ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 April 23
کد خبر: ۱۱۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

مقصربودن دانشگاه آزاد در حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات

براساس گزارش کمیسیون آموزش در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات که در مجلس قرائت شد، دانشگاه آزاد به عنوان کارفرما و متولی امور حمل و نقل دانشجویان در واحد علوم تحقیقات و شرکت مهران گشت در این حادثه مقصر هستند.
تدبیر24»سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات را در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس قرائت کرد.

طبق جمع‌بندی این گزارش، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان کارفرما و متولی امور حمل و نقل دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات و شرکت مهران گشت در این حادثه و در مواردی که ذکر شد مقصر هستند.

همچنین با بررسی صورت گرفته مشخص شد که استفاده از تله‌کابین برای جابه‌جایی حدود ۴۰ هزار دانشجوی این واحد و با توجه به قرارگیری ساختمان‌های دانشگاه در محل‌های مختلف این مجموعه امکان منطقی ندارد.

همچنین براساس این گزارش موارد متعددی از سهل‌انگاری مدیران دانشگاه آزاد و رؤسا و معاونان واحد علوم تحقیقات در خصوص بی‌تدبیری در این حادثه وجود دارد که این موارد شامل قبل از حادثه (نظیر عدم رعایت موارد ایمنی راه و عدم نظارت بر پیمانکار) و بعد از حادثه (نظیر باقی ماندن موارد عدم ایمنی) است که از سوی کمیسیون در حال پیگیری از مقامات قضائی و نتیجه آن متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: