تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 08
کد خبر: ۵۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰

جولان ساعتهای فیک و ناتوانی اتحادیه ساعت تهران در کنترل بازار

تدبیر24 :واردات ساعت های ارزان قیمت با كیفیت پایین در طول سال های گذشته، بازار ساعت كشور را با بحران جدی مواجه كرده است. در ایران هیچ گونه ساعت مچی ساخته نمی شود و ساعت های ساخت سوئیس نیز به سختی در بازار كشور یافت می شود. در واقع بازار ساعت ایران در حال حاضر در اختیار چینی ها و كره ای ها قرار دارد و بسیاری از ساعت هایی كه در ایران به نام ساخت سوئیس به فروش می رود، ساخت دو كشور آسیای شرقی است. در واقع انواع غیر آسیایی ساعت های موجود در بازار ایران نیز به دلیل قیمت های بسیار گران، بازار گسترده ای نداشته و به مشتریان خاصی تعلق دارد. 


گفتنی است در حال حاضر 80 درصد بازار ساعت كشور، ساعت های تقلبی و بدون كیفیت است كه به دلیل قدرت مالی پایین متقاضیان تقاضای فراوانی هم برای این ساعت ها وجود دارد. بخشی از ساعت های قاچاق كه عمدتا نیز تقلبی هستند از عراق وارد می شوند كه به ساعت كیلویی معروفند. جولان ساعت های فیک در تهران حکایت از ناتوانی اتحادیه ساعت در کنترل بازار بازار دارد.

كشورهای چین، هند، هنگ كنگ، سنگاپور، مالزی و پاكستان از بزرگ ترین كشورهایی هستند كه مارك های معروف ساعت را شبیه سازی می كنند. ساعت هایی كه در بازار به مردم فروخته می شود به لحاظ طرح و شكل بسیار شبیه مارك های اصلی و معتبر بوده ولی از نظر كاركرد و دوام موتور، بسیار عمر كوتاهی دارند. در حال حاضر بازار وضعیت بسیار كسادی دارد و هجوم ساعت های چینی و بی كیفیت هم بر كسادی بازار می افزاید.

 در حال حاضر مشتریان ساعت سه دسته هستند: دسته اول افرادی هستند كه برای حفظ پرستیژ و وجهه اجتماعی ساعت هایی با مارك های معروف به دست می بندند. دسته دوم افرادی هستند كه به كیفیت و كاربرد ساعت اهمیت می دهند و دسته سوم هم گروهی از مردم هستند كه از روی عادت متقاضی ساعت هستند. برای این گروه نوع ساعت و مارك و شكل آن توفیری ندارد. در حال حاضر ساعت های چینی، بازار خرید و فروش این كالارا قبضه كرده است. ساعت هایی كه اگرچه از كیفیت خوبی برخودار نیستند اما با استقبال چشمگیری از سوی مردم روبه رو است.  ساعت سواچ معمولا اسپرت و مناسب جوانان است اما در مواقعی شاهدیم افراد میانسال نیز برای خرید ساعت های این مارك به ما مراجعه می كنند. «رادو»، «الفكس» و «ورساچه» جزو گران ترین مارك های موجود در بازار هستند كه گاه با قیمت های میلیونی به فروش می رسند. در حال حاضر تعدادی از فروشندگان با هزینه كردن مبلغ نه چندان زیادی به دوبی سفر می كنند و تعدادی ساعت را به طور شخصی وارد كشور می كنند كه این محصولات فاقد ضمانت معتبر و خدمات پس از فروش است. در حالی كه بیش تر فروشندگان بازار ایران، ساعت های خود را به طور مستقیم از شركت مادر تهیه كرده و امكان ارایه خدمات پس از فروش و ضمانت را نیز دارند.

در حال حاضر بیش از 200 مارك مختلف از ساعت های مچی در ایران یافت می شود. ساعت های ارزان قیمت چینی با موتورهای پرس یا ساعت های اورجینال معروف سوییسی از جمله ساعت های موجود در بازار محسوب می شوند.»
    
    وی در ادامه افزود: «علاوه بر بازار بزرگ تهران در مناطق مختلف، از جمله خیابان لاله زار، میدان نبوت، چهارراه استانبول و خیابان جمهوری و نیز در مناطقی مانند خیابان جردن، میدان محسنی و تعداد زیادی از طلافروشی های سطح شهر، ساعت های مختلفی از كشورهای سوییس، ژاپن، چین، تایوان و سنگاپور به قیمت های مختلف می توان تهیه كرد.

انواع ساعت مچی ارزان قیمت چینی از 2000 تومان تا 200 هزار تومان در بازارهای مختلف سطح شهر به فروش می رسد كه در برخی مواقع، نمونه های چینی، ساعت های خوبی از آب درمی آیند.

ساعت های اورجینال و اصل ساخت كشورهای سوییس و ژاپن با قیمت هایی بین یك میلیون تا 26 میلیون تومان نیز موجود است كه نمونه های مونتاژ و شبیه سازی شده آن با قیمت هایی حدود 20 هزار تومان تا یك میلیون تومان در بازار تهران به فروش می رسد.
    
مشتریان ساعت های مچی باید بدانند كه ساعت های گران قیمتی كه اصل باشند همیشه دارای جعبه و كارت ID هستند و همگی ضمانتنامه و گارانتی دارند. همچنین هر ساعت دارای یك كارت شناسنامه است كه مثل شناسنامه افراد، مشخصات ساعت روی آن چاپ شده است.»
    
خرید از نمایندگی های معتبر علاوه بر ایجاد اطمینان این امتیاز را دارد كه در صورت مشاهده هرگونه نقص و ایرادی می توان به سراغ فروشنده رفت و برای رفع آن ایراد اقدام كرد، در صورتی كه فروشندگان جزء عموما زیربار تعویض یا اصلاح ساعت معیوب نمی روند.»
    
به طور كلی بهتر است كه متقاضیان ساعت های مچی، براساس نیازشان برای خرید اقدام كنند چون این روزها در بازار برای هر نوع سلیقه ای ساعتی وجود دارد، از ساعت هایی كه فقط زمان را نشان می دهند تا ساعت هایی كه علاوه بر اندازه گیری فشار خون، ضربان قلب، دارای كونوگراف، ماشین حساب و كامپیوتر نیز هستند.»

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: