ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 03
کد خبر: ۸۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶

حواشی سند 2030 جفایی در حق معلمان بود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بسیاری از اظهارات مطرح شده درباره 2030 صحت نداشت و جفایی در حق معلمان بود.
تدبیر24»مهدی نوید ادهم در نشست عصر تربیت که با موضوع بررسی آثار تربیتی سند 2030 در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد حادثه تلخ تروریستی امروز تهران را محکوم کرد و گفت: ایران دشمنان دیرینه ای دارد که برخورد با آنها نیازمند توجه بیشتر و برخورد آگاهانه است.

وی افزود: سند 2030 ابعادی پیدا کرده است که یک بعد آن پیشینه تدوین سند و دوم حاشیه ای است که پیدا کرد و به نظر می رسد بر متن غلبه پیدا کرده است. فرمایشات رهبری درباره 2030 فصل الخطاب است و هیچ دستگاهی از جمله آموزش و پرورش در صدد اجرای سند نیستند مگر آنکه رهنمود جدیدی داشته باشند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش به نحوه مواجهه با غرب و تعاملات فرهنگی اشاره کرد و گفت : آن اندیشه و تمدن بر اساس اندیشه های سکولار شکل گرفته و تمدن ما بر پایه خداپرستی شکل گرفته است. حال سوال این است که این دو تمدن چگونه باید با یکدیگر تعامل داشته باشند. یک دیدگاه این است که دیواری بکشیم و ارتباط نداشته باشیم که البته دیدگاه امام خمینی هم این نبود. دیدگاه دوم این است که باید مواجهه فعال و هوشمندانه داشته باشیم.

نوید ادهم افزود: ما خودمان باید باور داشته باشیم که حرفهای جدی و نو برای کشورهای دیگر در این عرصه داریم. در رویارویی این دو اندیشه باید از کیان خودمان و ارزش های ملی دفاع کنیم. اکنون تیمی از سوی مقام معظم رهبری مسئول تنظیم این سیاست های کلی هستند که اگر نهایی شود نحوه مواجهه و برخورد ما بر اساس آن خواهد بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: به همین خاطر در روزهای تدوین سند تاکید کرده بودم که اسم سند بر روی آن گذاشته نشود و برنامه عمل باشد. زیرا یک سند اصلی داریم که سند تحول است.

وی با بیان اینکه بسیاری اظهارات مطرح شده درباره 2030 صحت نداشت و جفایی در حق معلمان بود گفت: یکی از این موارد کاهش ساعات فعالیت های قرآنی بود.

وی به سند 2030 و طرح تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: ما یک سند اصلی داریم که سند تحول است و همه توان خود را به خدمت گرفته ایم آن را اجرا کنیم. برنامه عمل آموزش 2030 در عرض سند تحول نیست و در طول آن است که معنا پیدا می کند.

وی ادامه داد : جدول برنامه درسی را با درنظر گرفتن استراتژی هایی تدوین کردیم و دروس جدیدی اضافه شد. بازنگری در تمام ساعات و دروس داشتیم تا جا برای دروس جدید باز شود. به عنوان مثال در رشته ریاضی و تجربی از 46 ساعت دروس قرآن یک ساعت کم کردیم که به 45 ساعت رسید و در رشته علوم انسانی چهار ساعت اضافه کردیم و به 50 ساعت رساندیم.

نویدادهم ادامه داد: موارد دیگری هم به صورت شایعه منتشر شد، به عنوان مثال کتاب " لک لکی در کار نیست" اصلا چاپ نشده است و آموزش داده نشده است اما تیرهای آن به سمت آموزش و پرورش آمد.

برچسب ها: حواشی معلمان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: