بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۷۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

چرا بیماران دیالیزی باید پروتئین بیشتری مصرف کنند؟

‌یک فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: بیمارانی که تحت دیالیز قرار دارند، نیازمند مصرف میزان بیشتری از پروتئین هستند.
تدبیر24 »‌دکتر حسن گنجی‌زاده زواره در گفت‎وگو با ایسنا، اظهار کرد: نقش محدودیت مصرف پروتئین در دیابت، نامعلوم بوده و اثر این محدودیت در کاهش عوارض قلبی عروقی و حفظ عملکرد کلیه ناشناخته باقی مانده است.

وی با بیان اینکه هنوز مشخص نشده که رژیم غذایی کم پروتئین را می‌توان به سایر موارد کنترل شدید فشار و قند خون) افزود یا خیر، ادامه داد: براین اساس میزان مصرف پروتئین را باید با توجه به هر بیمار مشخص کرد.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم اضافه کرد:در مبتلایان بیماری‌های کلیوی ناشی از دیابت، به طور معمول پروتئین باید 10 تا 25 درصد کل کالری دریافتی را تشکیل دهد.

گنجی‌زاده یادآورشد: بیمار باید به مصرف کردن گوشت بدون چربی، ماهی، تخم‌مرغ، حبوبات، سویا، نخود فرنگی و مغزها (آجیل) تشویق شده و این مواد را جایگزین مصرف گوشت قرمز کند.

وی بیان کرد: در بیمارانی که دچار بیماری کلیوی ناشی از دیابت بوده ولی دیالیز نمی‌شوند، میزان پروتئین مصرفی باید   0.8g/kg در روز باشد.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: بیمارانی که تحت دیالیز قرار دارند، میزان بیشتری پروتئین باید مصرف کنند.
برچسب ها: پروتئین گوشت چربی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: