بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۴۳۶۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
دکتر احمد شیرزاد فعال سیاسی اصلاح طلب

رقیب و قانون انتخابات

قانون انتخابات باید به نحوی باشد که شرایط برابر برای ورود احزاب و گروه‌ها به انتخابات فراهم شود. به همین دلیل قانون انتخابات باید به گونه‌ای تنظیم شود که به نفع هیچ جریانی نباشد. البته . . .
تدبیر24: قانون انتخابات باید به نحوی باشد که شرایط برابر برای ورود احزاب و گروه‌ها به انتخابات فراهم شود. به همین دلیل قانون انتخابات باید به گونه‌ای تنظیم شود که به نفع هیچ جریانی نباشد. البته رقابت احزاب و تشکل‌های سیاسی یک رقابت مشروع و درچهارچوب قانون است و در تمام دنیا و حتی درقانون اساسی ایران نیزاینگونه فعالیت برای کسب آرا به منظور پیروزی در انتخابات به رسمیت شناخته شده است. متاسفانه برخی جریان‌های سیاسی از گذشته یک حق ویژه برای خود قائل بودند و تصورشان این بود حق زعامت بر سایرجریان‌های سیاسی دارند.

این جریان به نوعی خودشان را منتسب به چهارچوبهای پذیرفته شده دانسته و دیگران را دور از آن معرفی می‌کنند. این نوع نگرش همواره مخل انتخاباتی است که گروهها و جریانهای شناخته شده با آرامش در آن رقابت ‌کنند. موضوع دیگر این است که برخی در هشت سال گذشته به نوعی خود را قیم می‌دانستند و با اظهاراتشان فضا را به سمتی سوق می‌دادند که طرف مقابل (رقیب) آنها، تا دو هفته مانده به انتخابات تکلیف خود را برای ارائه لیست انتخاباتی نمی‌دانست چون میزان هجمه‌ها به آنها هر روز بیش از گذشته می‌شد. اینگونه بداخلاقی‌های سیاسی از جانب رقیب باعث شده بود که قدرت تصمیم گیری از جریان اصلاح‌طلب سلب شود و تا روزهای آخر احزاب و گروه‌ها ندانند لیست انتخاباتی خود را به چه نحوی تنظیم کنند. این بلاتکلیفی که از جانب رقیب اصلاحات ایجاد می‌شد، مخل حضور قدرتمند اصلاح‌طلبان در انتخابات می‌شد. چنانچه وقتی آیت‌ا... هاشمی می‌گویند انتخابات به گونه‌ای باشد که گرایش‌های سیاسی و حزبی در آن دخالت نداشته باشد، به این دلیل است که این بلاتکلیفی عموما به نفع جریان اصولگرا تمام شده است و جریان‌های دیگر تا آخرین روزها بلاتکلیف هستند. حتی در انتخابات ریاست جمهوری این دوره هم همین گونه بود، جریان اصلاح‌طلب بر آقای خاتمی برنامه‌ریزی کرده بود و تلاش داشت ایشان را معرفی کند. بعد هم قرار شد آقای هاشمی نامزد شوند که توپخانه رقیب سیاسی به نوعی بلاتکلیفی را در جریان اصلاحات حاکم کرد و در کنار آن و در نهایت عدم احراز صلاحیت آقای هاشمی که از اختیارات قانونی شورای نگهبان است سبب شد تا او نتواند به عنوان کاندیدا حضور داشته باشد. گ

اهی امکان دارد در یک لحظه، تصمیمی گرفته شود و شخصیتی مانند دکتر روحانی نتیجه این تصمیم شود ولی اگر از زاویه دیگری به این موضوع نگاه شود، این نتیجه حاصل خواهد شد که عملکرد رقیب سبب ایجاد نوعی نابرابری در جریان انتخابات شده بود.

شایسته است که در بررسی قانون انتخابات در مجمع تشخیص به نحوی عمل شود که مشکلات فوق برای جریان‌های سیاسی به وجود نیاید تا افرادی بتوانند در مجلس آینده بر کرسی نمایندگی تکیه بزنند که فارغ از منافع حزبی و جناحی و در راستای خواست حداکثری ملت حرکت کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
0
0
شما ها رقیب رو فقط واسه این میخواید که الکی بگید انتخاباتمون ازاده و گرنه اگر رقیب پیروز شه مثل سال 88 بامبول درمیارید. اقایون کلید و خاطره با سردستشون خاتمی بهتره برن جهنم. دیکتاتورهای جدید ایران پس از رضاخان.
سید محمد رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
0
0
هم پیاله های شیرزاد سایت بی تدبیر 24
ارتزاق سایت از پول صهیونیسم و ریختن خون شهدای هسته ای
مطمئن باشید این خیانت ها گلو گیر تان میشود.
سانسور کنید
عکس زننده هنرمندان بی هنر جامعه را زیبنده سایت خائنتان قرار دهید تا چند نفر بازدید کننده داشته باشید.
نظر شما: