بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی:

جلب اعتماد فرهیختگان و نخبگان از اهداف سازمان تأمین‌اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی جلب اعتماد فرهیختگان و نخبگان را از اهداف این سازمان دانست و گفت: نگاه ما به مؤسسۀ ‌انتشارات علمی و فرهنگی در واقع ایجاد اعتماد اجتماعی، بخصوص میان شرکای اجتماعی و بیمه‌شدگان است.
تدبیر24: دکتر سیدتقی نوربخش در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل موسسه انتشارات علمی و فرهنگی با اشاره به حضور خود در هیات مدیره سازمان، از تصمیم‌هایی گفت که برای انتقال انتشارات علمی‌ و فرهنگی در قبال طلب‌های تأمین‌اجتماعی به این سازمان منتقل شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر نوربخش، یکی از دلایل هیات مدیره وقت برای انتقال این شرکت به سازمان را چنین توصیف کرد: واقعیت این است اساسی‌ترین وظیفه تأمین‌اجتماعی، تولید امنیت شغلی و امنیت اجتماعی است که آن هم، مبنایی برای امنیت ملی و امنیت جامعه است و این فرآیند در نهایت رضایت‌مندی بیمه‌شدگان را به دنبال دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ‌ما نیز یک انقلاب فرهنگی است. و این امر نشان می‌دهد که فرهنگ و مقوله‌های فرهنگی و دانشی برای جامعه مامهم هستند.

 دکتر نوربخش با بیان این که انقلاب اسلامی‌دستاورد‌های فرهنگی بسیاری داشته است، یادآور شد: در سرمایه‌گذاری‌هایی که سازمان انجام می‌دهد، به این امر نیز توجه دارد و تلاش می‌کند تا مقوله فرهنگ در تصمیم‌گیری‌های سازمان لحاظ شود.

مدیرعامل سازمان، باشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی‌درخصوص تهاجم فرهنگی و لزوم آمادگی جامعه در مقابل این نوع تهاجم گفت: به تبع این فرمایش، سازمان وظیفه خود می‌داند در این خصوص اقدام شایسته‌ای انجام دهد. در این راستا این شرکت می‌تواند در این زمینه برنامه‌های خوبی داشته باشد و در همین فرصت از مدیران این مجموعه می‌خواهم این امر را سرلوحه کار‌های خود قرار دهند.

وی گفت: در مدتی که در سمت‌های مختلف در این سازمان فعالیت داشته‌ام، به وضوح دیده‌ام که یکی از دلایل ارائه شکایت‌های مختلف از سازمان یا تصمیم‌های نادرست از لحاظ قواعد بیمه به دلیل نداشتن آگاهی و فرهنگ بیمه‌ای است که با تولید آثار اجتماعی، فرهنگی با محتوای بیمه و تأمین‌اجتماعی و تبیین بنیادین سازمان می‌توان جلوی بخش زیادی از مسائل را گرفت.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی دلیل دیگر انتقال این شرکت به این سازمان را وضعیت نشر و انتشارات و کتابخوانی در کشور بیان کرد و یادآور شد: در کشور ما باوجود پیشینه طولانی فرهنگی و با وجود این که انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده است، اما موضوع کتاب و کتابخوانی درحد انتظارات نیست، باید تلاش شود که فرهنگ کتابخوانی تقویت شود و بر این اساس سازمان در این حوزه وارد عمل شد.

دکترنوربخش در این جلسه شرکت‌های زیرمجموعه سازمان را به سه گروه عمده تقسیم‌بندی کرد و گفت: در گروه اول شرکت‌ها فقط هدف سودآوری دارند. سرمایه‌گذاری فقط به طور مطلق برای سودآوری است؛ همانند شرکت‌های پتروشیمی، نفت، معادن و غیره.

دسته دوم از شرکت‌ها را می‌توان مأموریتی دانست که در این نوع شرکت‌ها، هدف سودآوری نیست. اگر سودآوری باشد، بهتر است، ولی مأموریتی هستند؛ مثل شرکت‌ خانه‌سازی.
گروه سوم از شرکت‌های تابعه را می‌توان مؤسساتی‌ دانست که جهت‌گیری‌های اقتصادی و اجتماعی دارند، مانند مؤسسه انتشارات علمی‌ و فرهنگی، این شرکت در عین حال که از لحاظ اقتصادی، اقتصاد نشر باید رعایت شود، اما هدف فقط سودآوری نیست.

وی در پایان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌به اهمیت متون علوم انسانی گفت: باید در این حوزه تلاش بیشتری برای انتشار کتاب و آثار اسلامی ‌داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: