ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۵۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

جریمه خودروسازان

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

تدبیر24 :براساس یک قانون جدید، در صورتی‌که تعمیر خودرو در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو به‌گونه‌ای باشد که منجر به مراجعه مجدد برای حل عیب مربوطه شود، این شرکت‌ها موظف به پرداخت خسارت به مشتریان خواهند بود.

بر اساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، در صورتی‌که خودروهای قرار داشته در دوره گارانتی بیش از دو روز کاری یا زمان استاندارد لازم برای تعمیرات و همچنین خودروهای قرار داشته در دوره وارانتی، بیش از هفت روز یا زمان استاندارد تعمیرات، در تعمیرگاه متوقف شوند، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو موظف به پرداخت جریمه‌ای به عنوان خسارت خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه خواهد بود.

نکته قابل توجه در این قانون این است که در صورتی‌که حل عیب و تعمیر خودرو در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان یا واردکنندگان خودرو به‌گونه‌ای باشد که منجر به مراجعه مجدد مشتری برای رفع عیب مربوطه شود، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو از ابتدای روز پذیرش مجدد خودرو تا زمان رفع عیب و ترخیص، موظف به پرداخت خسارت خواب (توقف) خودرو خواهد بود.

در این زمینه در تبصره یک ماده 32 این قانون قید شده است: "در صورت مراجعه مصرف‌کننده برای رفع ایراد تکراری به همان نمایندگی مجاز (خودروساز یا واردکننده خودرو) و یا هر یک از نمایندگی‌های مجاز دیگر برای بار دوم و یا بیشتر، زمان خواب خودرو از بدو تاریخ پذیرش خودرو (مرحله دوم به بعد) برای پرداخت خسارت محاسبه خواهد شد".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: