسا امینی و برخورد‌های گشت ارشاد

پزشکیان در واکنش به برخورد‌های گشت ارشاد می‌گوید: همه باید پاسخگوی عملکرد خود در زمینه حجاب باشند نه اینکه آن دختر خانم را کتک بزنند و بعد هم برنامه‌ای درست شود که جنازه‌اش را تحویل دهند.

اظهارات مسعود پزشکیان در مورد حجاب

پزشکیان در مورد قانون حجاب اجباری گفته است: استفاده از ماهواره طبق قانون ممنوع است، اما آیا مردم استفاده نمی‌کنند؟ هر چه وارد کشور شد ما برایش قانون نوشتیم که نشود، ولی شد. پس ما نباید حرفی بزنیم که وجدان عمومی جامعه و حقوق اجتماعی افراد نسبت به آن موضع دارد.
در مورد حجاب نیز اگر قانون بنویسیم به سادگی قابل اجرا نیست و اگر هم اجرایی شود برای این نظام مشکل افرین است.
چهل سال است نظام و انقلاب دست ماست، مدارس و مهد کودک‌ها دست ماست. روحانیون در مدارس و کودکستان بودند چرا آنجا نتوانستند بچه‌ها را تربیت کنند. در کودکستان و مدرسه که بچه‌ها قابلیت انعطاف دارند نتوانستیم بچه‌ها را هدایت کنیم. پول برای تربیت آن‌ها گرفتیم، کلاس گذاشتیم، تلویزیون را در اختیار داریم و مسجد داریم نه تنها کاری نکردیم بلکه رفتار‌های کردیم که از دست ما عصبانی هستند و حالا می‌خواهیم با قانون آن‌ها را اصلاح کنیم که این غیرممکن است. تربیت غیر از اجبار و دستور دادن است چراکه اجبار غیر قابل پذیرش است..

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: