بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶

خواص اعجاب‌انگیز شیر

در توصیه های تغذیه ای به مزمزه کردن شیر سفارش شده است تا شیر کاملا با بزاق دهان مخلوط شود. برای دریافت علت این امر باید دانست که قسمت عمده بزاق دهان را آب تشکیل می دهد و شیر نیز یک منبع غنی پروتئین محسوب می شود.
تدبیر24:اسیدهای آمینه تشکیل دهنده پروتئین شیر به دلیل داشتن عامل اسیدی و عامل آمینی در آب خاصیت اسیدی ضعیفی نشان می دهد، بنابراین هیدراته شدن اسیدهای آمینه در محیط آبی در واقع کمکی برای جذب بهتر آن در دستگاه گوارش است. پس بهتر است شیر مکیده یا مزمزه شود تا جذب آن آسان تر انجام شود.

از طرفی یکی از راه های استفاده کامل از اسیدهای آمینه موادغذایی این است که بدانیم چه ترکیبی مناسب است. به طور مثال در احادیث و منابع مختلف مصرف پنیر با گردو سفارش شده است. در این مورد باید گفت که پروتئین پنیر درجه اول و گردو از درجه دوم است و هرگاه این دو با هم مصرف شود، ارزش غذایی ۲ماده تکمیل می شود.

بر اساس مطالعه ای که در مجله بین المللی لبنیات به چاپ رسید، نوشیدن یک لیوان شیر در روز نه تنها بخشی از مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کند، بلکه بر عملکرد مغز و سلامت روانی نیز تاثیر بسزایی دارد.

محققان دریافتند افراد بزرگسالی که به میزان کافی شیر و فرآورده های لبنی مصرف می کنند، در مقایسه با افرادی که شیر نمی خورند، از امتیاز بالاتری در تست های مربوط به عملکرد مغز و حافظه برخوردارند.

برای انجام این تحقیق، بیش از ۹۰۰ زن و مرد بین سنین ۲۳ تا ۹۸ سال در آزمون های مغزی از جمله مهارت های بینایی، گویایی و حافظه قرار گرفتند.

نتایج نشان داد افرادی که حداقل یک لیوان شیر در روز می نوشند، در تست های مربوط به عملکرد مغز موفق تر عمل می کنند.

بالاترین امتیاز به کسانی اختصاص داشت که بیشترین میزان شیر و فرآورده های لبنی را مصرف می نمودند.

نقش شیر و لبنیات در سلامت مغز و پیشگیری از کاهش توانایی این عضو مهم، به ویژه در مورد جمعیت سالمند هر جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. این ماده غذایی ارزشمند از اختلال عملکرد مغز و بروز برخی مشکلات روانی پیشگیری می نماید.

نتایج این مطالعه بیش از پیش بر اهمیت مصرف شیر کم چرب به ویژه در وعده صبحانه تاکید دارد. ترکیب شیر با میوه ها یا غلات صبحانه یک انتخاب مناسب برای این وعده غذایی مهم است.

بر اساس دستورالعمل تغذیه و رژیم غذایی امریکا در سال ۲۰۱۰، افراد بزرگسال باید روزانه ۳ لیوان شیر کم چرب یا بدون چربی بنوشند.

این میزان تامین کننده ۹ ماده مغذی ضروری بدن از جمله کلسیم است.
منبع: افکار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: