ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۴ - 2025 April 19
کد خبر: ۴۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

نارضایتی اولیاء از معلمان کم‌کار

کاهش یا تقلیل ساعات تدریس فرهنگیان با داشتن 20 سال سابقه تدریس تمام وقت و یا مدیریت و معاونت مدرسه یا رسیدن به سن 50 سالگی با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل معلمان (که بر اساس آن ساعات کاری، چهار ساعت در هفته کسر می‌شود)، نارضایتی برخی والدین بدلیل اداره کلاسهای درسی توسط افراد غیر را بدنبال داشته که مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در این باره توضیحاتی ارائه کرد.
تدبیر24: علیرضا کمره‌ای، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر اینکه تقلیل ساعت کار معلمان نباید به هیچ وجه به برنامه درسی خللی وارد کند گفت: اگر از ساعت درسی کم گذاشته شود، قطعا تخلف صورت گرفته است و کلاس درس باید توسط «مدیر مدرسه» یا «معلم حق‌التدریس» اداره شود.

وی در واکنش به گلایه برخی والدین مبنی بر عدم حضور تمام وقت معلم در مدرسه بالاخص در مقطع ابتدایی، اظهار کرد: اگر سابقه نیرو بیشتر از 20 سال باشد، اشتغالش ساعتی می‌شود و موظف است 20 ساعت در مدرسه حضور یابد. معمولا در مدارس ابتدایی این 20 ساعت در پنج روز هفته توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است معلمی حاضر نباشد بیشتر از 20 ساعت در مدرسه حضور یابد و ساعت موظف برنامه را پر کند گفت: در این صورت مدیر مدرسه یک نیروی حق التدریسی جایگزین وی در ساعات عدم حضور کرده و کلاس را اداره می‌کند که این یک قاعده در تمام مدارس است.

کمره‌ای در واکنش به اینکه برخی کلاس‌های درس در چنین شرایطی توسط یکی از دانش آموزان اداره می‌شود گفت: اگر در مدرسه‌ای معلم جایگزین در کلاس حضور نیابد پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر اینکه تقلیل ساعت کار معلمان نباید به هیچ وجه به برنامه درسی خللی وارد کند گفت: اگر از ساعت درسی کم گذاشته شود، قطعا تخلف صورت گرفته است و کلاس درس باید توسط مدیر مدرسه یا معلم حق التدریس اداره شود.

به گزارش ایسنا، در سال 91 بخشنامه‌ای صادر شد که به این شرح است: چنانچه فردی دارای بیست سال تمام تجربه‌ آموزشی باشد، ساعت کار وی در مقطع ابتدایی از 28 به 24 ساعت و در مقطع راهنمایی و متوسطه از 24 به 20 ساعت کاهش می‌یابد. چنانچه همکاران مشمول بنا بر دلایلی از مزایای تقلیلی نتوانند استفاده کنند، حق‌التدریس به میزان کسر ساعت پرداخت می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: