ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
شنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 May 24
کد خبر: ۹۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۲

انگاره مدیریت رسانه

انگاره‌سازی از جمله ابزارهای قدرتمند رسانه‌هاست که از شخصیت‌ها، موقعیت‌ها و مفاهیم ساخته و پرداخته می‌شود.
 تدبیر24»به‌طور کلی انگاره به تصویری که از طریق آموزش و رسانه‌ها به افراد منتقل می‌شود گفته می‌شود؛ به عنوان مثال به «کلیشه» و تصوری که ملت‌ها از یکدیگر دارند «انگاره» گفته می‌شود. در اینجا قبل از تبیین وظایف مدیریت رسانه باید خود مدیریت رسانه انگاره‌سازی یا انگاره‌زدایی شود. تعریفی که از مدیریت رسانه، در ذهن و ضمیر شماست «انگاره موجود» است. این تصویر می‌تواند روشن یا گنگ و مبهم باشد. ما باید پیش از آنکه به رسالت‌ها و وظایف خود یا مدیریت رسانه به عنوان یک رشته علمی و دانشگاهی بپردازیم، قادر باشیم تصویری مطلوب از مدیریت رسانه ارائه کنیم و این تصویر مستلزم آن است که بیشتر آن را تدوین کرده باشیم. پس در مرحله اول، باید این تصویر، مفهوم‌سازی شود. اینکه ما که هستیم، چه می‌خواهیم و رسالت اصلی این رشته چیست، و چه ممیزات و مشخصاتی دارد و تفاوت آن با دیگر رشته‌ها چیست؟ در مرحله دوم، سنجش انگاره موجود است. یعنی آنچه در ذهن دیگران راجع به مدیریت رسانه هست، و در سومین مرحله، ارزیابی آنچه در ذهن مخاطبان وجود دارد با انگاره مطلوب، یعنی آنچه در ذهن ما قرار دارد. این بررسی تفاوت‌های اساسی را آشکار می‌کند. البته‌این کار سخت و دشواری است که باید طبق روش‌های علمی انجام شود، پس از آن، انگاره‌سازی مطلوب با مقایسه تصاویر موجود ذهنی آغاز می‌شود که زمینه‌یابی و تفریق انگاره‌ها و راهکارهای اقناعی و مراحل علمی خاص خود را دارد؛ اما فقط اشاره کنیم که «انگاره» از سه بخش اساسی تشکیل شده: «احساسات»، «ادراکات و آگاهی» و «عملکرد». در بعد احساسی، دوست داشتن یا نداشتن یک موضوع یا شیء مطرح است. در بعد ادراکی، دانش ما از طبیعت یک پدیده مورد نظر است. اما در بعد عملکردی یک انگاره با جنبه‌های رفتاری فرد، چگونگی برخورد با موضوع موردنظر و کلیه ترکیبات و مختصات آن مواجهیم.



محمود اسعدی،تحلیلگر مدیریت رسانه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: