نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

محمد حیدری» نگاهی گذرا به رسانه‌های اصول‌گرا، عمق ناکارآمدی و معیوب بودن این گفتمان را نشان می‌دهد. در واقع اصلا نمی‌توان آنها را «رسانه» خواند، آنها نه رسانه! بلکه تعدادی بنگاه خبرسازی و تبلیغاتی هستند
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۵۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰

با آلزایمر چه کنیم

یک روانپزشک گفت: احتمال ابتلا به آلزایمر در افراد سیگاری بیشتر است.
 تدبیر24: دکتر لیلا کاشانی  اظهارکرد: بروز آلزایمر بیشتر به صورت اختلال در حافظه کوتاه مدت است.

وی خاطرنشان کرد: این اختلال معمولا در 50 تا 60 سالگی آغاز می‌شود و با پیشرفت تدریجی، رفتارهای فرد را تحت شعاع قرار می‌دهد.

کاشانی افزود: با افزایش سن همه ارگان‌های بدن به مرور زمان دچار افت عملکرد می‌شوند و بدیهی است مغز هم از این قاعده مستثنی نیست.

این روانپزشک خاطرنشان کرد:‌ افت عملکرد مغز و افزایش سن یک موضوع اجتناب ناپذیر است اما با انجام یک سری اقدامات، می‌توان مسیر آن را کندتر کرد.

دکتر کاشانی گفت: داشتن تغذیه مناسب همراه با مصرف سبزیجات و میوه‌هایی که دارای آنتی اکسیدان هستند به ویژه اسفناج، کلم بروکلی، کاهو، توت فرنگی و‌ انگور در سنین جوانی در جلوگیری از افت عملکرد مغز بسیار موثر است.

این متخصص اعصاب و روان اضافه کرد: علاوه بر این، مصرف ماهی،‌ ویتامین‌ها به خصوص ویتامینE ، مصرف مناسب چای و قهوه کمک زیادی به جلوگیری از این بیماری می‌کند.

وی یادآورشد: تحقیقات ثابت کرده احتمال ابتلابه آلزایمر درافراد سیگاری که زمینه ژنتیک برای ابتلا به این بیماری را دارند بیشتر است.

این روانپزشک تصریح کرد: این به آن معناست که مصرف سیگار می‌تواند در تشدید بیماری آلزایمر نقش داشته باشد، بنابراین عدم مصرف سیگار و دیگر مواد مخدر ‌می‌تواند از به وجود آمدن این بیماری پیشگیری کند.

وی درپایان با اشاره به راه‌های ذهنی جلوگیری از ابتلا به آلزایمر گفت: ورزش‌های ذهنی و تمریناتی که به افزایش تمرکز کمک می‌کند؛ مانند حل جدول، بازی شطرنج، حل معما و یادآوری یک خاطره از سال‌های گذشته می‌تواند از بروز این بیماری جلوگیری ‌کند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: