پرواز آزمایشی مذکور، گام دیگری برای اخذ گواهینامه این هواپیمای جت اجرایی در آستانه ورود برنامه ریزی شده آن به خدمت در سال آینده بود.
پرواز اولیه تحت فرماندهی وارن گولد، خلبان آزمایشی هوندا انجام شد که ۸۴ دقیقه طول کشید و طی آن هواپیما به ارتفاع ۴۷۰۰ متری (۱۵ هزار و ۵۰۰ پا) و سرعت ۶۴۴ کیلومتر بر ساعت (۳۴۸ گره) دست یافت.
در این پرواز، خلبان آزمایشات سرعت بالا و پایین را برای سیستمهای کنترل، آویونیک، ارابه فرود، فلپها، ترمزهای سرعت و دیگر سیستمها انجام دادند.
هواپیمای هونداجت که به عنوان «سریعترین، بیصداترین و کم مصرفترین جت دارای بلندترین پرواز در گروه خود معرفی شده، اولین نمایش حضور هوندا در صنعت هواپیماسازی و همچنین بازگشت شرکت جنرال الکتریک به حوزه تولید موتور جت اجرایی محسوب میشود.
بدنه سبک کامپوزیت کربنی هونداجت تا پنج نفر را در خود جا داده، طول بال آن ۱۲٫۱۵ متر و طول کلی هواپیما ۱۲٫۷ متر است. همچنین سرعت پرواز این هواپیما ۷۷۸ کیلومتر بر ساعت و برد آن ۲۵۹۳ کیلومتر است.
به گفته شرکت هوندا، موتورهای جت توربوفن روی بال HF120 هوندا جنرال الکتریک در کنار طراحی جریان خطی بال و بدنه کامپوزیتی هواپیما به کاهش حرکت ایرودینامیکی، ایجاد بهرهوری بیشتر، بهبود اقتصاد سوخت، صدای کمتر در درون و بیرون کابین و فضای داخلی بیشتر منجر شده است.
این هواپیما برای پرواز تک خلبان گواهینامه داشته و دارای عرشه پرواز شیشهای جدید با سیستم اویونیک سفارشی گارمین G3000 است.
شرکت هوندا قصد دارد به محض دریافت گواهینامه، تولید هواپیما را برای بازارهای اروپا و آمریکای شمالی آغاز کند.