ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۳۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸

دستور ممنوعیت پرواز آنتونوف 74

محمد علی ایلخانی تصریح کرد: با توجه به تاکیدی که دولت بر امنیت پروازهای مسافری دارد رییس‌جمهور هفته گذشته پرواز آنتونوف 140 را ممنوع کرد و پس از آن نیز در دستوری جداگانه مبنی بر ممنوعیت پروازهای مسافری هواپیمای آنتونوف 74 را نیز صادر و این نوع هواپیما را از چرخه پرواز خارج کرد.
تدبیر24: پس از ممنوعیت پرواز آنتونوف 140 در آسمان کشور، رییس‌جمهور پرواز مسافری هواپیمای آنتونوف 74 را هم ممنوع کرد.

محمد علی ایلخانی - مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: با توجه به تاکیدی که دولت بر امنیت پروازهای مسافری دارد رییس‌جمهور هفته گذشته پرواز آنتونوف 140 را ممنوع کرد و پس از آن نیز در دستوری جداگانه مبنی بر ممنوعیت پروازهای مسافری هواپیمای آنتونوف 74 را نیز صادر و این نوع هواپیما را از چرخه پرواز خارج کرد.

وی با بیان اینکه بالا بردن امنیت پروازها بهترین راهکار برای کاهش خطرات در فرودگاه‌های شهری است، تاکید کرد: با توجه به اینکه جابجایی فرودگاه‌های بزرگی مانند مهرآباد، هزینه‌بر است و به فراهم شدن مقدمات ویژه‌ای نیاز دارد در شرایط فعلی بالا بردن ضریب ایمنی پروازها بهترین راهکار است.

یکشنبه هفته گذشته یک فروند هواپیمای ایران 140 شرکت هسا در حوالی فرودگاه مهرآباد تهران سقوط کرد که به دنبال این سانحه، رییس‌جمهور در دستوری پرواز این نوع هواپیماهای ایرانی – اوکراینی را در حریم هوایی ایران ممنوع کرد؛ هر چند با توجه به اینکه از شش فروند هواپیمای موجود از این مدل، چهار فروند آن به دلیل نبود قطعات زمین‌گیر هستند و دو فروند دیگر نیز سقوط کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: