بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 20
کد خبر: ۱۲۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵
مریم بهادری، مسئول کمیسیون آموزش جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان :

درنگی محیط زیستی بر انتخابات ریاست‌جمهوری

تدبیر24»  حق بان » مریم بهادری - مناطق جنگلی استان‌های لرستان،‌ کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد دچار آتش‌سوزی شده‌اند و بار دیگر توجه و مطالبه فعالان حوزه محیط زیست و مردم‌ محلی به چگونگی وضع و اجرای سیاست‌های زیست‌محیطی و ناکافی بودن برخی تمهیدات جلب شده است.

متاسفانه به مدت یک‌ هفته است که جنگل‌های زاگرس گرفتار آتش شده؛ فاجعه‌ای زیست محیطی که هر سال با افزایش دمای هوا و ورود به فصل گرما کم و بیش رخ می‌دهد و باعث از بین‌رفتن پوشش‌های گیاهی چندصدساله کشورمان می‌شود.

این آتش‌سوزی‌ که طی این چند روز، با کمبود‌ وسایل اطفای حریق شعله‌ورتر شده بود،‌‌ با همان وسایل محدود و با کمک انجمن‌های محیط‌زیستی و مردم‌ محلی مهار اما‌ مجددا حریق از جای دیگر‌ شروع می‌شد.

در خبرها آمده که آتش‌سوزی به دلیل بارش‌های بهاری و به خصوص فداکاری جمعی از هموطنان‌مان مهار شده است که لازم به ذکر است تعداد زنانی که برای اطفای حریق به جنگل رفته‌اند،‌ قابل توجه بوده و این‌موضوع نیز بسیار حائز اهمیت است.

منطقه منحصر به فرد زاگرس با پوشش سبز کم‌نظیر و به خصوص درخت‌های بلوط‌‌ خود و سایر گونه‌های گیاهی و جانوریِ در معرض انقراض از این‌ منطقه یکی از مهمترین زیست‌بوم‌های ایران را ساخته است.

امید آنکه در میانه‌ی کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ و هیاهوی وعده‌های انتخاباتی، چنین اخباری گم یا به کلی فراموش نشده تا آنجا که از طرفی، مسئولین امر تمام و کمال به وظایف خود عمل‌کرده و از طرف دیگر، نظر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری به این مهم‌ جلب شده و برنامه و سیاست‌های خود را در قبال تغییرات اقلیمی، گرم‌‌شدن زمین و وضعیت بسیار خطیر ایران از نظر محیط زیست و حقوق آن را تشريح کنند و به مردم بگویند برای وضعیت حال حاضر محیط زیست کشورمان چه خواهند‌ کرد؟!
چرا که وضعیت زندگی انسان‌ها جدا از محیط زیست‌شان نیست و ارتقای آن در گرو ارتقای محیط زیست.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: