بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۷۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

اگر زبانتان مو درآورد به دکتر مراجعه کنید!

یک متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت عنوان کرد: تغییر اندازه پرزهای زبان (طویل و بزرگ شدن) حالتی مشابه رویش مو روی سطح زبان را ایجاد می‌کند که به اصطلاح عامه مردم هنگام ابتلا به این بیماری می‌گویند، زبانشان مو درآورده است.
تدبیر24 »دکتر نصرت‌الله عشقیار، متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت اظهار کرد: به صورت طبیعی پرزهای فراوانی روی سطح زبان را پوشانده‌ است که این پرزها به سه دسته قارچی، نخی و چشایی جامی شکل دسته‌بندی می‌شود.

وی افزود: این پرزها به خصوص پرزهای نخی شکل به علل مختلف دچار تغییر اندازه می‌شود یعنی در مواردی ممکن است پرزهای زبان طویل و بزرگ شود که افراد به اصطلاح می‌گویند زبانشان مو درآورده‌ است.

این استاد دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تنها راه درمان این عارضه را مسواک کردن سطح زبان دانست و عنوان کرد: این عارضه فاقد درمان‌های دارویی است.

وی افزود: تغییر اندازه پرزهای زبان، فرد را دچار هیچ علائمی نمی‌کند، اما گاهی به ندرت فرد ممکن است احساس سوزش داشته باشد.

عشقیار با بیان اینکه تغییر اندازه پرزهای زبان، عارضه خطرناکی محسوب نمی‌شود، عنوان کرد: این عارضه موجب بروز تغییراتی در ظاهر زبان می‌شود که فرد گمان می‌کند دچار یک بیماری نادر شده است.

وی افزود: این بیماری تنها زمانی نیاز به درمان خواهد داشت که پرزهای تغییر سایز یافته دچار عفونت شود.

این متخصص آسیب‌های دهان، فک و صورت خاطرنشان کرد: استعمال سیگار و مصرف مواد رنگی مانند قهوه در افرادی که دچار تغییر اندازه پرز زبان شده‌اند موجب تغییر رنگ و قهوه‌ای شدن پرزها می‌شود.
برچسب ها: مو زبان دکتر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: