بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۵۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

درددل‌های یک سنگ‌نورد

دارنده مدال برنز سنگ‌نوردی جهان می‌گوید به دلیل بی‌توجهی‌هایی که به او و رشته‌ سنگ‌نوردی می‌شود، انگیزه‌اش را برای ادامه حضور در رقابت‌های جهانی از دست داده است.
  تدبیر24 : رضا علی‌پور که در رقابت‌های جام جهانی سنگ‌نوردی چین مدال برنز را بدست‌ آورد  به سطح بالای این رقابت‌ها اشاره کرد و افزود: در این رقابت‌ها همواره برترین سنگ نوردان جهان حضور پیدا می‌کنند و من نیز با تمام توان برای بدست آوردن مدال در این رقابت‌ها شرکت کردم و در نهایت نیز توانستم مدال برنز را بدست بیاورم.

او ادامه داد: رقابت‌های جام‌جهانی سنگ‌نوردی طی چندین مرحله در طول سال برگزار می‌شود و من اگر بتوانم در 7 یا 8 مرحله از این رقابت‌ها شرکت کنم، قطعا می‌توانم نفر اول و یا دوم جهان شوم.

این سنگ‌نورد به مشکلاتی که برای اعزام به رقابت‌های جهانی دارد اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل آماده نشدن ویزا هفته آینده نمی‌توانم به جام‌جهانی فرانسه بروم و این امر تاثیر زیادی در نتیجه کلی من در این رقابت‌ها دارد. حضورم در هر یک از مراحل جام‌جهانی برای رسیدن به مدال در رده‌بندی کلی تاثیر بسیاری دارد و اگر نتوانم به فرانسه بروم حتما دچار مشکل می‌شوم.

دارند مدال برنز جام‌جهانی سنگ‌نوردی با بیان اینکه تمامی هزینه‌های اعزام را به صورت شخصی پرداخت می‌کند، خاطر نشان کرد: هزینه حضور در تمامی رقابت‌های برون مرزی را به صورت شخصی می‌دهم و با توجه به هزینه‌بر بودن اعزام به رقابت‌های جهانی دچار مشکلات بسیاری هستم.

علی‌پور افزود: البته فدراسیون اعلام کرده به خاطر محدودیت منابع مالی توانایی پرداخت هزینه‌های اعزام ورزشکاران را ندارد و ما نیز این شرایط را قبول کرده‌ایم.

او خاطر نشان کرد: تا کنون در دو مرحله از رقابت‌ها جام‌جهان حضور پیدا کرده‌ام و سه مرحله از این رقابت‌ها در کشورهای فرانسه، کره‌جنوبی و چین باقی مانده که امیدوارم بتوانم در این مراحل حضور پیدا کنم و در نهایت نیز بر روی سکو بروم.

علی‌پور به شرایط سخت تمرینی و کمبود امکانات نیز اشاره کرد و گفت: ‌متاسفانه در قزوین که محل سکونتم نیز است امکانات محدودی برای تمرین و آماده‌سازی وجود دارد. با وجود همان امکانات محدود حتی گاهی اجازه تمرین کردن نیز به من داده نمی‌شود.

دارند مدال برنز سنگ‌نوردی جهان خاطر نشان کرد: اینکه هم برای اعزام‌ها خودم هزینه کنم و هم برای تمرینات و امکانات، فشار زیادی را به من وارد می‌کند. مگر من چقدر درآمد دارم که همه این هزینه‌ها را تامین کنم؟ علاوه بر این به خاطر پپگیری تمرینات، نمی‌توانم سر کار بروم و شغل ثابتی داشته باشم و به همین خاطر مشکلاتم دوچندان می‌شود.

او تصریح کرد: متاسفانه به رشته سنگ‌نوردی اهمیتی داده نشده و به مدال‌آوران این رشته در رقابت‌های جهانی هیچ‌گونه توجهی نمی‌شود و حتی از پرداخت حداقل پاداش نیز به آنها خودداری می‌شود. وزارت ورزش و جوانان به ما اعلام کرده پاداشی برای مدال جام‌جهانی سنگ‌نوردی پرداخت نمی‌شود و این عدم توجه ما را بی‌انگیزه می‌کند.

علی‌پور با بیان اینکه مبلغ جایزه‌ای که فدراسیون جهانی به مدال‌آوران می‌دهد چندان زیاد نیست، افزود: حتی مبلغی که فدراسیون جهانی به مدال‌آوران جام‌جهانی می‌دهد آنقدر زیاد نیست که همه هزینه‌های من را تامین کند.

ملی‌پوش سنگ‌نوردی ایران خاطر نشان کرد: با این شرایط انگیزه‌ام را برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی از دست داده‌ام. وقتی می‌بینم به این رشته توجهی نمی‌شود دیگر شور و اشتیاقی برای رسیدن به مدال جهانی ندارم.

او در پایان افزود: در ایران استعدادهای بسیاری در رشته سنگ‌نوردی داریم که می‌توانند در جایگاه‌های برتر جهان قرار داشته بگیرند و تنها خواسته ما حمایت بیشتر و توجه به این رشته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: