بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۱۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

13 درصد قزوینی‌ها سیگار می‌کشند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین گفت: 13 درصد جمعیت این استان سیگار مصرف می‌کنند.
تدبیر24: سیدسعید صدقی اسکویی عصر امروز به مناسبت هفته مبارزه با سرطان در نشست با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در حالی که سیگار احتمال ابتلا به سرطان را تا 90 درصد افزایش می‌دهد 13 درصد مردم قزوین سیگار مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه ساله از هشتم تا پانزدهم بهمن ماه به عنوان هفته مبارزه با سرطان نامگذاری می‌شود، افزود: شایع‌ترین سرطان در میان مردان سرطان ریه است اما در ایران پیش از این سالانه 52 میلیون نخ سیگار مصرف می‌شد و امروزه این آمار به 60 میلیون نخ سیگار در سال رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: سیگار امکان ابتلای سرطان و بروز مشکل در لبها، نای، ریه و ... را افزایش می‌دهد و قلیان نیز اثراتی به مراتب مخرب‌تر از سیگار دارد.

اسکویی با اشاره به اینکه شایع‌ترین نوع سرطان در بین زنان سرطان سینه است، بیان کرد: زنان دارای سنین بیشتر از 40 سال باید با انجام ماموگرافی از سلامت خود مطمئن شوند و در صورت وجود سابقه سرطان در اقوام درجه یک خود همه ساله و در غیر این صورت هر سه سال یک بار با مراجعه به پزشک و انجام معاینات و آزمایش‌های مورد نیاز مانع از ابتلا به سرطان یا موجب تشخیص زودرس و درمان به موقع آن شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با تاکید بر لزوم انجام اقدامات خودمراقبتی از سوی زنان برای تشخیص سرطان در مراحل اولیه عنوان کرد: تست پاپ اسمیر برای تشخیص سرطان دهانه رحم در خانم‌ها با مراجعه به متخصص زنان و مامایی برای افراد دارای سابقه ژنتیکی و اقوام درجه یک، باید هر دو سال یک بار انجام شود. 

اسکویی؛ ژنتیک، مصرف مواد غذایی نامناسب، ورود سموم به بدن و ... را از دلایل بروز سرطان برشمرد و در خصوص راه‌های مقابله با سرطان تصریح کرد: خوردن غذاها و به خصوص نوشیدنی های داغ با سرطان مری ارتباط مستقیم دارد و به همین دلیل باید از انجام این کار خودداری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اذعان کرد: در قزوین نیز مراکزی برای درمان سرطان وجود دارد و از آنجا که تعداد زیادی از سرطان‌ها قابل درمان هستند، در صورت ابتلای افراد با مراجعه به چنین مراکزی می‌توان آنها را درمان کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: