تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۱۲۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵
مریم بهادری، مسئول کمیسیون آموزش جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان :

درنگی محیط زیستی بر انتخابات ریاست‌جمهوری

تدبیر24»  حق بان » مریم بهادری - مناطق جنگلی استان‌های لرستان،‌ کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد دچار آتش‌سوزی شده‌اند و بار دیگر توجه و مطالبه فعالان حوزه محیط زیست و مردم‌ محلی به چگونگی وضع و اجرای سیاست‌های زیست‌محیطی و ناکافی بودن برخی تمهیدات جلب شده است.

متاسفانه به مدت یک‌ هفته است که جنگل‌های زاگرس گرفتار آتش شده؛ فاجعه‌ای زیست محیطی که هر سال با افزایش دمای هوا و ورود به فصل گرما کم و بیش رخ می‌دهد و باعث از بین‌رفتن پوشش‌های گیاهی چندصدساله کشورمان می‌شود.

این آتش‌سوزی‌ که طی این چند روز، با کمبود‌ وسایل اطفای حریق شعله‌ورتر شده بود،‌‌ با همان وسایل محدود و با کمک انجمن‌های محیط‌زیستی و مردم‌ محلی مهار اما‌ مجددا حریق از جای دیگر‌ شروع می‌شد.

در خبرها آمده که آتش‌سوزی به دلیل بارش‌های بهاری و به خصوص فداکاری جمعی از هموطنان‌مان مهار شده است که لازم به ذکر است تعداد زنانی که برای اطفای حریق به جنگل رفته‌اند،‌ قابل توجه بوده و این‌موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است.

منطقه منحصر به فرد زاگرس با پوشش سبز کم‌نظیر و به خصوص درخت‌های بلوط‌‌ خود و سایر گونه‌های گیاهی و جانوریِ در معرض انقراض از این‌ منطقه یکی از مهمترین زیست‌بوم‌های ایران را ساخته است.

امید آنکه در میانه‌ی کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ و هیاهوی وعده‌های انتخاباتی، چنین اخباری گم یا به کلی فراموش نشده تا آنجا که از طرفی، مسئولین امر تمام و کمال به وظایف خود عمل‌کرده و از طرف دیگر، نظر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به این مهم‌ جلب شده و برنامه و سیاست‌های خود را در قبال تغییرات اقلیمی، گرم‌‌شدن زمین و وضعیت بسیار خطیر ایران از نظر محیط زیست و حقوق آن را تشريح کنند و به مردم بگویند برای وضعیت حال حاضر محیط زیست کشورمان چه خواهند‌ کرد؟!
چرا که وضعیت زندگی انسان‌ها جدا از محیط زیست‌شان نیست و ارتقای آن در گرو ارتقای محیط زیست.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: