بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 20
کد خبر: ۷۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

عامل اصلی فوت در سوانح جاده‌ای چیست؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بر پایه اطلاعات فوت‌شدگان حوادث رانندگی پارسال دریافتی از سازمان پزشکی قانونی کشور، 222 نفر در تصادفات راه‌های برون‌شهری و روستایی استان زنجان، جان خود را ازدست داده‌اند که علت اصلی آن فوت بر اثر واژگونی وسیله نقلیه است.
تدبیر24»«ایرج دست‌نشان» پیش از ظهر امروز (یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه) در جمع خبرنگاران افزود: کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها و عابرین پیاده 7 درصد و موتورسیکلت سواران نیز 20 درصد از متوفیات حوادث جاده‌ای استان در سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند و این امر بر برنامه‌ریزی و انجام اقدامات مناسب برای ارتقای ایمنی این گروه از استفاده‌کنندگان از راه‌ها اهمیت ویژه‌ای می‌بخشد.

وی تصریح کرد: از جمله این اقدامات در بخش ارتقای ایمنی عابرین می‌توان به ایمن‌سازی فیزیکی مراکز جمعیتی اطراف جاده، اجرای طرح‌های آرام‌سازی ترافیک، ایجاد محدودیت‌های گذر از عرض راه، احداث پل‌ها و گذرگاه‌های ایمن برای عابرین و اجرای برنامه‌های آموزشی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی اشاره کرد که در دستور کار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اظهار کرد: به‌منظور ارتقای ایمنی موتورسواران نیز لزوم شناسایی محورهای با تصادفات و تلفات بالای موتورسیکلت برای برنامه‌ریزی هدفمند و ارتقای نظام آموزشی راکبین موتورسیکلت، ارائه برنامه‌های آموزشی و ترویج و تجهیز موتورسواران به وسایل ایمنی نظیر کلاه‌ایمنی و شبرنگ‌های مخصوص موتورسیکلت سواران ضروری است که البته این موارد همواره از سوی این اداره‌کل اجرا و دنبال می‌شود.

دست‌نشان با اشاره به این‌که واژگونی وسیله نقلیه با 29 درصد از انواع نحوه وقوع تصادفات در رده‌های بالای علل منجر به فوت در تصادفات راه‌های برون‌شهری و روستایی استان زنجان قرار گرفته است، ادامه داد: فعالیت‌هایی از جمله اعمال مدیریت سرعت به ویژه در محورهایی که آمار واژگونی بالا دارند، اصلاح هندسی قوس‌ها، اجرای شیارهای هشداردهنده و لرزاننده، بهبود و تقویت حفاظ‌ های کناری جاده، ملایم‌سازی شیب شیروانی‌ها، ایجاد جایگاه‌ها و توقف‌گاه‌های ایمن برای توقف، توسعه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی به منظور استراحت و جلوگیری از خواب‌آلودگی رانندگان، کاهش یکنواختی محیط راه در مسیرهای طولانی، افزایش آگاهی رانندگان در خصوص تبعات رانندگی در حین خستگی باید همواره مورد عمل قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: درصد قابل توجهی از حادثه‌دیدگان در محل تصادف جان خود را از دست داده‌اند که شدت تصادفات و عدم آگاهی عمومی کافی در زمینه نحوه اطلاع‌رسانی حوادث به مراکز ذی‌ربط و نوع امداد مناسب و آموزش داده شده با مصدومین حوادث رانندگی و به‌ویژه ضعف در مدیریت صحنه تصادف توسط افرادی که در محل حضور دارند، از عمده دلایل بالا بودن تلفات سرصحنه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: شمار فوت شدگان حوادث رانندگی در شبکه آزادراهی و راه‌های اصلی کشور به نسبت سهم آنان از شبکه راه‌های برون‌شهری کشور بالاتر است و این عامل با سهم 30 درصدی بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و 22 درصدی راه‌های روستایی و فرعی در استان زنجان مطرح است.

دست‌نشان با تأکید بر نقش موثر فرهنگ‌سازی در کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای استان زنجان، یادآور شد: بر اساس گزارش‌های مورد بررسی 36 درصد فوت‌شدگان در طی فصل تابستان جان خود را در تصادفات رانندگی برون‌شهری و روستایی از دست داده‌اند و ماه‌های شهریور و مرداد بیشترین شمار متوفیات حوادث رانندگی در طول سال را داشته‌اند که بخشی از این سهم ارتباط مستقیمی با حجم تردد در فصل تابستان دارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: